DZIAŁANIA UBOCZNE – Poduszka czołowa obok swego pozytywnego działania może spowodować obrażenia szyi i klatki piersiowej, utratę słuchu, uszkodzenia tkanki płucnej lub arytmię serca. Urazy mechaniczne może spowodować poduszka zbyt mała, z której głowa zsuwa się w bok lub mimo amortyzacji pozwala na uderzenie czaszki w kierownicę czy inne elementy kabiny. Konstruktorzy muszą rozwiązać problem działania poduszek, szczególnie dla kierowcy, aby ich działanie było prawidłowe mimo przekręcenia kierownicy w czasie skrętu. Dotyczy to głównie poduszek dwufunkcyjnych i o specjalnej geometrii.
W przypadku wyposażenia samochodu w poduszkę pasażera nie można (z punktu widzenia polskich przepisów dotyczących ruchu drogowego) na jego miejscu montować fotelika dziecięcego. Technicznie problem ten rozwiązano poprzez stosowanie automatycznych lub mechanicznych wyłączników. Czujniki obecności i parametrów ciała osoby jadącej na przednim siedzeniu pozwalają ponadto zróżnicować przebieg charakterystyki napełniania i działania poduszki.
Nadmuchiwana kurtyna ma za zadanie zapobiec uderzeniu głowy o słupek, boczną szybę lub belkę nadokienną wskutek zderzenia bocznego.
Działanie poduszek dwufazowych.
Jeżeli uderzenie jest słabe (prędkość do 20 km/h), uruchamiane są napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki ich napięcia, ale poduszki przednie nie są wyzwalane.
Uderzenie z prędkością 20 do 35 km/h powoduje uruchomienie napinaczy i ograniczników napięcia pasów bezpieczeństwa i napełnienie przednich poduszek do 70% ich objętości. Uderzenia z większymi od 35 km/h prędkościami powodują uruchomienie napinaczy pasów, ograniczników napięcia i napełnienie w 100% poduszek czołowych.
Dwufazowo pracujące poduszki pozwalają uniknąć dodatkowych urazów, które mogą być spowodowane nieadekwatnym do zagrożenia sposobem działania elementów zabezpieczających.
Poduszka gazowa, umieszczona w pasie bezpieczeństwa, o specjalnie dobranej geometrii chroni pasażerów tylnych siedzeń przed uderzeniem głową w oparcia foteli przednich.
-
Najnowsze wpisy
- GPS – Ustalenie położenia skradzionego samochodu
- Wspomaganie układu kierowniczego
- Chrońmy swój samochód
- Zabezpieczenia mechaniczne samochodu przed kradzieżą
- Mazda 626
- Mazda 323
- Układ kierowniczy
- Mazda 121
- Nissan Terrano II 2000
- Suzuki Maruti 800
- Volkswagen Polo III facelifting – PODWOZIE I UKŁAD NAPĘDOWY
- Łada Niva
- Łada Samara
- Volkswagen Polo III facelifting – Nadwozie
- Łada 2105/2107
- Toyota Corolla VIII – SILNIK, UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
- Lexus GS 300
- Toyota Corolla VIII – Nadwozie
- Land Rover Discovery
- Land Rover Defender
- Jakość oleju
- Jakość paliwa
- Jakość materiałów
- Płyny amortyzatorów, hamulcowe
- Oleje silnikowe i smary stałe
- Oleje i smary
- Paliwa gazowe
- Oleje napędowe
- Rola auta w gospodarce
- Rodzaje pojazdów
Strony
Najnowsze komentarze
Marzec 2021 P W Ś C P S N « Maj 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Archiwa
Tagi
- airbag
- Alfa Romeo
- Audi
- blokada
- Cadillac
- Chevrolet
- Citroen
- Civic
- Corolla
- Daewoo
- Defender
- Discovery
- Ford
- Honda
- hybryda
- Kawasaki
- kradzież
- Lancia
- Land Rover
- Leon
- Lexus
- Maruti
- Master
- Matiz
- Mazda
- Mercedes
- motoryzacja
- Mustang
- Nissan
- Niva
- Peugeot
- poduszka powietrzna
- Polo
- Polonez
- radiolokacja
- Renault
- Samara
- Seat
- skoda
- technika
- Toyota
- Trevithick
- układ kierowniczy
- Volkswagen
- Łada
Kategorie