Działanie obwodu niskiego ciśnienia w układzie wtryskowym CDI 3
W nowszych układach wtryskowych CDI zastosowano elektryczną pompę zasilającą zamiast mechanicznej. Elektryczna pompa zasilająca paliwa (M3) znajduje się wraz z czujnikiem poziomu paliwa w zbiorniku paliwa. Włączenie zapłonu kluczykiem w stacyjce powoduje uruchomienie elektrycznej pompy zasilającej na okres 20-30 s. Jeżeli w ciągu tego czasu nie nastąpi rozruch silnika, pompa wyłącza się. Po uruchomieniu silnika pompa ta tłoczy paliwo pod ciśnieniem ok. 4,5 bar ze zbiornika poprzez filtr paliwa do pompy wysokiego ciśnienia. Pobór prądu przez pompę wynosi 4-9 A. Część tłoczonego paliwa jest wykorzystywana do smarowania pompy wysokiego ciśnienia. Część paliwa użyta do smarowania, przeciek paliwa z wtryskiwaczy oraz nadmiar paliwa – kierowany w pewnych warunkach z zaworu regulacyjnego ciśnienia – są odprowadzane przewodem zbiorczym z powrotem do zbiornika. Nadmiar paliwa spływającego przewodem zbiorczym do zbiornika napędza zasysającą pompę strumieniową w lewej komorze zbiornika.