WIDOK KOMORY SILNIKA OD STRONY LEWEJ
1 – cewka zapłonowa, 2 – pompa hamulcowa, 3 – przewód zasilający obwód hamulców tylnych, 4 – lampka oświetlenia komory silnika. 5- przewód zasilający obwód hamulców przednich. 6 – zbiornik płynu hamulcowego obwodu hamulców tylnych, 7 zbiornik płynu hamulcowego obwodu hamulców przednich, 8 – urządzenie wspomagające hamulców. 9 włącznik oświetlenia komory silnika, 10 – regulator napięcia, 11 – przekaźnik sygnałów. 12-przekaznik świateł mijania, 13 – przekaźnik świateł drogowych. 14 – przekaźnik ogrzewania tylnej szyby, 15 – przekaźnik alternatora, 16 – akumulator
WIDOK KOMORY SILNIKA OD STRONY PRAWEJ
17 – rozdzielacz. 18 – silnik wycieraczki
Elementy wyposażenia elektrycznego są zasilane przez alternator – lekką i wydajną prądnicą prądu przemiennego. Prąd wytwarzany w alternatorze jest prostowany przez układ diod krzemowych, umieszczonych w korpusie alternatora. Z alternatora wypływa więc prąd stały który jest kierowany do akumulatora i obwodów elektrycznych. Ponieważ zmianom prędkości obrotowej silnika towarzyszą zmiany prędkości obrotowej alternatora, zastosowano regulator napięcia, który nie dopuszcza do zbyt dużych różnic napięcia, szkodliwych dla odbiorników Rozdzielacz i cewka zapłonowa są elementami obwodu zapłonu.
Przekaźniki zastosowano w celu uzyskania dużej niezawodności i trwałości przełączników, którymi posługuje się kierowca. Przełącznik pracuje pod małym obciążeniem dając jedynie „polecenie” przekaźnikowi do włączenia lub wyłączenia zasilania obwodu. Przekaźniki zastosowano w obwodach tylnej szyby ogrzewanej (12), świateł mijania (10), sygnałów dźwiękowych (9), świateł drogowych (11) i lampki sygnalizującej ładowania akumulatora (14). Do oświetlenia komory silnika* służą dwie lampki, których świecenie uruchamia włącznik.
Bezpieczniki zgrupowane w skrzynce zabezpieczają alternator, akumulator, odbiorniki i przewody instalacji elektrycznej przed uszkodzeniem w przypadku przeciążenia lub zwarcia (w razie zwarcia lub zbyt dużego napięcia w obwodzie, przepala się bezpiecznik, a odbiornik, np żarówka lub przewód nie ulega zniszczeniu).
Przerywacz kierunkowskazów umieszczony na przegrodzie czołowej pod zestawem wskaźników powoduje, że lampy kierunkowskazów świecą światłem pulsującym.
Włączniki w słupkach przednich i środkowych uruchamiają świecenie czerwonej lampki na otwieranych drzwiach*.
Włączniki (2) uruchamiają przy otwieraniu dowolnych drzwi świecenie lampek oświetlenia wnętrza nadwozia. Lampki te mogą być włączane przy drzwiach zamkniętych za pomocą klawiszowych włączników (umieszczonych w lampkach).