’89: początek produkcji Daewoo LeMans (Racer) opartego na Oplu Kadetcie; ’94: drobne zmiany zewnętrzne, nazwa Nexia; 95: początek montażu aut w Lublinie; ’99: wycofanie z oferty.
► Dane techniczne
Nadwozia: hb: 3- i 5-drzw., wym. 4256/1662/1393 mm, poj. bagażnika 390/720 I; sedan: 4-drzw. dł. 4482 mm, bag. 530 I.
Silniki: benz., 4-cyl.: 1.5 8V/75 KM przy 5400 obr./min, 1.5 16V/90 KM przy 4800 obr./min, sporadycznie jednostki 1.6/75 KM i 2.0/97 KM.
Podwozie: napęd na przednią oś, skrzynia 5-bieg. man. (sporadycznie 4-bieg. man. 3- lub 4-biegowy aut.); zaw. przód niez. kol. McPhersona, tył oś podatna skrętnie.
► Usterki
• mała sztywność karoserii (odkształcenia)
• niska trwałość zawieszenia (stuki, luzy)
• wycieki oleju
• kiepskie wykończenie wnętrza
• defekty centralnego zamka
Ceny części w zł
reflektor 256
błotnik przedni 290
sprzęgło kompletne 424
klocki hamulcowe (przód) 51
szyba drzwi przednich 126
napęd rozrządu 90
Daewoo Nexia 1.5, 1998 r.
► Podsumowanie
Niepewna sytuacja Daewoo doprowadziła do drastycznego spadku cen Nexii. Obniżkę uzasadnia również wyraźnie niższa od przeciętnej jakość samochodów. Nie można jednak nie wspomnieć o dynamicznych silnikach oraz przestronnych (duże bagażniki) nadwoziach.
Bardzo niska cena zakupu zła jakość materiałów Drogie części zamienne