X ’96: rozpoczęcie produkcji w zakładach Betim w Brazylii (sedan Siena i kombi Weekend); V ’97: początek sprzedaży w Polsce; ’98-99: montaż w zakładach Fiata w Bielsku-Białej; 2001: face lifting.
► Dane techniczne
Nadwozia: sd: 4-drzw., wym. 4100/ 1620/1440 mm, poj. bagaż. 500/ 8501, masa wł. od 990 kg, kombi: 5-drzw.; wym. 4130/1610/1470 mm; m. wł. 1050 kg, bag. 460/1540 l.
Silniki: 4-cylindr. benz.: 1.2 8V/75 KM, 106 Nm, wtrysk wielopunktowy; 1.4 8V/70 KM, 108 Nm, wtrysk jednop.; 1.6 16W101 KM 140 Nm, wtrysk wielopunktowy.
Podwozie: napęd przedni, skrzynia 5-bieg. man; zaw: przód niez. kol. McPhersona, tył oś podatna skrętnie.
► Usterki
• usterki alternatora
• nietrwałe zawieszenie kół
• awarie silnika 1.4 (przepalona uszczelka pod głowicą)
• wady lakiernicze
• niestabilna temperatura silnika
• braki wykończenia
Ceny części w zł
reflektor 460
błotnik przedni 360
sprzęgło kompletne 766
klocki hamulcowe (przód) 219
szyba drzwi przednich 69
napęd rozrządu 185
Fiat Siena 1.4, 1998 r.
► Podsumowanie
Początkowy sukces na polskim rynku oba modele, a szczególnie Siena, zawdzięczały bardzo korzystnej cenie, dużej pojemności bagażnika i dynamicznym silnikom. Na spadku popularności zaważyły m.in. mało atrakcyjny design (Siena), wysokie zużycie paliwa i liczne usterki. Przestronne wnętrze Duża awaryjność Wysokie spalanie