Konstruktorzy opracowali elektroniczny system sterujący działaniem wycieraczek, umożliwiający lepsze oczyszczanie szyby niż tradycyjne układy mechaniczne. Odwracanie kierunku ruchu ramion w położeniach zwrotnych następuje dzięki użyciu silnika o zmiennym kierunku obrotów, a nie jak miało to miejsce dotychczas poprzez zmiany położenia dźwigni mimośrodowych. Korzyści płynące z takiego rozwiązania to m.in. cicha praca, oszczędność miejsca na zabudowę, zmniejszenie martwego pola między piórem a brzegiem szyby oraz samoczynne rozpoznawanie przeszkód w rodzaju np. grudek śniegu lub lodu i zapobieganie w ten sposób uszkodzeniom wycieraczek. Kierowca ma zapewnioną dobrą widoczność niezależnie od prędkości jazdy, siły tarcia gumy wycieraczek o szybę i wiatru. Sprzężenie systemu z czujnikiem deszczu pozwala na dostosowanie szybkości i częstotliwości ruchu wycieraczek do stopnia natężenia opadów. W pozycji spoczynkowej ramiona automatycznie chowają się pod krawędź pokrywy silnika, co poprawia aerodynamikę pojazdu zmniejszając hałaśliwość opływu powietrza, powiększa pole widzenia i chroni pieszych przed dodatkowymi potrąceniami. Wykorzystując sterowanie elektroniczne, można także regulować działanie wycieraczek napędzanych dwoma odrębnymi silnikami.
Elektronika – wycieraczki
Konstruktorzy opracowali elektroniczny system sterujący działaniem wycieraczek, umożliwiający lepsze oczyszczanie szyby niż tradycyjne układy mechaniczne. Odwracanie kierunku ruchu ramion w położeniach zwrotnych następuje dzięki użyciu silnika o zmiennym kierunku obrotów, a nie jak miało to miejsce dotychczas poprzez zmiany położenia dźwigni mimośrodowych. Korzyści płynące z takiego rozwiązania to m.in. cicha praca, oszczędność miejsca na zabudowę, … Czytaj dalej „Elektronika – wycieraczki”