Zawieszenie C4 ma dosyć prostą konstrukcję, ale zdaje ona egzamin na piątkę. Kompaktowy Citroen zapewnia bardzo dobry komfort jazdy, jak przystało na auto tej marki, doskonale tłumi nierówności. Również własności jezdne stoją na wysokim poziomie, samochód prowadzi się pewnie, bezpiecznie i przewidywalnie. Przy tak dobrych własnościach jezdnych dziwi układ ESP? który nawet po jego wyłączeniu zadziała w krytycznym momencie. Może tak jest ze względu na rodzinny charakter samochodu, do którego bardzo pasuje wysokoprężna dwulitrowa jednostka napędowa? To jeden z bardziej udanych silników całego koncernu PSA w ostatnich latach i w każdym samochodzie sprawdza się znakomicie. Tak jest i w przypadku C4, które w wersji 2.0 HDi jest dynamicznym samochodem, a jednocześnie, dzięki dużej elastyczności jednostki napędowej, pozwala na relaksującą jazdę, bez częstego sięgania do drążka zmiany biegów. To dobrze, bo sterowanie ręczną przekładnią nie jest tak precyzyjne, jak u najlepszych konkurentów Kolejna niewielka wada to zbyt silne elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy.
Prawdopodobnie nieliczni zdecydują się na wersję napędową ze względu na jej wysoką cenę. Większość wybierze znacznie tańszy i również udany silnik 1.6 HDi. Jednak to ta wersja C4, mimo ceny, jest ciekawa. Można ją pozycjonować w połowie drogi między popularnym hatchbackiem klasy C a najdroższymi modelami, takimi jak Audi A3. Można go kupić i cieszyć się faktem, że nie każdy jeździ takim autem. A że za te pieniądze można znaleźć kilka równie lub bardziej udanych samochodów, to zupełnie inna sprawa. Taka jest cena oryginalności.
-
Najnowsze wpisy
- GPS – Ustalenie położenia skradzionego samochodu
- Wspomaganie układu kierowniczego
- Chrońmy swój samochód
- Zabezpieczenia mechaniczne samochodu przed kradzieżą
- Mazda 626
- Mazda 323
- Układ kierowniczy
- Mazda 121
- Nissan Terrano II 2000
- Suzuki Maruti 800
- Volkswagen Polo III facelifting – PODWOZIE I UKŁAD NAPĘDOWY
- Łada Niva
- Łada Samara
- Volkswagen Polo III facelifting – Nadwozie
- Łada 2105/2107
- Toyota Corolla VIII – SILNIK, UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
- Lexus GS 300
- Toyota Corolla VIII – Nadwozie
- Land Rover Discovery
- Land Rover Defender
- Jakość oleju
- Jakość paliwa
- Jakość materiałów
- Płyny amortyzatorów, hamulcowe
- Oleje silnikowe i smary stałe
- Oleje i smary
- Paliwa gazowe
- Oleje napędowe
- Rola auta w gospodarce
- Rodzaje pojazdów
Strony
Najnowsze komentarze
Marzec 2021 P W Ś C P S N « Maj 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Archiwa
Tagi
- airbag
- Alfa Romeo
- Audi
- blokada
- Cadillac
- Chevrolet
- Citroen
- Civic
- Corolla
- Daewoo
- Defender
- Discovery
- Ford
- Honda
- hybryda
- Kawasaki
- kradzież
- Lancia
- Land Rover
- Leon
- Lexus
- Maruti
- Master
- Matiz
- Mazda
- Mercedes
- motoryzacja
- Mustang
- Nissan
- Niva
- Peugeot
- poduszka powietrzna
- Polo
- Polonez
- radiolokacja
- Renault
- Samara
- Seat
- skoda
- technika
- Toyota
- Trevithick
- układ kierowniczy
- Volkswagen
- Łada
Kategorie