III ’98: debiut podczas salonu w Turynie we Włoszech, produkowany w Polsce w zakładach Fiata w Tychach; V ’99: nowe wersje wyposażeniowe; X 2000: drobne zmiany stylistyczne.
► Dane techniczne
Nadwozia: 3-drzw.: wym. 3319/ 1508/1445 mm; masa wł. od 730 kg; poj. bagażnika 170/810 I.
Silniki: benz., 4-cyl., ośmiozaworo-we: 0.9/39 KM przy 5500 obr./min, 65 Nm, wtrysk jednop.; 1.1/54 KM przy 5500 obr./min, 86 Nm; wtrysk jedno- lub wielopunktowy. Podwozie: napęd na przednie koła, skrzynia 5-bieg. man., w wersji Ci-tymatic automatyczne sprzęgło; zawieszenie niezależne: przód kol. McPhersona, tył wahacze trójkątne.
► Usterki
• usterki zawieszenia (wahacze tylne, amortyzatory)
• awarie instalacji elektrycznej
• sporadyczne defekty wałka sprzęgłowego
• trudności z uruchomieniem silnika 900 na zimno
Ceny części w zł
reflektor 281
błotnik przedni 180
sprzęgło kompletne 585
klocki hamulcowe (przód) 156
szyba drzwi przednich 139
napęd rozrządu 243
Fiat Seicento 900, 1998 r.
► Podsumowanie
Typowo miejski samochód, który powinien być drugim w rodzinie. U nas pełni rolę auta uniwersalnego: rodzinnego (pięcioosobowe), dostawczego (van) i sportowego (Sporting). Nie potrzebuje dużo miejsca do parkowania, przesadnie nie pali, pędzi do 150 km/h. Dla młodych w sam raz. Oszczędny w eksploatacji Różnorodność wersji Brak wariantu 5-drzw.