X ’96: początek produkcji, wersje sedan (Marea) i kombi (Marea Weekend); następcy Tempry, na rynku polskim od ’97; III ’99: face lifting i nowe silniki JTD z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw. wym. 4390/1741/1425 mm, poj. bagaż. 430 l; kombi: 5-drzw.; wym. 4487/1741/1510; bag. 500/1550 l.
Silniki: benz.: 1.2 16V/82 KM, 1.4 12V/80, 1.6 16V/103, 1.7 16V/113, R5 2.0 20V/147-154; diesle 1.9 td/75,100, 2.4 td/125 KM, oraz 1.9 JTD/105 KM.
Podwozie: napęd przedni, skrzynia 5-bieg. man. lub 4-bieg. aut.; zawieszenie niez. kol. McPhersona, tył wahacze wleczone.
► Usterki
• usterki zawieszenia: szybko zużywające się amortyzatory
• wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów
• nietrwałe siedzenia
• awarie zapłonu i wtrysku
• zużycie hamulców
Ceny części w zł
reflektor 769
błotnik przedni 472
sprzęgło kompletne 772
klocki hamulcowe (przód) 199
szyba drzwi przednich 229
napęd rozrządu 455
Fiat Marea 1.7, 1997 r.
► Podsumowanie
Obie wersje nie należą do gigantów w swojej klasie. Marea zbudowana jest na płycie podłogowej Brava, co ogranicza jej przestrzeń wewnętrzną i bagażową. Z konkurentami rywalizuje komfortem jazdy, silnikami, wyposażeniem. Także stylem nadwozia, szczególnie wersja kombi.
Funkcjonalność wnętrza Nowoczesne silniki Przeciętna przestrzeń