Daewoo Matiz

II ’98: prezentacja Matiza na salonie genewskim; XI ’98: pojawienie się pierwszych egzemplarzy u polskich dilerów; X 2000: face lifting, nieco zmieniony wygląd przedniej części auta, modyfikacja silnika. ►    Dane techniczne Nadwozia: hb: 5-drzw., wym. 3595/ 1495/1480 mm, masa wł. 775 kg, ład. 435 kg, bagażnik 165/625 I. Silniki: benz., 3-cyl., 6 zaworów, 0.8/51 KM … Czytaj dalej „Daewoo Matiz”

Daewoo MatizII ’98: prezentacja Matiza na salonie genewskim; XI ’98: pojawienie się pierwszych egzemplarzy u polskich dilerów; X 2000: face lifting, nieco zmieniony wygląd przedniej części auta, modyfikacja silnika.

►    Dane techniczne
Nadwozia: hb: 5-drzw., wym. 3595/ 1495/1480 mm, masa wł. 775 kg, ład. 435 kg, bagażnik 165/625 I. Silniki: benz., 3-cyl., 6 zaworów, 0.8/51 KM przy 5900 obr./min, maks. moment obr. 69 Nm przy 4600 obr./min, wtrysk wielopunktowy, średnie spalanie 6,4 1/100 km.
Podwozie: napęd na przednią oś, skrzynia 5-bieg. man.; zawieszenie przód niez. kol. McPhersona, ham. tarcz., ty! oś sztywna, drążek Pan-harda, ham. bębnowe.

►    Usterki
•    drobne niedostatki wykończenia nadwozia
• nierównomierna praca silnika
• usterki centralnego zamka
• szybko rozładowujący się akumulator
•    zużycie zawieszenia

Ceny części w zł
reflektor    313
błotnik przedni    150
sprzęgło kompletne    318
klocki hamulcowe (przód) 91
szyba drzwi przednich    104
napęd rozrządu    100
Daewoo Matiz 0.8, 1999 r.

►    Podsumowanie
Atutem Matiza jest 5-drzwiowa karoseria. Jest ona dość przestronna i funkcjonalna. Dostępna jest tylko jedna wersja nadwoziowa (5d) i silnikowa (oszczędny 0.8), kilka poziomów wyposażenia. Zawieszenie najlepiej sprawdza się w mieście – sztywna oś tylna nie zapewnia stabilności jazdy. Niskie koszty eksploatacji 5-drzwiowa karoseria Mały silnik, sztywna oś