Czujnik położenia pedału przyspieszenia

Czujnik położenia pedału przyspieszenia Czujnik położenia pedału przyspieszenia informuje sterownik o życzeniu kierowcy dotyczącym obciążenia silnika. Podwójny, ze względów bezpieczeństwa, czujnik Halla znajduje się albo w pedale przyspieszenia, albo jest sterowany cięgnem w przedziale silnika. Czujniki Halla są zasilane od sterownika napięciem 5 V. Około 10% obrotu czujnika jest definiowane jako bieg jałowy, natomiast powyżej … Czytaj dalej „Czujnik położenia pedału przyspieszenia”

Czujnik położenia pedału przyspieszenia

Czujnik położenia pedału przyspieszenia informuje sterownik o życzeniu kierowcy dotyczącym obciążenia silnika. Podwójny, ze względów bezpieczeństwa, czujnik Halla znajduje się albo w pedale przyspieszenia, albo jest sterowany cięgnem w przedziale silnika. Czujniki Halla są zasilane od sterownika napięciem 5 V. Około 10% obrotu czujnika jest definiowane jako bieg jałowy, natomiast powyżej 55% – oznacza osiągnięcie pełnego obciążenia. Czujniki Halla poddaje się sprawdzeniu na płynność wskazań. W tym celu podłącza się oscyloskop do wyjścia sygnału i masy sygnału oraz naciska powoli do oporu pedał przyspieszenia („gazu”) przy włączonym zapłonie. Jeśli spadek napięcia jest płynny, czujnik pedału przyspieszenia jest sprawny. Sygnał napięcia czujnika 2 powinien być dwa razy większy od sygnału napięcia czujnika 1. Jeśli krzywe wykazują nawet niewielkie nieregularności, czujnik należy wymienić. W innym przypadku należy oczekiwać silnych szarpnięć podczas jazdy. W takich przypadkach samodiagnostyka jest bezradna, ponieważ napięcie nie przekracza dopuszczalnych wartości granicznych 0,2 lub 4,7 V. Ustalenie usterki na podstawie odczytu danych jest również trudne, ponieważ prędkość transmisji danych jest zbyt mała dla krótkotrwałych przerw. Przy całkowitym uszkodzeniu czujnika jest rejestrowana usterka i prędkość obrotowa biegu jałowego jest zwiększana, aby kierowca mógł dojechać do warsztatu.