■ Umocować głowicę do uchwytu 1860470000, który ścisnąć w imadle.
■ Wałek rozrządu można wymontować tylko za pomocą specjalnego przyrządu 1860666000, który mocuje się w miejsce środkowej podpory wałka.
■ Zdjąć boczne pokrywy łożysk.
■ Usunąć przyrząd i wysunąć wałek rozrządu w prawo. Wałek unieść z lewej strony i wyjąć.
■ Wałek rozrządu i jego podpory odłożyć na bok, zachowując przyporządkowanie.
■ Wyciągnąć wszystkie popychacze i odłożyć również zachowując położenie jak przy montażu.
■ Ścisnąć przyrządem sprężyny zaworu i wyjąć półstożki zamka. W razie trudności z ich wyciągnięciem uderzyć w przyrząd przystawiony od strony sprężyn.
■ Zwolnić przyrząd i wyjąć dolną miseczkę, sprężyny, uszczelkę trzonka oraz górną miseczkę.
■ Wyjąć zawory i odłożyć je w taki sposób, aby wykluczyć możliwość ich późniejszej zamiany.
■ Oczyścić głowicę, usuwając również pozostałości procesów spalania. Sprawdzanie płaskości głowicy
■ Położyć na powierzchni przylegania głowicy liniał krawędziowy, po przekątnej, i określić wielkość ewentualnej szczeliny pod liniałem. Jeżeli luz ten przekracza 0.05 mm, to głowicę trzeba planować.
■ Minimalna wysokość głowicy wynosi 144,8 mm. Wymontowanie komór wstępnych
■ Kluczem 1850178000 wykręcić pierścień gwintowany (wtryskiwacz wymontowany).
■ Wycisnąć komorę wstępną od strony komory spalania.
Weryfikacja wałka rozrządu i popychaczy
■ Obowiązują te same zasady sprawdzania, co w przypadku silnika 1300 D.
■ Wymagane wielkości:
– luz ułozyskowania wałka rozrządu – 0,05…0,09 mm,
– luz popychacza – 0,005…0,05 mm.
– wznios krzywki – 9,0 mm.
■ Jeśli wartości graniczne zostały przekroczone, to elementy należy wymienić.
Weryfikacja zaworów i ich gniazd
■ Oczyścić zawory przy grzybku szczotką drucianą obracaną na wiertarce.
■ Lekko wybite przylgnie można obrabiać na szlifierce do zaworów pod kątem 45°30′, nie przekraczając szerokości krawędzi 1 mm.
■ Zawory z przylgniami silnie wybitymi lub wypalonymi trzeba wymienić.
■ Średnice zaworów w obu silnikach są różne. Szerokość przylgni zaworów silnika 1700 D wynosi 2,7 mm.
■ Silnie wybite gniazda zaworów wymagają wymiany, którą należy zlecić wyspecjalizowanemu warsztatowi, dysponującemu odpowiednim oprzyrządowaniem.