Alfa Romeo 156 JTD

Mało kto twierdzi, że Alfa 156 to nieatrakcyjny samochód. Owszem, ma swoje minusy, ale 175-konny silnik JTD pozwala o nich zapomnieć.
Zaprojektowana przez de Silvę, poprawiona przez Bertone – 156 po prostu musi się podobać. Nawet w „użytkowej” wersji kombi jest jeżdżącym dowodem włoskiego stylu. To prawda, że w swojej klasie dysponuje najmniejszym bagażnikiem (360 l), a rośli pasażerowie tylnej kanapy będą musieli podkurczać nogi.
Na szczęście nie dla wszystkich jest to priorytet, bo Alfa to raczej auto dla wielbicieli stylu, a nie bezdusznej użyteczności. A skoro przeważać ma styl, pod maską tego auta powinien mruczeć mocny, benzynowy silnik V6. W tym przypadku jest jednak inaczej. Też słychać pomruk, ale pracy pięciocylindrowe-go diesla. Ten dźwięk zapowiada spore emocje, co więcej, dostarcza ich w nadmiarze. Największy z oferowanych przez Alfę Romeo Diesli wyposażony został we wtrysk Multijet i rozwija teraz moc 175 KM. To w zupełności wystarczy, żeby zaskoczyć niejednego posiadacza sportowego auta. Alfa przyspiesza błyskawicznie i nie ma większego znaczenia, który z sześciu biegów wybierzemy. Jest niewiele aut, w których wyprzedzanie jest tak przyjemne i przy tym bezpieczne. Potężny moment obrotowy (385 Nm), pozwala na naprawdę bezstresową jazdę. To element, którego nie sposób przecenić w naszych warunkach, tym bardziej, że konieczne postoje na stacji benzynowej nie są zbyt częste i nie oznaczają bankructwa. Silnik Alfy, jak na swoją pojemność, nie ma zbyt dużego apetytu na paliwo. Na przejechanie 100 km wystarcza mu średnio niespełna 7 l oleju napędowego. To istotna zaleta, którą można docenić w trasie, podobnie jak wygodne i dobrze podpierające fotele, precyzyjne prowadzenie, czy zawieszenie, które skutecznie tłumi nierówności. Niestety, to wszystko oznacza spory wydatek – najtańsza Alfa Romeo 156 SW ze 175-konnym Dieslem kosztuje 124 tysiące zł – o ponad 20 tysięcy więcej, niż wersja 1.9 JTD 16V (140 KM). Mimo tej ceny, lista wyposażenia standardowego, chociaż całkiem spora, nie obejmuje takich elementów, jak felgi z lekkich stopów, czujniki parkowania czy relingi.
Świetna i bardzo dynamiczna jednostka napędowa o przyjemnym brzmieniu; niewielkie zużycie paliwa; wysoka jakość wykończenia; dobre właściwości jezdne; wygodne fotele.
Bagażnik o symbolicznej pojemności; niezbyt obszerne wnętrze; zaskakujące braki w wyposażeniu standardowym (np. relingi); wysoka utrata wartości.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Osobowe, Test i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.