X 77: pierwsza generacja Charade; 83: znacząca modernizacja karoserii; I ’87: face lifting nadwozia, również jako czterodrzwiowy sedan, wersje usportowione; *93: premiera nowego modelu.
► Dane techniczne
Nadwozia: hb: 3-, 5-drzw., wym. 3610/1600/1385 mm, poj. bagaż. 170/385 I; sedan: 4-drzw., dł. 3995 mm, poj. bagaż. 290 I.
Silniki: benz. 3-cylindrowe: 1.0/50-55 KM, 1.0 turbo 8V/68 KM, 1.0 turbo 16V/105; 4-cyl. 1.316V/90; diesle: 3-cyl. 1.0/38,1.0 turbo/50.
Podwozie: napęd na przednią oś lub stały 4×4, skrz. 4-, 5-bieg. man., 3-bieg. aut.; zawieszenie niezal.: przód kolumny resorujące, stabilizator, tył układ wahaczy.
► Usterki
• wycieki płynu chłodzącego
• problemy z instalacją elekt,
• układem zapłonowym (3-cyl.)
• korozja nadwozia • nierówne działanie hamulców
• sprężarka wrażliwa na jakość oleju
Ceny części w zł
reflektor 1180
błotnik przedni 915
sprzęgło kompletne 1540
klocki hamulcowe (przód) 295
szyba drzwi przednich 570
napęd rozrządu 360
Daihatsu Charade 1.0, 1992 r.
► Podsumowanie
Daihatsu to jedna z mniejszych firm japońskich. Jej produkty znajdują nabywców głównie dzięki interesującym rozwiązaniom technicznym. Niestety, brakuje autoryzowanego serwisu tej marki. Samochód najlepiej spisuje się w warunkach miejskich. Na tylnej kanapie brakuje miejsca.
Oszczędne silniki Niski komfort jazdy Utrudnienia serwisowe