Fiat Uno – DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE Opis samochodów Samochody Fiat Uno są produkowane od stycznia 1983 roku jako pojazdy pięcioosobowe o nadwoziu 3- lub 5-drzwiowym typu kompakt (bez wystającego z tyłu bagażnika). Rozstaw osi wynosi 2362 mm, a całkowita długość 3644 mm. Zespól napędowy jest umieszczony poprzecznie z przodu i napędza koła przednie. Silnik o zapłonie iskrowym (pojemności 900 … Czytaj dalej „Fiat Uno – DANE TECHNICZNE”

DANE TECHNICZNE
Opis samochodów
Samochody Fiat Uno są produkowane od stycznia 1983 roku jako pojazdy pięcioosobowe o nadwoziu 3- lub 5-drzwiowym typu kompakt (bez wystającego z tyłu bagażnika). Rozstaw osi wynosi 2362 mm, a całkowita długość 3644 mm.

Zespól napędowy jest umieszczony poprzecznie z przodu i napędza koła przednie. Silnik o zapłonie iskrowym (pojemności 900 cm], 1100 cm³ i 1300 cm³) lub o zapłonie samoczynnym (pojemności 1300 cm5 i 1700 cm9) współpracuje z w pełni synchronizowaną skrzynią biegów (4- lub 5-biego-wą). Zawieszenie kół jest niezależne. Przednie hamulce są typu tarczowego.

Fiat Uno 45/55/70

Samochody wyposażone w silniki o pojemności 900 cm³ (najstarsza wersja silnika), 1100 cm³ i 1300 cm³ były produkowane w latach 1983-1985. Charakterystyka techniczna silników została podana w tablicy.

Fiat Uno Diesel 1300/1700 cm³

Samochody Fiat Uno z silnikiem o zapłonie samoczynnym o pojemności 1300 cm³pojawiły się już w maju 1983 roku. natomiast z większym silnikiem o pojemności 1700 cm³, pochodzącym z samochodu Fiat Ritmo, wprowadzono na rynek od września 1986 roku. Charakterystykę techniczną silników przedstawiono w tablicy.

Fiat Uno Turbo i.e. 1300 cm³

W kwietniu 1985 roku oferta samochodów Fiat Uno została powiększona o wersję z silnikiem doładowanym. Zwiększenie mocy silnika spowodowało zmiany konstrukcyjne w zespole napędowym oraz w mechanizmie jezdnym. Silnik doładowany o pojemności 1300 cm³  wywodzi się z silnika wolno-ssącego o tej samej pojemności, jednak o zmienionych wymiarach cylindrów. Ponadto silnik został wyposażony w następujące zespoły:

– turbosprężarkę IHI VL 2-8410 z wbudowanym zaworem regulacyjnym, chłodnicę powietrza doładowania,

– elektroniczny układ wtryskowy firmy Bosch typ LE-2-Jetronic,

– elektroniczny układ zapłonu Microplex firmy Marelli.

Sprzęgło zostało dostosowane do zwiększonej mocy silnika, a w skrzyni 5-biegowej zmieniono przełożenia poszczególnych biegów.

Samochód jest wyposażony w hamulce tarczowe na wszystkich kołach, przy czym tarcze hamulców przednich są wentylowane. Hamulec awaryjny działa na koła tylne.

Zbiornik paliwa został powiększony z 42 do 50 litrów. Podwyższonym własnościom trakcyjnym odpowiadają opony 175/60 H R 13 montowane na tarczach 5 1/2 J x 13 AH2.

Typ silnika 146 A. 000/ES 146A 1.000
(ES – Energy Saving)
138 B.000 138 B2.000
Pojemność skokowa cm3 903 1116 1302
Średnica cylindra mm 65 80 86,4
Skok tłoka mm 68 55,5 55,5
Liczba cylindrów 4 w rzędzie
Podpory wału korbowego 3 5 5
Moc KM (kW} 45 (33) 55 (40) 68/70 (50/51)
przy prędkości
obrotowej obr/min 5600 5600 5700
Moment obrotowy N-m 68/69 88 102
przy prędkości
obrotowej obr/min 3000 2900 2900
Stopień sprężania 9,0/9,7 9,2 9,1
Paliwo Super (LO 98) Super (LO 98) Super(LO 98)
Typ silnika 127 A5.000 149 B3.000
Pojemność cm3 1301 1714
Średnica cylindra mm 76.1 83.0
Skok tłoka mm 71.5 79.2
Liczba cylindrów 4 w rzędzie
Podpory wału korbowego 5
Moc KM (kW) 45 (33) 60 (44)
przy prędkości obrotowej obr/min 5000 4500
Moment obrotowy N-m 75 103
przy prędkości obrotowej obr/min 3000 3000
Stopień sprężania 20 20.5
Rodzaj wtrysku do komory wstępnej
Paliwo olej napędowy
Typ silnika 146 A2.000
z katalizatorem | bez katalizatora
Pojemność skokowa cm3 1301
Średnica cylindra mm 80.5
Skok tłoka mm 63.9
Liczba cylindrów 4 w rzędzie
Podpory walu korbowego 5
Typ turbosprężarki IHI VL 2-8410
z chłodnicą powietrza
Moc KM (kW) 100 (74) 105 (77)
przy prędkości obrotowej obr/min 6000 5750
Moment obrotowy N-m 142 147
przy prędkości obrotowej obr/min 3500 3200
Ciśnienie doładowania bar (MPa) maksymalnie 0,7 (0.07)
ponad ciśnienie nominalne
Stopień sprężania 7.7 8
Paliwo Super Super
bezołowiowe

 

Silnik 900/900 ES 1100 1300
Tłoki
Typ Autothermik
Miejsce pomiaru od denka mm 40 51 .51.5
Średnice naprawcze nominalny otwór cylindra pomniejszony o
grupa A mm 0.060…0.050 0,070 .0,060
– grupa C mm 0.040…0.030 0,050…0,040
– grupa E mm 0.020…0.010 0,030 .0,020
Luz mm 0.050…0.070 0.070 .0,090
Nadwymiary 0.2/0,4/0,6 0.2/0,4/0,6
Luz sworznia mm 0.008…0.016 0,010…0.018 0.002…0.008
Przesunięcie osi mm 2
0dchyłk8 masy g ±2,5 ±2.5
Średnice sworzni tłokowych
— klasa 1 mm 19.970…19,974 21.970…21.974 21,991-21,994
– klasa 2 mm 19.974…19,978 21.974…21.978 21,994-21,997
klasa 3 mm 19.978…19,982 21.978-21.982
Nadwymiar 0,2 0.2 0.2
Wysokość pierścieni tłokowych
– górnego mm 1,728… 1,740 1,478 .1,490
– środkowego mm 1,978-1,990 1,978 .1,990
– dolnego mm 3,925…3,937 3,925 .3,937
Wysokość rowka
– górnego mm 1.785…1.805 1.535. .1,555
– środkowego mm 2,015.. .2.035 2,030. .2,050
– dolnego mm 3.957…3.977 3.967. .3.987
Luz pierścieni w rowku
– górnym mm 0.045…0.077 0.045-0.077
– środkowym mm 0.025…0.057 0.040. .0,072
– dolnym mm 0.020…0.052 0.030. .0.062
Luz zamka pierścienia
– górnego mm 0,25…0.45 0.30…0.45 0,30-0.45
— środkowego mm 0,20…0,35 0.20…0.35 0,30-0,50
– dolnego mm 0,20. ..0,45 0.20…0.35 0.25-0,40
Nadwymiary odpowiadają nadwymiarom tłoków
Korbowody
Gniazdo tulejki mm 19,940…19.960 21,940-21,960 23.939-23.972
Gniazdo panewki mm 43,657…43.673 48,630-48,646 48.630-48,646
Pasowanie główka korbowodu — sworzeń
tłokowy mm (-)0,010-0,042 (,..)0.010-0,042
Luz tulejka-sworzeń mm 0.010…0.016
Pasowanie główka korbowodu tulejka mm (,.)0.044…0.102
Wał korbowy
Średnica czopów głównych
— klasa 1 mm 50.795…50,805 50,795. 50.805
— klasa 2 mm 50.785…50,795 50.785. 50.795
Średnica czopów korbowych mm 39.985…40.005 45.498. 45.518
Szerokość czopa
— środkowego mm 28,080…28.120
– przedniego mm 26.975.. 27,025
Grubość panewek głównych mm 1,832…1.838 1,825.. 1,831
Podwymiary 0,254/0,508/0,762/1.016
Grubość panewek korbowych mm 1,807…1.813 1,531-1,538
Podwymiary 0.254/0,508/0.762/1,016
Grubość pólpierścieni mm 2,310…2.360 2,310—2,360
Nadwymiar 0.127 0.127
Luz panewek głównych mm 0.026…0.071 0.040.. 0.085
Luz panewek korbowych mm 0,026…0.084 0.036.. 0.086
Luz osiowy wału korbowego mm 0.060…0.260 0.055.. 0.265
Bicie wału korbowego mm maksymalnie 0.003
Silnik 900/900 ES 1100 I 1300
Zawory
Gniazdo pod prowadnicę w głowicy mm 12,950.-12.977 13.950-13,977
Średnica prowadnicy mm 13,010…13.030 14.040-14,058
Średnica wewnętrzna prowadnicy wmon¬
towanej mm 7.022…7.040 8.022…8.040
Pasowanie mm {..>0,033-0,080 (—)0,063…0,108
Nad wymiary 0.05/0,10/0,25 0.05/0,10/0,25
Średnica trzonka zaworu mm 6.982…7.000 7,974…7,992
Luz w prowadnicy mm 0.022…0.058 0,030-0.066
Średnica grzybka zaworu
– ssącego mm 28,80…29,10 35,85-36,15
– wydechowego mm 25,80. ..26,10 30.85…31.15
Pochylenie przylgni grzybka 45*30′ 4- 5‘ 45’’30’±5′
Pochylenie przylgni gniazda 45′-±5′ 45″ ±5-
Szerokość przylgni mm około 2 około 2
Wałek rozrządu
Ugięcie sprężyny zaworu
– wewnętrznej mm 21,5 przy 26.9-29,3 kG
– zewnętrznej mm 28.1 przy 56 kG 26,5 przy 57-62 kG
Średnice czopów
1. mm 30,975…31.000 29,944-29,960
– 2. mm 43.348-43,373 47,935-47.950
– 3. mm 37,975..38,000 48,135-48.150
– 4. mm 48,335-48.350
– 5. mm 48.535-48.550
Średnica popychaczy mm 13,982…14,000 36.975-36.995
Luz popychacza mm 0,010…0,046 0,005-0,050
Nadwymiar gniazda popychacza mm 0,05-0,10 37.000-37.025
Grubość podkładek popychacza mm _ 3.250…4.700
Średnica zewnętrznej lulei łożyskowej
– przednia
grupa 8 mm 50,485…50.500
grupa C mm 50,495—50.510
grupa 0 mm 50.685..50.700
grupa E mm 50.695…50.710
– środkowa mm 46.533…46.571
– tylna mm 36.030…36,068
Średnica wewnętrznej tulei łożyskowej
– przedniej mm 31,026…31,046
– środkowej mm 43.404…43,424
– tylnej mm 38,025…38,050
Otwór dźwigienki zaworowej mm 15,010.-15,030
Otwór wspornika dźwigienki zaworowej mm 15,010-15,028
Średnica wałka d£wigienek zaworowych mm 14,978-14.990
Luz dźwigionka zaworowa — wałek mm 0,020-0,052
Luz wspornik -wałek mm 0,020-0.050
Wznios krzywki mm 5.1 8,8
Luz wałek rozrządu — tuleja
– przednia mm 0.025…0.075
– środkowa mm 0.031…0.076
– tylna mm 0.026…0.071
Luz popychacz-kadłub mm 0.010…0.046
Luz tuleja wałka rozrządu kadłub
– przednia mm 0.005. ..0.030
– środkowa mm f-)0.083..{ )0,1S1
tylna mm {- )0,079. .{-)0,147
Łożyska walka rozrządu w głowicy
– 1. mm 29.990-30,014
– 2. mm 47.980-48,005
– 3. mm 48.180-48,205
– 4. mm 48.380-48,405
– 5. mm 48,580-48,605
Silnik 900/900 ES 1100 1300
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu mm 0.60 0.80
Fazy rozrządu– otwarcie zaworu ssącego T przed ZZ 7′ przed ZZ
zamknięcie zaworu ssącego 36″ po ZW 35- po ZW
– Otwarcie zaworu wydechowego 38 przed ZW 37: przed ZW
– zamknięcie zaworu wydechowego 5V po ZZ 5 ‘ po ZZ
Luz zaworów (silnik nagrzany)
– zawór ssący
mm 0.15 0.40
– zawór wydechowy mm 0.20 0.50
Smarowanie
Pompa oleju
— napęd od
walka rozrządu zębatawałka pośredniego
— zawór nadmiarowy wbudowany w pompę
– luz obwód kół zębatych – obudowa mm 0.050…0.140 0,110-0,180
luz czoło kół zębatych – pokrywa mm 0.020…0.105 0,020…0,105
– luz koło napędzane -oś koła – mm 0.010…0.050 0,010-0,050
– luz wałek napędzający obudowa mm 0,013…0.050 0,016-0,055
– luz międzyzębny mm do 0.080 do 0.31
Filtr oleju z wkładem filtrującym
Czujnik ciśnienia olejuCiśnienie oleju w temperaturze 100 C kG/cm2 3…4 elektryczny3,5…5
Wysokość sprężyny zaworu nadmiarowego mm 36 22,5
przy obciążeniu kG 2,4… 2,6 4,5-4,75
Chłodzenie–    temperatura włączenia
temperatura wyłączenia

Termostat

–    początek otwarcia

85-89 C 90-94°C85…89°C

83…87°C

– pełne otwarcie 100’C 95°C
Skok zaworu termostatu mm >7.5
Napęd pompy płynuLuz wirnik pompy-obudowa mm paskiem klinowym
0,8-1.3
Ciśnienie kontrolne szczelności chłodnicy bar 1
Kontrola sprężyny korka chłodnicy bar 0.8
ZapłonTyp rozdzielacza zapłonu Ma rei li S 177 AX Marelli S 178 EX Ducellier 525342 A
Wyprzedzenie zapłonu Ducellier 525343A
(900ES-Marelli
DIGIPLEX)
578″
10*
Wyprzedzenie zapłonu od regulatora
odśrodkowego
(900 ES
750 obr/min)
32* ±2®
24* ±2*
Wyprzedzenie zapłonu od regulatora
podciśnieniowego
12-±2= 12V±2V
Odstęp styków przerywacza mm 0,37…0,43/ – 0,37-0,43
Kąt zwarcia 55″ ±37- 55° ±3°
Pojemność kondensatora 50…1000 Hz /<F 0,20…0,26/ – 0,20-0,25
Docisk styków przerywacza 9 400… 500/ 400…500
Odstęp czujnika od wieńca zębatego
(900 ES)
mm 0,25…1,3
Odstęp czujnika od koła pasowego
(900 ES)
mm 0,4…1
Kolejność zapłonu 1—3—4—2 1-3-4-2
Cewka zapłonowa– typ Marelli: Bosch Martinetti
(900 ES) BE 200 B 0 221 119 048 G 52 S
(BAE 209 B)
Silnik 900/900 ES 1100 1300
– rezystancja obwodu pierwotnego 3,0…3,3 2,6…3,1 2.7…3.0
(900 ES) n (0.310…0,378)
rezystancja obwodu wtórnego 8460…10340 8500… 12000 7455…6745
(900 ES) 0 (3330. ..4070)
– przewód o rozłozonej rezystancji 0 1,5 1.5 1.5
Świece zapłonowe
– typ Champion RN 9 Y. Marelli CW 7 LPR,
Bosch WR 7 D. Fiat 1 L4 JR
— przerwa iskrowa mm 0,7…0.8
Zasilanie
Pompa paliwa przeponowa, mechaniczna
– wydatek dm3/h 75
– ciśnienie tłoczenia aim 0.2
przy prędkości obrotowej obr/min 4000
wystawanie popychacza mm 1.15…1.35
grubość uszczelek mm 0,3-0,7-1.2
Gaźnik
– typ Weber Weber Weber
32 ICEV 50/250 32 ICEV 51/250 30/32 DMTR 90/250
Solex Solex Solex
C 32 DISA11 C32 DISA/12 C 30/32 CIC/1
dla 900 ES Weber
32 ICEE/250
Solex
C 32 DISA/14
Parametry techniczne Weber 32 ICEV 50/250 Solex C 32 DISA/11
gardziel mm 22 23
– gardziel wstępna mm 3,5 3.4
– dysza główna paliwa 112 120
– dysza główna powietrza 170 135
– rurka emulsyjna F 89 BO 3
– dysza paliwa biegu jałowego 47 52.5
– dysza powietrza biegu jałowego 160 120
– dysza pompki 40 50
– wtryskiwacz pompki 40 45
– dysza wzbogacenia 80
– zawór iglicowy 150 160
– wydatek pompki cm3/10 skoków 4…5,5 2,5…4.5
ustawienie pływaka mm 10.5…11 2…3
– szczelina zamkniętej przepustnicy
rozruchowej (położenie biegu
jałowego) mm 0.75…0.80 0.90…1.00
– uchylenie pneumatyczne mm 5±0.25 5 ±0,25
– prędkość obrotowa biegu jałowego obr/min 860 ±50
Weber 32 ICEE/250 Solex C 32 DISA/14
– gardziel mm 22 23
– gardziel wstępna mm 3,6 3.4
– dysza główna paliwa 107 120
– dysza główna powietrza 160 130
– rurk8 emulsyjna F 89 BO 3
dysza biegu jałowego 47 52,6
dysza powietrza biegu jałowego 160 120
– dysza pompki 40 70
– wtryskiwacz pompki 45 45
– dysza wzbogacenia 85
– zawór iglicowy 150 160
– wydatek pompki cm3/10 skoków 4 ..6.5 2.5—4.5
– ustawienie pływaka mm 10.5…11 2-3
Silnik 900/900 ES I 1100 I 1300
– szczelina zamkniętej przepustnicy
rozruchowej (położenie biegu
jałowego)
mm 0.75…0.80 0.90…1.00
– uchylenie pneumatyczne mm 5 ± 0,25 5 ±0,25
prędkość obrotowa biegu jałowego obr/min 850 ± 50
— gardziel mm Weber 32 ICEV 51 /250 Solex C 32 DISA/12
22 22
gardziel wstępna mm 3,5 3.4
– dysza główna paliwa 115 122
— dysza główna powietrza 190 200
– rurka emulsyjna F 74 86
dysza biegu jałowego 47 57
– dysza powietrza biegu jałowego 155 140
– dysza pompki 70 40
wtryski wacz pompki 45 45
–    dysza wzbogacenia–    zawór iglicowy 10 9010
wydatek pompki cm3/10 skoków 3.2…5.2 3…4
– ustawienie pływaka mm 10.5…11 2.. .3
szczeliny zamkniętej przepustnicy
rozruchowej (położenie biegu
jałowego)
mm 0.85…0.90 0.90…1.00
uchylenie mechaniczne mm 5,5…6,5
– uchylenie pneumatyczne mm 4±0,25 5 ±0.25
prędkość obrotowa biegu jałowego obr/min 850 ±50
— gardziel mm Weber 30/32 DMTR 90/250 Solex C 30/32 CIC 1
I przelot/l I przelot I przelot/II przelot
19/23 19/23
– gardziel wstępna mm 3,5/5 3.2/4
– dysza główna paliwa 85/95 115/127
— dysza główna powietrza 185/165 230/200
rurka emulsyjna F 43/F 38 95/95
– dysza biegu jałowego 47/50 50/50
– dysza powietrza biegu jałowego 110/70 120/160
– dysza pompki 45/- 50/-
– wtryskiwacz pompki 40/- 45/-
– dysza wzbogacenia —/80
– zawór iglicowy 150 160
— wydatek pompki cm3/10 skoków 8,5…12,5 7,5…9,5
– ustawienie pływaka mm 6,75…7,25 7 + 0,25
uchylenie przepustnicy dla ..szybkiego
biegu jałowego”
mm 0,90…0,95 0,90…1,00
– uchylenie przepustnicy rozruchowej
mechaniczne
mm 7…7.5
pneumatyczne mm 4i0,25 5 ±0,25
prędkość obrotowa biegu jałowego obr/min 850 ±50 850 ±50
SPRZĘGŁO
Typ suche, jednotarczowe, sprężyna tarczowa
Średnica tarczy sprzęgła mm 170 181.5
Szerokość okładziny mm 50 54,5
Obciążenie sprężyny tarczowej kG 254,8 328
Skok jałowy pedału sprzęgła mm około 15 około 15
Ugięcie sprężyny tarczowej przy przesu¬
nięciu pierścienia dociskowego o 1.7 mm
mm 8 9
Maksymalne dopuszczalne przesunięcie
wynikające ze zużycia okładzin
mm 5 4,4
Silnik 900/900 ES | 1100 ’ 1300
SKRZYNIA BIEGÓW
Typ 4- lub 5-biegowa, w pełni synchronizowana
Synchronizator Porsche’a 3., 4.. 5. bieg
Synchronizator blokujący 1. i 2. bieg
Koła z zębami prostymi bieg wsteczny
Koła z zębami skośnymi pozostałe biegi
Przełożenia 1. biegu 3,909
2. biegu 2,056
3. biegu 1.342
4. biegu 0.964
5. biegu 0.831 /900…0,778/900 ES,1100, 1300
wstecznego biegu 3.615
PrzeŁożenie przekładni głównej 14/57 (4,071) 15/56 (3,733)
15/58 (3.867) – 900 ES
Łożyska mechanizmu różnicowego stożkowe
Regulacja naciągu łożysk pierścieniami
Grubość pierścieni regulacyjnych mm 0.5-0,6-0.7-0.8-0.9 1,0 —1,1
Wymagany wymiar naprężenia łożysk mm 0.08
Regulacja Iu2u satelity – koła koronowe pierścieniami <0,10,..0,20 mm
Grubość pierścieni mm 0.85-0,9-0.95 1 1.05-1,1-1.15
UKŁAD KIEROWNICZY
Typ przekładnia z zębatką, trzyczęściowa, bezpieczna kolumna
kierownicy, średnica zawracania 9.4 m przy 4 obrotach
koła kierownicy
Długość robocza listwy zębatej mm 136 ±1,5
Maksymalny kąt skrętu koła
– zewnętrznego 39c8′ ± 1 “30′
– wewnętrznego 32*58′ ±T30′
Zbieżność kól przednich mm 1 ± 1 (samochód nie obciążony)
Pochylenie kół przednich 25’±30′ (jw.)
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 2° ±30’ (jw.)
Pochylenie kół tylnych 0 (jw.)
ZAWIESZENIE
Przednie — typ niezależne. Mc Pherson
Tylne – łyp niezależne z belką skrętną i sprężynami śrubowymi
Rozmiar ogumienia 135 SR 13″ 155/70 SR 13″
Ciśnienie w oponach
– przednich MPa 1,9…2,2 1.9…2,0
– tylnych MPa 1,9-2,2 1.9-2,2
Tarcza koła 4,5Bx 13″ H lub 4.5Jx13″ H2
UKŁAD HAMULCOWY
Typ dwuobwodowe, z przodu tarczowe, z tylu bębnowe,
korektor siły hamowania
Hamulce tarczowe
– średnica tarczy mm 227
– grubość tarczy mm 10.7…10.9
– grubość po szlifowaniu mm 9.7
minimalna grubość tarczy mm 9
minimalna grubość wkładki ciernej mm 1,5
– średnica cylindra zacisku mm 48
Hamulce bębnowe
– średnica wewnętrzna bębna mm 185,24…185.53
– średnica po toczeniu mm 186.83
– średnica dopuszczalna mm 187
minimalna grubość okładzin mm 1.5
– średnica cylinderka mm 19,05 (3/4″)
Pompa hamulcowa
– średnica cylindra mm 19.05 (3/4″)
Serwo 6″ z silnikami 1100 i 1300
Wystawanie popychacza serwa mm 0,825-1,025
Silnik 900/900 ES | 1100 1300
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Akumulator 12 V. 30 A’ h lub 40 A- h (1300)
Alternator
– typ Marelli/Bosch
– prąd znamionowy A około 47
— włączenie przy prędkości obrotowe) Obr/min 1050 (Marelli), 950 (Bosch)
prąd oddawany do akumulatora po
stabilizacji cieplnej A >45
rezystancja uzwojenia wzbudzenia Cl 3,0…3,70
– przełożenie od silnika 1,94 (900/900 ES). 2.07
Regulator napięcia
– typ elektroniczny Marelli/Bosch
— prędkość obrotowa kontrolna obr/min 6000
– prąd do stabilizacji cieplnej A 2…25
– prąd do kontroli A 5…45 .
— napięcie regulowane V 14.3…14,0
Rozrusznik
– typ Marelli. Femsa
moc znamionowa kW 0,8
– luz osiowy wirnika mm 0,1 …0.5
– pobór prądu podczas rozruchu A 300…330 320
– spadek napięcia V 7…7,2 7.3
– moment obrotowy N-m >8 I 9.7
– pobór prądu na biegu jałowym A 35 ±5 A
— napięcie V 11.2…11.5
– prędkość obrotowa obr/min 6500.. .7500 | : 9000… 10 000

FIAT UNO TURBO i.e.

SILNIK
Średnica cylindra mm 80.5
Skok tłoka mm 63.9
Pojemność cma 1301
Stopień sprężania 7,7…8,0
Tłoki
Średnica
– grupa A mm 80.45
– grupa C ( + 0,01) mm 80.47
– grupa E mm 80.49
Wysokość pomiaru (liczona od dołu) mm 10,5
Nadwymiar 0,4
Odchyłka mas 9 ±2,5
Luz sworznia tłokowego mm 0,005…0.011
Luz roboczy tłoka mm 0.040…0.060
Luz pierścieni tłokowych w rowkach
1. mm 0.045…0,077
– 2. mm 0,020…0.072
– 3. mm 0,030-0,065
Luz zamka pierścieni tłokowych
– 1. mm 0,30…0,50
– 2. mm 0,30-0,50
– 3. mm 0.25-0,50
Korbowód
Odchyłks mas g + 2,5
Luz sworznia tłokowego mm 0,010—0.016
Wał korbowy
Średnica czopa głównego mm 50,785-50.795
Średnica czopa korbowego mm 45,508…45.518
Szerokość czopa korbowego mm 26,975…27.025
Luz panewek głównych mm 0.028…0.069
Lu? panewek korbowych mm 0.026…0.070
Luz osiowy mm 0.055…0.265
Głowica
Średnice tulei łożyskowych walka rozrządu
– 1. mm 29.990…30.014
– 2. mm 47.980…48.005
– 3. mm 48.180…48.205
– 4. mm 48.380…48.405
– 5. mm 48.580-48.605
Otwór popychacza mm 37,000—37,025
Otwór pod prowadnicę zaworu mm 13.950…13.977
Wcisk prowadnicy w otwór mm 0.011…0.066
Pochylenie przylgni gniazda 45”
Szerokość przylgni gniazda mm 2,0
Średnica trzonka zaworu mm 7.974-7.992
Średnica grzybka zaworu
ssącego mm 43.300…43.700
– wydechowego mm 32.850…33.450
Lłiz roboczy zaworu mm 0.030-0.066
Ugięcie sprężyn zaworu przy obciążeniu kontrolnym
– wewnętrznej mm/kG 31/14.6
mm/kG 21.5/27,6
– zewnętrznej mm/kG 36/38,1
mm/kG 26.5/58.4
Średnice czopów wałka rozrządu
– 1. mm 29,944-29.960
– 2. mm 47,935-47,950
– 3. mm 48.135-48,150
– 4. mm 48,335-48,350
– 5. mm 48.535-48,550
Średnica popychacza mm 36,975-36,995
Luz popychacza mm 0,005—0,050
Wznios krzywki mm 8,0
Grubości płytek regulacyjnych mm 3,250-4,700
– stopniowane co mm 0,050
Luz montażowy wałka rozrządu mm 0,030-0,070
Luz zaworów (silnik zimny)
– zaworu ssącego mm 0,40
– zaworu wydechowego mm 0,50
Fazy rozrządu
– luz kontrolny zaworów mm 0,80
– otwarcie zaworu ssącego 0:
– zamknięcie zaworu ssącego 40- po ZW
otwarcie zaworu wydechowego 30″ przed ZW
– zamknięcie zaworu wydechowego 10″ po ZZ
Średnice czopa walka pośredniego
– 1. mm 35,593-35.618
– 2. mm 31,940-31.960
Średnice gniazda wałka pośredniego
– 1. mm 35,664…35,684
– 2. mm 32,000-32.020
Luz montażowy czopa
– 1. mm 0,040-0,080
– 2. mm 0,046-0,091
Pompa oleju
Luz kola zębate — obudowa mm 0,080-0,150
Luz kola zębate — pokrywa mm 0.020…0.105
Luz międzyzębny mm 0.31
Ciśnienie oleju w temperaturze 100″C bar 3.4…4.9
Ugięcie sprężyny zaworu nadmiarowego przy obciążeniu
kontrolnym
Otwarcie zaworu termostatu

—    początek

—    koniec otwarcia

mm/kG9C

*c

22,5/8,976…80
84
Chłodzenie
Włączenie wentylatora
— stopień 1. 86…90
– stopień 2. °C 90…94
Wyłączenie wentylatora
– stopień 1. aC 81 …85
– stopień 2. °c 85…89
Otwarcie termostatu
— początek °c 78…82
koniec otwarcia °c 95
– skok zaworu mm 7.5
Luz wirnik pompy – obudowa mm 0,8…1.3
Ciśnienie do kontroli szczelności układu bar 0,78
Zasilanie
Typ pompy zasilającej Bosch 0580464024
Wydatek pompy dm*/h 120
Pobór prądu A 6…7
Maksymalne ciśnienie tłoczenia bar 7,0
Typ regulatora ciśnienia Bosch 0280160213
Ciśnienie robocze (silnik 12 V, bieg jałowy) bar 3.04 0,06
Typ przepływomierza powietrza Bosch 0280200046
Typ zaworu powietrza dodatkowego Bosch 0280140179
Typ czujnika położenia przepustnicy Bosch 0280120314
Typ czujnika temperatury płynu chłodzącego Bosch 0280130026
Typ urządzenia sterującego Bosch 0280000336
Typ wtryskiwacza (żółta końcówka) Bosch 0280130026
Typ turbosprężarki IHI VL 2-8410
Zapłon
Typ układu zapłonowego Marelli Microplex MED 603 B
Typ cewki zapłonowej Marelli BAE 209 BK
Typ modułu Marelli AEI 500 B
Świeco zapłonowe Bosch FR 6 DTC
– przerwa iskrowa mm
SPRZĘGŁO
Średnice tarczy sprzęgła mm 190/134
Siła sprężyny tarczowej kG 450
Ustawienie pedału sprzęgła powyżej pedału hamulca mm 0…5
SKRZYNIA BIEGÓW
Przelozenia 1. biegu 4.091
2. biegu 2.235
3. biegu 1,469
4. biegu 1,043
5. biegu 0,863
wstecznego biegu 3,714
Przełożenie przekładni głównej 17/61 (3,588)
Napięcie wstępne łożysk mechanizmu różnicowego mm 0.12
Luz międzyzębny kół mechanizmu różnicowego nie regulowany
HAMULCE
Hamulco przednie
Tarcza hamulcowa
– średnica mm 240
– grubość mm 19.90…20,10
— grubość po obróbce mm 18.55
– grubość minimalna mm 18.2
Minimalna grubość okładzin ciernych mm 1,5
średnica tłoczka zacisku mm 48.0
Hamulce tylne
Tarcza hamulcowa
– średnica mm 227
– grubość mm 10.70…10.90
grubość po obróbce mm 9,70
grubość minimalna mm 9.0
Minimalna grubość okładzin ciernych mm 1.5
Średnica tłoczka zacisku mm 34.0
Pompa hamulcowa
średnica mm 22.225 (7/8″)
Typ serwa Master Vsc 7″
Wystawanie popychacza mm 0.825…1.025
USTAWIENIE KÓŁ
Pochylenie kola przedniego 25’±30′
Zbieżność kól przednich mm 1.0±1
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 215’±20′
Pochylenie koła tylnego 0
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Typ rozrusznika Marelli E 95-12 V-0.9 kW
Bosch 94-12 V-0,8 kW
Kierunek obrotów patrząc od strony zębnika prawy
Typ alternatora Bosch KI-14 V-65 A 23
Typ regulatora napięcia Bosch EL-14 V-4C
Akumulator 12 V-45 Ah-225 A

FIAT UNO 45 D/60 D

1300 D 1700 0
SILNIK
Średnica cylindra mm 76.0 83.0
Skok tłoka mm 71,5 79.2
Pojemność cm1 1301 1714
Stopień sprężania 20 20,5
TłokiŚrednica
– grupa A
mm 75.95 82,93
– grupa C mm 75.97 82,95
– grup3 E mm 75,99 82,97
Wysokość pomiaru (od dołu) mm 14 18
Nadwymiary 0.15/0,35/0,55 0,2/0,4/0,6
Odchyłka mas 9 ±2,5 ±5
Luz sworznia tłokowego mm 0.007…0.013 0.003…0.009
Luz roboczy tłoka mm 0.040…0.060 0,060.,.0,080
Luz pierścieni tłokowych w rowkach– 1. mm 0,070…0,120 0,080…0,130
– 2. mm 0,040…0,072 0,040.-0,072
– 3. mm 0,030…0,065 0,030.-0,062
Luz zamka pierścieni tłokowych
– 1.
mm 0,30…0,50 0,30…0,50
– 2. mm 0,30…0,50 0,30…0,50
– 3. mm 0,25…0,50 0.25.0,50
Korbowody
Odchyłka mas 9 ±2.5 ±2.5
Luz sworznia tłokowego mm 0,007…0,019 0,014…0,020
Wał korbowy
średnica czopa głównego mm 48,189…48,209 52.985…53.005
Średnica czopa korbowego mm 43,988.44.008 50.782…50.802
Szerokość czopa korbowego mm 32,475…32.525 27.975-28.025
Luz panewek głównych mm 0.026…0.081 0.022…0.067
Luz panewek korbowych mm 0.022…0.084 0.028…0.075
Luz osiowy mm 0,055…0,265 0.055…0.305
1300 0 1700 D
GłowicaŚrednica tulei tłożyskowych walka rozrządu
– A
mm 25,045…25,070 29.065-29.090
B mm 27,045…27,070
Otwór popychacza mm 37,000-37,025 37.000-37,025
Otwór pod prowadnicę zaworu mm 14,950-14,977 14.998-15,016
— nadwymiaryWcisk prowadnicy w otwór mm 0,063-0,108 0,05/0,10/0,250,021-0,066
Pochylenie przylgni gniazda zaworu 45* 45*
Szerokość przylgni mm 2,0 2,7
Średnica trzonka zaworu mm 7,974…7.992 7,974…7,992
Średnica grzybka zaworu
ssącego
mm 33,850-34,150 38,300-38.600
— wydechowego mm 28,850…29.150 33.300…33.600
Luz roboczy zaworu mm 0.030-0.066 0,023-0,059
Ugięcie sprężyn zaworu przy obciążeniu kontrolnym
— wewnętrznej
mm/kG 31/14,1-15,1 26.5/56…61
– zewnętrznej mm/kGmm/kG 21.5/26.4…28,7
36/36.7-39.6
Średnico czopów walka rozrządu
– 1.
mm/kG 26.5/55.9…60.325,000-25,015 27.945-27,960
– 2. mm 27,000-27,015 29.000…29,015
– 3. mm 29,945.29,960 29,945-29,960
Szerokość czopa ustalającego mm 9.970…10.100
Wznios krzywki mm 9.2 9,0
Luz wałka rozrządu mm 0.030…0.070 0,050-0,090
Średnica popychacza mm 36.975-36.995 36,975..36.995
Luz popychacza mm 0.005 .0.050 0,005-0.050
Grubości płytek regulacyjnych mm 3.250…4.700 3,250-4,700
– stopniowana co mm 0.050 0.050
Łożysko kołnierzowe wałka rozrządu
– średnica 1.
mm 29.990-30.015 27.990-28.015
średnica 2. mm 29.990 .30,015
luz roboczy mm 0.030…0.070 0.030…0.070
Luz zaworów (silnik zimny)
– zawór ssący
mm 0,80 0,50
zawór wydechowy mm 0,30 0,35
Fazy rozrządu
– luz zaworów kontrolny
mm 0,80 0,50
otwarcie zaworu ssącego 3″ po ZZ 4 przed ZZ
– zamknięcie zaworu ssącego 29 po ZZ 40* po ZW
otwarcie zaworu wydechowego 29 przed ZW 45 przed ZW
– zamknięcie zaworu wydechowego 3U przed ZZ 5: po ZZ
Wałek pośredni
– średnica czopa 1.
mm 38.393…38.418
średnica czopa 2. mm 36.893…36.918
– średnica gniazda 1. mm 33.464-33.484
średnica gniazda 2. mm 36.964…36.984
— luz roboczy mm 0.046…0.091
Pompa olejuLuz koła zębate obudowa mm 0,016-0,055 0,080-0.186
Luz kota zębate — pokrywa mm 0,045-0,120 0,025-0.056
Luz międzyzębny mm 0,025-0,100
Ciśnienie oleju w temperaturze 100*C bar 3.43-4.9 3.5…5.0
ChłodzenieWłączenie wentylatora
— stopień 1.
VC 86…90 86-90
stopień 2. aC 90-94 90-94
1300 D 1700 D
Wyłączenie wentylatora
– stopień 1. *C 81.-85 81. ..85
– stopień 2. *C 85…89 85…89
Otwarcie termostatu
– początek VC 78…82 78…82
– pełne otwarcie VC 95 90
skok zaworu mm 7,5 7.5
Luz wirnik pompy – obudowa mm 0,8…1.3 0,8…1.3
Ciśnienie do kontroli szczelności ukłsdu bar 0.78 0.78
Zasilanie
Typ pompy wtryskowej Bosch Bosch
VE 4/8 F 2500 R 61 VE4/9F2300R54
Wtryskiwacz Bosch Bosch Y 430 K00 673
– typ iglicy KCA 30 S 36/4 KCA17S53
– typ DN12 SD 1750 DNO SD 1930
Ciśnienie kontrolne bar 125…133 135.143
Regulacja pompy mm 0.82 1.0
SPRZĘGŁO
Średnice tarczy sprzęgła mm 170/120 200/137
Siła sprężyny tarczowej kG 250 410
Ustawienie pedału sprzęgła poniżej pedału hamulca mm 15 15
SKRZYNIA BIEGÓW
Przełożenia 1. biegu 3.909 3.909
2. biegu 2.056 2.056
3. biegu 1.342 1.342
4. biegu 0.964 0.964
5. biegu 0.831 0.831
wstecznego biegu 3.615 3.515
Przełożenie przekładni głównej 14/57 15/56
(4-.071) (3.733)
Napięcie wstępne łożysk mechanizmu różnicowego mm 0.08 0.08
Luz międzyzębny kół mechanizmu różnicowego mm 0.10…0.20 0.10…0.20
HAMULCE PRZEDNIE
Tarcza hamulca
– średnica mm 227 227
– grubość mm 10.7…10.9 10.7…10.9

 

Momenty dokręcania
Element dokręcany Wymiar gwintu Momentdokręcania
N-m
Silniki 900/900 ES
Pokrywa panewek walu korbowego M10x1,25 69
Miska olejowa M6 7.8
Głowica do kadłuba M9 59
Wspornik zawieszenia silnika M8 25
Nakrętka elastycznej wkładki zawieszenia M12x1,25 49
Kolektor wydechowy do głowicy M8 20
Korbowód M8x1 41
Koło zamachowe M8 44
Mimośród na wałku rozrządu (napęd pompy paliwa) M10 x 1,25 49
Wspornik osi dźwigienek zaworowych (nakrętka samozabezpieczająca) Ml 0x1,25 39
Nakrętka wału korbowego M18 x 1,5 98
Alternator do kadłuba M10x1.25 49
Wyłącznik cieplny M16 x 1,5 49
Świeca zapłonowa M14 x 1.25 32
Silniki 1100/1300
Pokrywa panewek wału korbowego M10 x 1,25 80
Śruby odpowietrznika skrzyni korbowej M8 23
Śruba pokrywy skrzyni korbowej M6 10
Wspornik zawieszenia silnika M10x1.25 59
Nakrętka elastycznej wkładki zawieszenia M12x1.25 49
Głowica (śruby i nakrętki) M10x1,25 40+ 90°+ 90
Pokrywa głowicy M6 8.5
Obudowa wałka rozrządu do głowicy M8 20
Kolektor ssący i wydechowy M8 28
Korbowód M9 x 1 51
Koło zamachowe M10x 1,25 83
Koło zębate na wałku rozrządu M10x 1.25 83
Nakrętka wspornika napinacza paska zębatego M10x 1,25 44
Śruba koła zębatego przy wałku pośrednim M10x 1.25 83
Rozdzielacz zapłonu M8 15
Pompa oleju M8 18
Nakrętka kola pasowego M20x 1.5 137
Dolny wspornik alternatora M10x 1,25 49
Górne mocowanie alternatora M10x1,25 49
Czujnik ciśnienia Oleju M14 x 1,5 32
Wyłącznik cieplny lub czujnik temperatury płynu chłodzącego M16 x 1,5 49
Świeca zapłonowa (stożkowy)
M14 x 1,25
37
Silnik 1300 Turbo
Pokrywa panewek walu korbowego M10 x 1.25 80
Odpowietrznik skrzyni korbowej M8 23
Podpora silnika przy kadłubie M10x 1.25 59
Głowica do kadłuba M10x 1,25 40+90*+ 90*
Boczne mocowanie głowicy M8 30
Śruba mocowania górnej głowicy do dolnej M8 20
Górny i dolny przewód wlotowy przy głowicy M8 25
Wspornik górnej głowicy przy przewodzie wlotowym M8 25
Kolektor wydechowy M8 25
Wspornik kolektora wydechowego przy kadłubie M8 25
Nakrętka śruby korbowodu M9 x 1 51
Koło zamachowe M10x 1,25 83
Koło zębate na wałku rozrządu M10x 1,25 83
Rolka napinacza do wspornika M10 x 1,25 44
1.1. DANE TECHNICZNE MOMENTY DOKRĘCANIA
Element dokręcany Wymiar gwintu Moment
dokręcania
N • m
Kolo zębate na wałku pośrednim M10x1,25 83
Kolo pasowe na wale korbowym M20x1.5 137
Nakrętka mocowania osi przepustnicy przy mimośrodzie przewodu
wlotowego M8 20
Nakrętka regulatora ciśnienia paliwa M16x 1,5 48
Wspornik rolki cięgna gazu M8 25
Nakrętka samozabezpieczająca mocowania turbosprężarki do głowicy
i kolektora wydechowego M8 29
Nakrętka kołpakowa złącza przewodu doprowadzającego płyn do
turbosprężarki M16x1 40
Mocowanie przewodu układu chłodzenia do turbosprężarki M8 25
Pompa oleju do kadłuba M8 25
Pokrywa rozdzielacza zapłonu do kadłuba M8 25
Pompa płynu do kadłuba M8 25
Pokrywa pompy płynu chłodzącego M8 15
Wspornik alternatora do kadłuba M10x1.25 49
Górny wspornik alternatora do obudowy pompy płynu chłodzącego M8 20
Mocowanie alternatora do wspornika górnego M10*1,25 49
Mocowanie alternatora do wspornika dolnego M10x 1,25 49
Świeca zapłonowa M14x 1,25 37
Czujnik temperatury oleju M16x1,5 49
Czujnik temperatury płynu chłodzącego M14 x 1,5 27
Czujnik ciśnienia oleju sterujący lampką kontrolną MUx1,5 32
Czujnik ciśnienia oleju sterujący wskaźnikiem M14 x 1,5 37
Silnik 1300 D
Pokrywa panewek głównych wału korbowego M10x1,25 80
Śruby zawieszenia silnika przy kadłubie M10x 1,25 59
Głowica do kadłuba (śruby) M12x1,25 65 + 90 +90“
Głowica do kadłuba (nakrętki) M10x 1,25 65 1 40 +40″
Głowica do kadłuba (śruby) M3x 1.25 30
Pierścień mocowania komory wstępnej w głowicy M32 x 1,5 118
Kolektor ssący i wydechowy M8 x 1,25 27
Pokrywa stopy korbowodu M9x1 51
Koło zamachowe (śruby samozabezpieczającc) M10x1.25 83
Pokrywa czopa walka rozrządu (nakrętki) M8 x 1,25 20
Koło zębate walka rozrządu M12x1,25 118
Wspornik riapinacza paska zębatego M10 x 1,25 56
Śruba rolki napinającej M10x 1,25 56
Mocowanie wspornika pompy wtryskowej do kadłuba M8x 1.25 29
M6 x 1 15
Mocowanie pompy wtryskowej z tyłu M8x 1,25 29
Mocowanie wspornika pompy wtryskowej do wspornika alternatora M8x 1,25 29
Mocowanie pompy wtryskowej do uchwytu przy głowicy (nakrętka) M8 x 1,25 29
śruba koł3 zębatego przy pompie wtryskowej M12x1.75 49
Śruba napędzanego koła zębatego pompy oleju M12x1.25 119
Mocowanie pompy oleju do kadłuba M8 x 1,25 18
Mocowanie króćca wylotowego płynu przy głowicy M8 x 1,25 22
Nakrętka koła pasowego na wale korbowym M20x 1.5 137
Mocowanie alternatora do górnego wspornika M10x1,25 49
Mocowanie alternatora do dolnego wspornika Ml 0x 1,25 49
Mocowanie pompy wtryskowej do górnego wspornika alternatora M10x 1.25 49
Mocowanie dolnego wspornika alternatora do kadłuba M8x 1,25 29
Wtryskiw8CZ, kompletny M24 x 2 78
Świeca żarowa M12x1.25 15
Czujnik ciśnienia oleju sterujący lampką kontrolną M14 x 1,5 32
Czujnik termometru Mm 16×1.5 34
Mocowanie pompy ssącej do głowicy M8x 1.25 25
Nakrętka na końcówce świecy żarowej M5x0,8 4
Czujnik ciśnienia oleju Sterujący wskaźnikiem M12x1 26
1. WSTĘP
Element dokręcany Wymiar gwintu Moment
dokręcania
N m
Silnik 1700 D
Mocowanie środkowej pokrywy do kadłuba M12x1,25 113
Mocowanie przedniej i tylnej pokrywy do kadłuba (śruba
samozabezpieczająca
M12x 1.25 113
Mocowanie odpowietrznika do kadłuba M8 x 1 20
Głowica do kadłuba M12x1.25 100 + 90 +90
Śruba bocznego mocowania głowicy do kadłuba M8 30
Nakrętka śruby korbowodu M10x1 74
Kolektor ssący i wydechowy M8 25
Mocowanie elastycznego uchwytu przy obudowie pompy płynu
chłodzącego
M12 x 1.25 80
Kolo zamachowe M12 x 1,25 142
Śruba koła zębatego na wałku rozrządu M12 x 1.25 118
Śruba wspornika napinacza nie regulowanego M10x 1,25 44
Nakrętka mocowania napinacza regulowanego M10x 1,25 44
Pokrywa wałka rozrządu M8 19
Nakrętka mocowania końcowej podpory wałka rozrządu i pompy
podciśnieniowej
M8 19
Mocowanie pompy wtryskowej (śruba) M8 245
Mocowanie pompy wtryskowej (nakrętka) M8 245
Koło zębate pompy wtryskowej (nakrętka) M12 x 1,75 49
Mocowanie uchwytu do wspornika filtra oleju i pompy wtryskowej M8 29
Górna nakrętka mocowania wspornika filtra oleju i pompy wtryskowej M12x1,25 98
Dolna śruba mocowania wspornika filtra oleju i pompy wtryskowej M10x 1,25 71
Śruba koła zębatego na wale korbowym (gwint lewoskrętny) M14x 1,5 180
Mocowanie alternatora do kadłuba Ml2 x 1,25 69
Wtryskiwacz, kompletny M24 x 2 78
Świeca żarowa M12 x 1,25 15
Śruby mocowania pompy płynu ■ podpora silnika do kadłuba M8 x 1 25
Czujnik ciśnienia oleju sterujący lampką kontrolną M14 x 1,5 32
Czujnik temperatury płynu chłodzącego M16 x 1,5 34
Czujnik ciśnienia oleju sterujący wskaźnikiem M14 x 1,5 30
Mocowanie uchwytu do podnoszenia silnika (od strony paska
zębatego)
M8 x 1.25 34
Nakrętka rowkowa mocowania komory wstępnej w głowicy M32 x 1,5 118
Nakrętka samozabezpieczająca mocowania alternatora do górnego
wspornika
M10x 1.25 43
Zawieszenie zespołu napędowego
Poduszka gumowa przy podporze M8 24
Nakrętka samozabezpieczająca przy wsporniku skrzyni biegów M12 x 1,25 88
Nakrętka samozabezpieczająca poduszki gumowej przy wsporniku
skrzyni biegów
M8 24
Wspornik przy przekładni głównej M8 24
Nakrętka samozabezpieczająca wspornika przy przekładni głównej M10 x 1,25 49
Poduszka gumowa wspornika przy przekładni głównej M8 24
Konsola przy nadwoziu od strony silnika (nie dotyczy silnika 900/900 ES) M10x 1,25 49
Konsola przy nadwoziu od strony silnika (tylko silnik 900/900 ES) M8 24
Sprzęgło
Sprzęgło do kola zamachowego M6 16
Widełki wyłączania sprzęgła M8 26
Skrzynia biegów
Pokrywa mechanizmu ustalającego wodziki M8 25
Pokrywa obudowy M8 25
Płyt8 pośrednia i pokrywa obudowy (skrzynia 5-biegowa) M8 25
Połączenie obudowy skrzyni biegów z obudową sprzęgła M8 25
Mocowanie obudowy sprzęgła do silnika M12x1,25 78
Rozrusznik M8 25
1.1. DANE TECHNICZNE MOMENTY DOKRĘCANIA
Element dokręcany Wymiar gwintu Moment
dokręcania
N m
Pokrywa obudowy sprzęgła przy silniku M6 10
Widełki M6 18
Drążek sterujący M8 15
Górna dźwignia zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów M10x 1,25 31
Nakrętka mocowania kół 5. biegu na wałku głównym i napędowym
(skrzynia 5-biegowa)
M20 x 1.5 118
Zewnętrzna dźwignia wyboru biegów M8 15
Koło tarczowe przekładni głównej do obudowy mechanizmu
różnicowego
M10 x 1,25 69
Pokrywa uszczelki w obudowie sprzęgła M6 7,8
Pokrywa łożyska mechanizmu różnicowego M8 25
Osłona pokrywy łożyska M6 10
Mocowanie linki prędkościomierza M6 12
Korek spustu oleju M22 x 1.5 46
Układ kierowniczy
Nakrętka koła kierownicy M16x 1,5 49
Przegub krzyżakowy do walu kierownicy (nakrętka samozabezpieczająca) M8 27
Obudowa przekładni do poprzeczki M8 24
Nakrętka ustalająca końcówki drążka kierowniczego M12 x 1,25 34
Nakrętka samozabezpieczająca mocowania przegubu drążka
kierowniczego do ramienia zwrotnicy
M10x 1,25 34
Uchwyt górnej kolumny kierowniczej M6 4.4
Zawieszenie przednie
Pierścień gwintowany łożysk kół M62 x 1,5 59
Nakrętka czopa piasty (do zagniatania) M20x 1,5 265
Śruba tarczy koł3 M12x 1,25 86
Wahacz do belki poprzecznej M12x 1.25 88
Sworzeń zwrotnicy (nakrętka samozabezpieczająca) M10x1.25 49
Amortyzator do zwrotnicy (nakrętka samozabezpieczająca) M10x 1.25 49
Nakrętka pokrywy górnego mocowania amortyzatora M8 24
Nakrętka górnego mocowania amortyzatora Ml 2×1.25 59
Wahacz i belka poprzeczna z tylu do nadwozia M10x 1,25 60
Belka poprzeczna z przodu do nadwozia Ml 0x1,25 60
Zawieszenie tylne
Nakrętka czopa piasty (do zagniatania) M20x 1,6 216
Śruba tarczy koła Ml 2×1.25 86
Wspornik belki do nadwozia M8 20
Wahacz belki do wspornika M10 x 1.25 70
Amortyzator do wahacza M10x1.25 31
Amortyzator do nadwozia M10x1.25 31
Wspornik górnego mocowania amortyzatora M8 12
Hamulce
Dźwignia hamulca do nadwozia M8 15
Cylindorek hamulcowy do tarczy nośnej M6 10
Korektor siły hamowania do wspornika M8 20
Wspornik korektora do belki zawieszenia M8 20
Śruba regulacyjna korektora M8 20
Pompa hamulcowa i serwo. połączenie wzajemne i (lub) z nadwoziem M8 25
Przewód hamulcowy do pompy, korektora i zaworu dwudrożnego M10x1 11
Przewód hamulcowy do zacisku M10x 1 11
Przewód elastyczny do tylnego zaworu dwudrożnego M10x 1 18
Mocowanie zacisku M10x 1,25 53
Tarcza nośna hamulca do tylnej osi M8 20
Nakrętka mocowania wspornika pedałów do nadwozia
(silnik 900/900 ES)
M8 15
Odpowietrznik przedniego zacisku M8 6,4
Odpowietrznik tylnego cylinderka M8 6,4

Bezpieczniki

WYKAZ BEZPIECZNIKÓW W SAMOCHODACH FIAT UNO 45/55/70 (rys. 1 .$)

Oznaczeniebezpiecznika Obwody zabezpieczone
1 (10 A) Światło hamowania – kierunkowskazy z lampką kontrolną
światło cofania – wskaźnik poziomu paliwa – lampka kontrol¬
na ciśnienia oleju lampka kontrolna temperatury płynu
chłodzącego – lampka kontrolna płynu hamulcowego
2 (20 A) Wycieraczki i spriskiwacze z przodu i z tylu
3 (7.5 A) Światło postojowe przednie lewe i tylne prawe – oświetlenie
dźwigienek nagrzewnicy
4 (7,5 A) Światło postojowe przednie prawe i tylne lewe z lampką
kontrolną – oświetlenie zestawu wskaźników – oświetlenie
tablicy rejestracyjnej
5 (10 A) Światło przeciwmgłowe tylne z kontrolką – światło mijania
lewe
6 (10 A) Światło mijania prawe
7 (10 A) Światło drogowe lewe z lampką kontrolną
8 (10 A) Światło drogowe prawe
9 (25 A) Sygnał dźwiękowy wentylator chłodnicy
10 (20 A) Dmuchawa (dwustopniowa)
11 (20 A) Ogrzewanie szyby tylnej z lampką kontrolną
12 (10 A) Oświetlenie wnętrza zapalniczka
13 (10 A) Światła awaryjne z lampką kontrolną
14 (20 A) Wolny
nie zabezpieczone Zapłon alternator – rozrusznik – lampka kontrolna ładowania
przekaźnik szyby ogrzewanej