Citroen C4 – Silnik i zawieszenie

citroen c4Zawieszenie C4 ma dosyć prostą konstrukcję, ale zdaje ona egzamin na piątkę. Kompaktowy Citroen zapewnia bardzo dobry komfort jazdy, jak przystało na auto tej marki, doskonale tłumi nierówności. Również własności jezdne stoją na wysokim poziomie, samochód prowadzi się pewnie, bezpiecznie i przewidywalnie. Przy tak dobrych własnościach jezdnych dziwi układ ESP? który nawet po jego wyłączeniu zadziała w krytycznym momencie. Może tak jest ze względu na rodzinny charakter samochodu, do którego bardzo pasuje wysokoprężna dwulitrowa jednostka napędowa? To jeden z bardziej udanych silników całego koncernu PSA w ostatnich latach i w każdym samochodzie sprawdza się znakomicie. Tak jest i w przypadku C4, które w wersji 2.0 HDi jest dynamicznym samochodem, a jednocześnie, dzięki dużej elastyczności jednostki napędowej, pozwala na relaksującą jazdę, bez częstego sięgania do drążka zmiany biegów. To dobrze, bo sterowanie ręczną przekładnią nie jest tak precyzyjne, jak u najlepszych konkurentów Kolejna niewielka wada to zbyt silne elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy.
Prawdopodobnie nieliczni zdecydują się na wersję napędową ze względu na jej wysoką cenę. Większość wybierze znacznie tańszy i również udany silnik 1.6 HDi. Jednak to ta wersja C4, mimo ceny, jest ciekawa. Można ją pozycjonować w połowie drogi między popularnym hatchbackiem klasy C a najdroższymi modelami, takimi jak Audi A3. Można go kupić i cieszyć się faktem, że nie każdy jeździ takim autem. A że za te pieniądze można znaleźć kilka równie lub bardziej udanych samochodów, to zupełnie inna sprawa. Taka jest cena oryginalności.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Silnik i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.