Demontaż głowicy silnika 1700 D – Fiat Uno

Demontaż głowicy ■    Umocować głowicę do uchwytu 1860470000, który ścisnąć w imadle. ■    Wałek rozrządu można wymontować tylko za pomocą specjalnego przyrządu 1860666000, który mocuje się w miejsce środkowej podpory wałka. ■    Zdjąć boczne pokrywy łożysk. ■    Usunąć przyrząd i wysunąć wałek rozrządu w prawo. Wałek unieść z lewej strony i wyjąć. ■    Wałek rozrządu … Czytaj dalej „Demontaż głowicy silnika 1700 D – Fiat Uno”

Fiat Uno silnik-19Demontaż głowicy

■    Umocować głowicę do uchwytu 1860470000, który ścisnąć w imadle.

■    Wałek rozrządu można wymontować tylko za pomocą specjalnego przyrządu 1860666000, który mocuje się w miejsce środkowej podpory wałka.

■    Zdjąć boczne pokrywy łożysk.

■    Usunąć przyrząd i wysunąć wałek rozrządu w prawo. Wałek unieść z lewej strony i wyjąć.

■    Wałek rozrządu i jego podpory odłożyć na bok, zachowując przyporządkowanie.

■    Wyciągnąć wszystkie popychacze i odłożyć również zachowując położenie jak przy montażu.

■    Ścisnąć przyrządem sprężyny zaworu i wyjąć półstożki zamka. W razie trudności z ich wyciągnięciem uderzyć w przyrząd przystawiony od strony sprężyn.

■    Zwolnić przyrząd i wyjąć dolną miseczkę, sprężyny, uszczelkę trzonka oraz górną miseczkę.

■    Wyjąć zawory i odłożyć je w taki sposób, aby wykluczyć możliwość ich późniejszej zamiany.

■    Oczyścić głowicę, usuwając również pozostałości procesów spalania. Sprawdzanie płaskości głowicy

■    Położyć na powierzchni przylegania głowicy liniał krawędziowy, po przekątnej, i określić wielkość ewentualnej szczeliny pod liniałem. Jeżeli luz ten przekracza 0.05 mm, to głowicę trzeba planować.

■    Minimalna wysokość głowicy wynosi 144,8 mm. Wymontowanie komór wstępnych

■    Kluczem 1850178000 wykręcić pierścień gwintowany (wtryskiwacz wymontowany).

■    Wycisnąć komorę wstępną od strony komory spalania.

Weryfikacja wałka rozrządu i popychaczy

■    Obowiązują te same zasady sprawdzania, co w przypadku silnika 1300 D.

■    Wymagane wielkości:

–  luz ułozyskowania wałka rozrządu – 0,05…0,09 mm,

–  luz popychacza – 0,005…0,05 mm.

–    wznios krzywki – 9,0 mm.

■    Jeśli wartości graniczne zostały przekroczone, to elementy należy wymienić.

Weryfikacja zaworów i ich gniazd

■    Oczyścić zawory przy grzybku szczotką drucianą obracaną na wiertarce.

■    Lekko wybite przylgnie można obrabiać na szlifierce do zaworów pod kątem 45°30′, nie przekraczając szerokości krawędzi 1 mm.

■    Zawory z przylgniami silnie wybitymi lub wypalonymi trzeba wymienić.

■    Średnice zaworów w obu silnikach są różne. Szerokość przylgni zaworów silnika 1700 D wynosi 2,7 mm.

■    Silnie wybite gniazda zaworów wymagają wymiany, którą należy zlecić wyspecjalizowanemu warsztatowi, dysponującemu odpowiednim oprzyrządowaniem.