DANE TECHNICZNE
Opis samochodów
Samochody Fiat Uno są produkowane od stycznia 1983 roku jako pojazdy pięcioosobowe o nadwoziu 3- lub 5-drzwiowym typu kompakt (bez wystającego z tyłu bagażnika). Rozstaw osi wynosi 2362 mm, a całkowita długość 3644 mm.
Zespól napędowy jest umieszczony poprzecznie z przodu i napędza koła przednie. Silnik o zapłonie iskrowym (pojemności 900 cm], 1100 cm³ i 1300 cm³) lub o zapłonie samoczynnym (pojemności 1300 cm5 i 1700 cm9) współpracuje z w pełni synchronizowaną skrzynią biegów (4- lub 5-biego-wą). Zawieszenie kół jest niezależne. Przednie hamulce są typu tarczowego.
Fiat Uno 45/55/70
Samochody wyposażone w silniki o pojemności 900 cm³ (najstarsza wersja silnika), 1100 cm³ i 1300 cm³ były produkowane w latach 1983-1985. Charakterystyka techniczna silników została podana w tablicy.
Fiat Uno Diesel 1300/1700 cm³
Samochody Fiat Uno z silnikiem o zapłonie samoczynnym o pojemności 1300 cm³pojawiły się już w maju 1983 roku. natomiast z większym silnikiem o pojemności 1700 cm³, pochodzącym z samochodu Fiat Ritmo, wprowadzono na rynek od września 1986 roku. Charakterystykę techniczną silników przedstawiono w tablicy.
Fiat Uno Turbo i.e. 1300 cm³
W kwietniu 1985 roku oferta samochodów Fiat Uno została powiększona o wersję z silnikiem doładowanym. Zwiększenie mocy silnika spowodowało zmiany konstrukcyjne w zespole napędowym oraz w mechanizmie jezdnym. Silnik doładowany o pojemności 1300 cm³ wywodzi się z silnika wolno-ssącego o tej samej pojemności, jednak o zmienionych wymiarach cylindrów. Ponadto silnik został wyposażony w następujące zespoły:
– turbosprężarkę IHI VL 2-8410 z wbudowanym zaworem regulacyjnym, chłodnicę powietrza doładowania,
– elektroniczny układ wtryskowy firmy Bosch typ LE-2-Jetronic,
– elektroniczny układ zapłonu Microplex firmy Marelli.
Sprzęgło zostało dostosowane do zwiększonej mocy silnika, a w skrzyni 5-biegowej zmieniono przełożenia poszczególnych biegów.
Samochód jest wyposażony w hamulce tarczowe na wszystkich kołach, przy czym tarcze hamulców przednich są wentylowane. Hamulec awaryjny działa na koła tylne.
Zbiornik paliwa został powiększony z 42 do 50 litrów. Podwyższonym własnościom trakcyjnym odpowiadają opony 175/60 H R 13 montowane na tarczach 5 1/2 J x 13 AH2.
Typ silnika | 146 A. 000/ES 146A 1.000 (ES – Energy Saving) |
138 B.000 | 138 B2.000 | |
Pojemność skokowa | cm3 | 903 | 1116 | 1302 |
Średnica cylindra | mm | 65 | 80 | 86,4 |
Skok tłoka | mm | 68 | 55,5 | 55,5 |
Liczba cylindrów | 4 w rzędzie | |||
Podpory wału korbowego | 3 | 5 | 5 | |
Moc | KM (kW} | 45 (33) | 55 (40) | 68/70 (50/51) |
przy prędkości | ||||
obrotowej | obr/min | 5600 | 5600 | 5700 |
Moment obrotowy | N-m | 68/69 | 88 | 102 |
przy prędkości | ||||
obrotowej | obr/min | 3000 | 2900 | 2900 |
Stopień sprężania | 9,0/9,7 | 9,2 | 9,1 | |
Paliwo | Super (LO 98) | Super (LO 98) | Super(LO 98) |
Typ silnika | 127 A5.000 | 149 B3.000 | ||
Pojemność | cm3 | 1301 | 1714 | |
Średnica cylindra | mm | 76.1 | 83.0 | |
Skok tłoka | mm | 71.5 | 79.2 | |
Liczba cylindrów | 4 w rzędzie | |||
Podpory wału korbowego | 5 | |||
Moc | KM (kW) | 45 (33) | 60 (44) | |
przy prędkości obrotowej | obr/min | 5000 | 4500 | |
Moment obrotowy | N-m | 75 | 103 | |
przy prędkości obrotowej | obr/min | 3000 | 3000 | |
Stopień sprężania | 20 | 20.5 | ||
Rodzaj wtrysku | do komory wstępnej | |||
Paliwo | olej napędowy |
Typ silnika | 146 A2.000 z katalizatorem | bez katalizatora |
||
Pojemność skokowa | cm3 | 1301 | |
Średnica cylindra | mm | 80.5 | |
Skok tłoka | mm | 63.9 | |
Liczba cylindrów | 4 w rzędzie | ||
Podpory walu korbowego | 5 | ||
Typ turbosprężarki | IHI VL 2-8410 | ||
z chłodnicą powietrza | |||
Moc | KM (kW) | 100 (74) | 105 (77) |
przy prędkości obrotowej | obr/min | 6000 | 5750 |
Moment obrotowy | N-m | 142 | 147 |
przy prędkości obrotowej | obr/min | 3500 | 3200 |
Ciśnienie doładowania | bar (MPa) | maksymalnie 0,7 (0.07) | |
ponad ciśnienie nominalne | |||
Stopień sprężania | 7.7 | 8 | |
Paliwo | Super | Super | |
bezołowiowe |
Silnik | 900/900 ES | 1100 | 1300 | |
Tłoki | ||||
Typ | Autothermik | |||
Miejsce pomiaru od denka | mm | 40 | 51 | .51.5 |
Średnice naprawcze | nominalny otwór cylindra pomniejszony o | |||
grupa A | mm | 0.060…0.050 | 0,070 | .0,060 |
– grupa C | mm | 0.040…0.030 | 0,050…0,040 | |
– grupa E | mm | 0.020…0.010 | 0,030 | .0,020 |
Luz | mm | 0.050…0.070 | 0.070 | .0,090 |
Nadwymiary | 0.2/0,4/0,6 | 0.2/0,4/0,6 | ||
Luz sworznia | mm | 0.008…0.016 | 0,010…0.018 | 0.002…0.008 |
Przesunięcie osi | mm | 2 | ||
0dchyłk8 masy | g | ±2,5 | ±2.5 | |
Średnice sworzni tłokowych | ||||
— klasa 1 | mm | 19.970…19,974 | 21.970…21.974 | 21,991-21,994 |
– klasa 2 | mm | 19.974…19,978 | 21.974…21.978 | 21,994-21,997 |
klasa 3 | mm | 19.978…19,982 | 21.978-21.982 | |
Nadwymiar | 0,2 | 0.2 | 0.2 | |
Wysokość pierścieni tłokowych | ||||
– górnego | mm | 1,728… 1,740 | 1,478 | .1,490 |
– środkowego | mm | 1,978-1,990 | 1,978 | .1,990 |
– dolnego | mm | 3,925…3,937 | 3,925 | .3,937 |
Wysokość rowka | ||||
– górnego | mm | 1.785…1.805 | 1.535. | .1,555 |
– środkowego | mm | 2,015.. .2.035 | 2,030. | .2,050 |
– dolnego | mm | 3.957…3.977 | 3.967. | .3.987 |
Luz pierścieni w rowku | ||||
– górnym | mm | 0.045…0.077 | 0.045-0.077 | |
– środkowym | mm | 0.025…0.057 | 0.040. | .0,072 |
– dolnym | mm | 0.020…0.052 | 0.030. | .0.062 |
Luz zamka pierścienia | ||||
– górnego | mm | 0,25…0.45 | 0.30…0.45 | 0,30-0.45 |
— środkowego | mm | 0,20…0,35 | 0.20…0.35 | 0,30-0,50 |
– dolnego | mm | 0,20. ..0,45 | 0.20…0.35 | 0.25-0,40 |
Nadwymiary | odpowiadają nadwymiarom tłoków | |||
Korbowody | ||||
Gniazdo tulejki | mm | 19,940…19.960 | 21,940-21,960 | 23.939-23.972 |
Gniazdo panewki | mm | 43,657…43.673 | 48,630-48,646 | 48.630-48,646 |
Pasowanie główka korbowodu — sworzeń | ||||
tłokowy | mm | (-)0,010-0,042 | (,..)0.010-0,042 | – |
Luz tulejka-sworzeń | mm | — | 0.010…0.016 | |
Pasowanie główka korbowodu tulejka | mm | – | (,.)0.044…0.102 | |
Wał korbowy | ||||
Średnica czopów głównych | ||||
— klasa 1 | mm | 50.795…50,805 | 50,795. | 50.805 |
— klasa 2 | mm | 50.785…50,795 | 50.785. | 50.795 |
Średnica czopów korbowych | mm | 39.985…40.005 | 45.498. | 45.518 |
Szerokość czopa | ||||
— środkowego | mm | 28,080…28.120 | ||
– przedniego | mm | 26.975.. | 27,025 | |
Grubość panewek głównych | mm | 1,832…1.838 | 1,825.. | 1,831 |
Podwymiary | 0,254/0,508/0,762/1.016 | |||
Grubość panewek korbowych | mm | 1,807…1.813 | 1,531-1,538 | |
Podwymiary | 0.254/0,508/0.762/1,016 | |||
Grubość pólpierścieni | mm | 2,310…2.360 | 2,310—2,360 | |
Nadwymiar | 0.127 | 0.127 | ||
Luz panewek głównych | mm | 0.026…0.071 | 0.040.. | 0.085 |
Luz panewek korbowych | mm | 0,026…0.084 | 0.036.. | 0.086 |
Luz osiowy wału korbowego | mm | 0.060…0.260 | 0.055.. | 0.265 |
Bicie wału korbowego | mm | maksymalnie 0.003 |
Silnik | 900/900 ES | 1100 I 1300 | |
Zawory | |||
Gniazdo pod prowadnicę w głowicy | mm | 12,950.-12.977 | 13.950-13,977 |
Średnica prowadnicy | mm | 13,010…13.030 | 14.040-14,058 |
Średnica wewnętrzna prowadnicy wmon¬ | |||
towanej | mm | 7.022…7.040 | 8.022…8.040 |
Pasowanie | mm | {..>0,033-0,080 | (—)0,063…0,108 |
Nad wymiary | 0.05/0,10/0,25 | 0.05/0,10/0,25 | |
Średnica trzonka zaworu | mm | 6.982…7.000 | 7,974…7,992 |
Luz w prowadnicy | mm | 0.022…0.058 | 0,030-0.066 |
Średnica grzybka zaworu | |||
– ssącego | mm | 28,80…29,10 | 35,85-36,15 |
– wydechowego | mm | 25,80. ..26,10 | 30.85…31.15 |
Pochylenie przylgni grzybka | 45*30′ 4- 5‘ | 45’’30’±5′ | |
Pochylenie przylgni gniazda | 45′-±5′ | 45″ ±5- | |
Szerokość przylgni | mm | około 2 | około 2 |
Wałek rozrządu | |||
Ugięcie sprężyny zaworu | |||
– wewnętrznej | mm | 21,5 przy 26.9-29,3 kG | |
– zewnętrznej | mm | 28.1 przy 56 kG | 26,5 przy 57-62 kG |
Średnice czopów | |||
– 1. | mm | 30,975…31.000 | 29,944-29,960 |
– 2. | mm | 43.348-43,373 | 47,935-47.950 |
– 3. | mm | 37,975..38,000 | 48,135-48.150 |
– 4. | mm | 48,335-48.350 | |
– 5. | mm | 48.535-48.550 | |
Średnica popychaczy | mm | 13,982…14,000 | 36.975-36.995 |
Luz popychacza | mm | 0,010…0,046 | 0,005-0,050 |
Nadwymiar gniazda popychacza | mm | 0,05-0,10 | 37.000-37.025 |
Grubość podkładek popychacza | mm | _ | 3.250…4.700 |
Średnica zewnętrznej lulei łożyskowej | |||
– przednia | |||
grupa 8 | mm | 50,485…50.500 | |
grupa C | mm | 50,495—50.510 | |
grupa 0 | mm | 50.685..50.700 | |
grupa E | mm | 50.695…50.710 | |
– środkowa | mm | 46.533…46.571 | |
– tylna | mm | 36.030…36,068 | |
Średnica wewnętrznej tulei łożyskowej | |||
– przedniej | mm | 31,026…31,046 | |
– środkowej | mm | 43.404…43,424 | |
– tylnej | mm | 38,025…38,050 | |
Otwór dźwigienki zaworowej | mm | 15,010.-15,030 | |
Otwór wspornika dźwigienki zaworowej | mm | 15,010-15,028 | |
Średnica wałka d£wigienek zaworowych | mm | 14,978-14.990 | |
Luz dźwigionka zaworowa — wałek | mm | 0,020-0,052 | |
Luz wspornik -wałek | mm | 0,020-0.050 | |
Wznios krzywki | mm | 5.1 | 8,8 |
Luz wałek rozrządu — tuleja | |||
– przednia | mm | 0.025…0.075 | |
– środkowa | mm | 0.031…0.076 | |
– tylna | mm | 0.026…0.071 | |
Luz popychacz-kadłub | mm | 0.010…0.046 | |
Luz tuleja wałka rozrządu kadłub | |||
– przednia | mm | 0.005. ..0.030 | |
– środkowa | mm | f-)0.083..{ )0,1S1 | |
tylna | mm | {- )0,079. .{-)0,147 | |
Łożyska walka rozrządu w głowicy | |||
– 1. | mm | 29.990-30,014 | |
– 2. | mm | 47.980-48,005 | |
– 3. | mm | 48.180-48,205 | |
– 4. | mm | 48.380-48,405 | |
– 5. | mm | 48,580-48,605 |
Silnik | 900/900 ES | 1100 1300 | |
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu | mm | 0.60 | 0.80 |
Fazy rozrządu– otwarcie zaworu ssącego | T przed ZZ | 7′ przed ZZ | |
zamknięcie zaworu ssącego | 36″ po ZW | 35- po ZW | |
– Otwarcie zaworu wydechowego | 38 przed ZW | 37: przed ZW | |
– zamknięcie zaworu wydechowego | 5V po ZZ | 5 ‘ po ZZ | |
Luz zaworów (silnik nagrzany) – zawór ssący |
mm | 0.15 | 0.40 |
– zawór wydechowy | mm | 0.20 | 0.50 |
Smarowanie Pompa oleju — napęd od |
walka rozrządu | zębatawałka pośredniego | |
— zawór nadmiarowy | wbudowany w pompę | ||
– luz obwód kół zębatych – obudowa | mm | 0.050…0.140 | 0,110-0,180 |
luz czoło kół zębatych – pokrywa | mm | 0.020…0.105 | 0,020…0,105 |
– luz koło napędzane -oś koła – | mm | 0.010…0.050 | 0,010-0,050 |
– luz wałek napędzający obudowa | mm | 0,013…0.050 | 0,016-0,055 |
– luz międzyzębny | mm | do 0.080 | do 0.31 |
Filtr oleju | z wkładem filtrującym | ||
Czujnik ciśnienia olejuCiśnienie oleju w temperaturze 100 C | kG/cm2 | 3…4 | elektryczny3,5…5 |
Wysokość sprężyny zaworu nadmiarowego | mm | 36 | 22,5 |
przy obciążeniu | kG | 2,4… 2,6 | 4,5-4,75 |
Chłodzenie– temperatura włączenia temperatura wyłączenia Termostat – początek otwarcia |
85-89 C | 90-94°C85…89°C
83…87°C |
|
– pełne otwarcie | 100’C | 95°C | |
Skok zaworu termostatu | mm | >7.5 | |
Napęd pompy płynuLuz wirnik pompy-obudowa | mm | paskiem klinowym 0,8-1.3 |
|
Ciśnienie kontrolne szczelności chłodnicy | bar | 1 | |
Kontrola sprężyny korka chłodnicy | bar | 0.8 | |
ZapłonTyp rozdzielacza zapłonu | Ma rei li S 177 AX | Marelli S 178 EX Ducellier 525342 A | |
Wyprzedzenie zapłonu | Ducellier 525343A (900ES-Marelli DIGIPLEX)578″ |
10* | |
Wyprzedzenie zapłonu od regulatora odśrodkowego |
(900 ES 750 obr/min)32* ±2® |
24* ±2* | |
Wyprzedzenie zapłonu od regulatora podciśnieniowego |
12-±2= | 12V±2V | |
Odstęp styków przerywacza | mm | 0,37…0,43/ – | 0,37-0,43 |
Kąt zwarcia | 55″ ±37- | 55° ±3° | |
Pojemność kondensatora 50…1000 Hz | /<F | 0,20…0,26/ – | 0,20-0,25 |
Docisk styków przerywacza | 9 | 400… 500/ | 400…500 |
Odstęp czujnika od wieńca zębatego (900 ES) |
mm | 0,25…1,3 | |
Odstęp czujnika od koła pasowego (900 ES) |
mm | 0,4…1 | |
Kolejność zapłonu | 1—3—4—2 | 1-3-4-2 | |
Cewka zapłonowa– typ | Marelli: | Bosch Martinetti | |
(900 ES) | BE 200 B | 0 221 119 048 G 52 S | |
(BAE 209 B) |
Silnik | 900/900 ES | 1100 | 1300 | |
– rezystancja obwodu pierwotnego | 3,0…3,3 | 2,6…3,1 | 2.7…3.0 | |
(900 ES) | n | (0.310…0,378) | ||
rezystancja obwodu wtórnego | 8460…10340 | 8500… 12000 | 7455…6745 | |
(900 ES) | 0 | (3330. ..4070) | ||
– przewód o rozłozonej rezystancji | 0 | 1,5 | 1.5 | 1.5 |
Świece zapłonowe | ||||
– typ | Champion RN 9 Y. Marelli CW 7 LPR, | |||
Bosch WR 7 D. Fiat 1 L4 JR | ||||
— przerwa iskrowa | mm | 0,7…0.8 | ||
Zasilanie | ||||
Pompa paliwa | przeponowa, mechaniczna | |||
– wydatek | dm3/h | 75 | ||
– ciśnienie tłoczenia | aim | 0.2 | ||
przy prędkości obrotowej | obr/min | 4000 | ||
wystawanie popychacza | mm | 1.15…1.35 | ||
grubość uszczelek | mm | 0,3-0,7-1.2 | ||
Gaźnik | ||||
– typ | Weber | Weber | Weber | |
32 ICEV 50/250 | 32 ICEV 51/250 | 30/32 DMTR 90/250 | ||
Solex | Solex | Solex | ||
C 32 DISA11 | C32 DISA/12 | C 30/32 CIC/1 | ||
dla 900 ES | Weber | |||
32 ICEE/250 | ||||
Solex | ||||
C 32 DISA/14 | ||||
Parametry techniczne | Weber 32 ICEV 50/250 Solex C 32 DISA/11 | |||
gardziel | mm | 22 | 23 | |
– gardziel wstępna | mm | 3,5 | 3.4 | |
– dysza główna paliwa | 112 | 120 | ||
– dysza główna powietrza | 170 | 135 | ||
– rurka emulsyjna | F 89 | BO 3 | ||
– dysza paliwa biegu jałowego | 47 | 52.5 | ||
– dysza powietrza biegu jałowego | 160 | 120 | ||
– dysza pompki | 40 | 50 | ||
– wtryskiwacz pompki | 40 | 45 | ||
– dysza wzbogacenia | 80 | |||
– zawór iglicowy | 150 | 160 | ||
– wydatek pompki cm3/10 | skoków | 4…5,5 | 2,5…4.5 | |
ustawienie pływaka | mm | 10.5…11 | 2…3 | |
– szczelina zamkniętej przepustnicy | ||||
rozruchowej (położenie biegu | ||||
jałowego) | mm | 0.75…0.80 | 0.90…1.00 | |
– uchylenie pneumatyczne | mm | 5±0.25 | 5 ±0,25 | |
– prędkość obrotowa biegu jałowego | obr/min | 860 ±50 | ||
Weber 32 ICEE/250 Solex C 32 DISA/14 | ||||
– gardziel | mm | 22 | 23 | |
– gardziel wstępna | mm | 3,6 | 3.4 | |
– dysza główna paliwa | 107 | 120 | ||
– dysza główna powietrza | 160 | 130 | ||
– rurk8 emulsyjna | F 89 | BO 3 | ||
dysza biegu jałowego | 47 | 52,6 | ||
dysza powietrza biegu jałowego | 160 | 120 | ||
– dysza pompki | 40 | 70 | ||
– wtryskiwacz pompki | 45 | 45 | ||
– dysza wzbogacenia | 85 | |||
– zawór iglicowy | 150 | 160 | ||
– wydatek pompki cm3/10 | skoków | 4 ..6.5 | 2.5—4.5 | |
– ustawienie pływaka | mm | 10.5…11 | 2-3 |
Silnik | 900/900 ES | I 1100 I 1300 | |
– szczelina zamkniętej przepustnicy | |||
rozruchowej (położenie biegu jałowego) |
mm | 0.75…0.80 | 0.90…1.00 |
– uchylenie pneumatyczne | mm | 5 ± 0,25 | 5 ±0,25 |
prędkość obrotowa biegu jałowego | obr/min | 850 ± 50 | |
— gardziel | mm | Weber 32 ICEV 51 /250 Solex C 32 DISA/12 22 22 |
|
gardziel wstępna | mm | 3,5 | 3.4 |
– dysza główna paliwa | 115 | 122 | |
— dysza główna powietrza | 190 | 200 | |
– rurka emulsyjna | F 74 | 86 | |
dysza biegu jałowego | 47 | 57 | |
– dysza powietrza biegu jałowego | 155 | 140 | |
– dysza pompki | 70 | 40 | |
wtryski wacz pompki | 45 | 45 | |
– dysza wzbogacenia– zawór iglicowy | 10 | 9010 | |
wydatek pompki cm3/10 skoków | 3.2…5.2 | 3…4 | |
– ustawienie pływaka | mm | 10.5…11 | 2.. .3 |
szczeliny zamkniętej przepustnicy rozruchowej (położenie biegu jałowego) |
mm | 0.85…0.90 | 0.90…1.00 |
uchylenie mechaniczne | mm | 5,5…6,5 | |
– uchylenie pneumatyczne | mm | 4±0,25 | 5 ±0.25 |
prędkość obrotowa biegu jałowego | obr/min | 850 ±50 | |
— gardziel | mm | Weber 30/32 DMTR 90/250 Solex C 30/32 CIC 1 I przelot/l I przelot I przelot/II przelot 19/23 19/23 |
|
– gardziel wstępna | mm | 3,5/5 | 3.2/4 |
– dysza główna paliwa | 85/95 | 115/127 | |
— dysza główna powietrza | 185/165 | 230/200 | |
rurka emulsyjna | F 43/F 38 | 95/95 | |
– dysza biegu jałowego | 47/50 | 50/50 | |
– dysza powietrza biegu jałowego | 110/70 | 120/160 | |
– dysza pompki | 45/- | 50/- | |
– wtryskiwacz pompki | 40/- | 45/- | |
– dysza wzbogacenia | —/80 | – | |
– zawór iglicowy | 150 | 160 | |
— wydatek pompki cm3/10 | skoków | 8,5…12,5 | 7,5…9,5 |
– ustawienie pływaka | mm | 6,75…7,25 | 7 + 0,25 |
uchylenie przepustnicy dla ..szybkiego biegu jałowego” |
mm | 0,90…0,95 | 0,90…1,00 |
– uchylenie przepustnicy rozruchowej mechaniczne |
mm | 7…7.5 | |
pneumatyczne | mm | 4i0,25 | 5 ±0,25 |
prędkość obrotowa biegu jałowego | obr/min | 850 ±50 | 850 ±50 |
SPRZĘGŁO | |||
Typ | suche, jednotarczowe, sprężyna tarczowa | ||
Średnica tarczy sprzęgła | mm | 170 | 181.5 |
Szerokość okładziny | mm | 50 | 54,5 |
Obciążenie sprężyny tarczowej | kG | 254,8 | 328 |
Skok jałowy pedału sprzęgła | mm | około 15 | około 15 |
Ugięcie sprężyny tarczowej przy przesu¬ nięciu pierścienia dociskowego o 1.7 mm |
mm | 8 | 9 |
Maksymalne dopuszczalne przesunięcie wynikające ze zużycia okładzin |
mm | 5 | 4,4 |
Silnik | 900/900 ES | 1100 ’ 1300 | |
SKRZYNIA BIEGÓW | ||
Typ | 4- lub 5-biegowa, w pełni synchronizowana | |
Synchronizator Porsche’a | 3., 4.. 5. bieg | |
Synchronizator blokujący | 1. i 2. bieg | |
Koła z zębami prostymi | bieg wsteczny | |
Koła z zębami skośnymi | pozostałe biegi | |
Przełożenia 1. biegu | 3,909 | |
2. biegu | 2,056 | |
3. biegu | 1.342 | |
4. biegu | 0.964 | |
5. biegu | 0.831 /900…0,778/900 ES,1100, 1300 | |
wstecznego biegu | 3.615 | |
PrzeŁożenie przekładni głównej | 14/57 (4,071) 15/56 (3,733) 15/58 (3.867) – 900 ES |
|
Łożyska mechanizmu różnicowego | stożkowe | |
Regulacja naciągu łożysk | pierścieniami | |
Grubość pierścieni regulacyjnych | mm | 0.5-0,6-0.7-0.8-0.9 1,0 —1,1 |
Wymagany wymiar naprężenia łożysk | mm | 0.08 |
Regulacja Iu2u satelity – koła koronowe | pierścieniami <0,10,..0,20 mm | |
Grubość pierścieni | mm | 0.85-0,9-0.95 1 1.05-1,1-1.15 |
UKŁAD KIEROWNICZY | ||
Typ | przekładnia z zębatką, trzyczęściowa, bezpieczna kolumna kierownicy, średnica zawracania 9.4 m przy 4 obrotach koła kierownicy |
|
Długość robocza listwy zębatej | mm | 136 ±1,5 |
Maksymalny kąt skrętu koła | ||
– zewnętrznego | 39c8′ ± 1 “30′ | |
– wewnętrznego | 32*58′ ±T30′ | |
Zbieżność kól przednich | mm | 1 ± 1 (samochód nie obciążony) |
Pochylenie kół przednich | 25’±30′ (jw.) | |
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy | 2° ±30’ (jw.) | |
Pochylenie kół tylnych | 0 (jw.) | |
ZAWIESZENIE | ||
Przednie — typ | niezależne. Mc Pherson | |
Tylne – łyp | niezależne z belką skrętną i sprężynami śrubowymi | |
Rozmiar ogumienia | 135 SR 13″ 155/70 SR 13″ | |
Ciśnienie w oponach | ||
– przednich | MPa | 1,9…2,2 1.9…2,0 |
– tylnych | MPa | 1,9-2,2 1.9-2,2 |
Tarcza koła | 4,5Bx 13″ H lub 4.5Jx13″ H2 | |
UKŁAD HAMULCOWY | ||
Typ | dwuobwodowe, z przodu tarczowe, z tylu bębnowe, korektor siły hamowania |
|
Hamulce tarczowe | ||
– średnica tarczy | mm | 227 |
– grubość tarczy | mm | 10.7…10.9 |
– grubość po szlifowaniu | mm | 9.7 |
minimalna grubość tarczy | mm | 9 |
minimalna grubość wkładki ciernej | mm | 1,5 |
– średnica cylindra zacisku | mm | 48 |
Hamulce bębnowe | ||
– średnica wewnętrzna bębna | mm | 185,24…185.53 |
– średnica po toczeniu | mm | 186.83 |
– średnica dopuszczalna | mm | 187 |
minimalna grubość okładzin | mm | 1.5 |
– średnica cylinderka | mm | 19,05 (3/4″) |
Pompa hamulcowa | ||
– średnica cylindra | mm | 19.05 (3/4″) |
Serwo | 6″ z silnikami 1100 i 1300 | |
Wystawanie popychacza serwa | mm | 0,825-1,025 |
Silnik | 900/900 ES | 1100 | 1300 | |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |||
Akumulator | 12 V. 30 A’ h lub 40 A- h (1300) | ||
Alternator | |||
– typ | Marelli/Bosch | ||
– prąd znamionowy | A | około 47 | |
— włączenie przy prędkości obrotowe) | Obr/min | 1050 (Marelli), 950 (Bosch) | |
prąd oddawany do akumulatora po | |||
stabilizacji cieplnej | A | >45 | |
rezystancja uzwojenia wzbudzenia | Cl | 3,0…3,70 | |
– przełożenie od silnika | 1,94 (900/900 ES). 2.07 | ||
Regulator napięcia | |||
– typ | elektroniczny Marelli/Bosch | ||
— prędkość obrotowa kontrolna | obr/min | 6000 | |
– prąd do stabilizacji cieplnej | A | 2…25 | |
– prąd do kontroli | A | 5…45 . | |
— napięcie regulowane | V | 14.3…14,0 | |
Rozrusznik | |||
– typ | Marelli. Femsa | ||
moc znamionowa | kW | 0,8 | |
– luz osiowy wirnika | mm | 0,1 …0.5 | |
– pobór prądu podczas rozruchu | A | 300…330 | 320 |
– spadek napięcia | V | 7…7,2 | 7.3 |
– moment obrotowy | N-m | >8 I | 9.7 |
– pobór prądu na biegu jałowym | A | 35 ±5 A | |
— napięcie | V | 11.2…11.5 | |
– prędkość obrotowa | obr/min | 6500.. .7500 | : 9000… 10 000 |
FIAT UNO TURBO i.e.
SILNIK | ||
Średnica cylindra | mm | 80.5 |
Skok tłoka | mm | 63.9 |
Pojemność | cma | 1301 |
Stopień sprężania | 7,7…8,0 | |
Tłoki | ||
Średnica | ||
– grupa A | mm | 80.45 |
– grupa C ( + 0,01) | mm | 80.47 |
– grupa E | mm | 80.49 |
Wysokość pomiaru (liczona od dołu) | mm | 10,5 |
Nadwymiar | 0,4 | |
Odchyłka mas | 9 | ±2,5 |
Luz sworznia tłokowego | mm | 0,005…0.011 |
Luz roboczy tłoka | mm | 0.040…0.060 |
Luz pierścieni tłokowych w rowkach | ||
– 1. | mm | 0.045…0,077 |
– 2. | mm | 0,020…0.072 |
– 3. | mm | 0,030-0,065 |
Luz zamka pierścieni tłokowych | ||
– 1. | mm | 0,30…0,50 |
– 2. | mm | 0,30-0,50 |
– 3. | mm | 0.25-0,50 |
Korbowód | ||
Odchyłks mas | g | + 2,5 |
Luz sworznia tłokowego | mm | 0,010—0.016 |
Wał korbowy | ||
Średnica czopa głównego | mm | 50,785-50.795 |
Średnica czopa korbowego | mm | 45,508…45.518 |
Szerokość czopa korbowego | mm | 26,975…27.025 |
Luz panewek głównych | mm | 0.028…0.069 |
Lu? panewek korbowych | mm | 0.026…0.070 |
Luz osiowy | mm | 0.055…0.265 |
Głowica | ||
Średnice tulei łożyskowych walka rozrządu | ||
– 1. | mm | 29.990…30.014 |
– 2. | mm | 47.980…48.005 |
– 3. | mm | 48.180…48.205 |
– 4. | mm | 48.380…48.405 |
– 5. | mm | 48.580-48.605 |
Otwór popychacza | mm | 37,000—37,025 |
Otwór pod prowadnicę zaworu | mm | 13.950…13.977 |
Wcisk prowadnicy w otwór | mm | 0.011…0.066 |
Pochylenie przylgni gniazda | 45” | |
Szerokość przylgni gniazda | mm | 2,0 |
Średnica trzonka zaworu | mm | 7.974-7.992 |
Średnica grzybka zaworu | ||
ssącego | mm | 43.300…43.700 |
– wydechowego | mm | 32.850…33.450 |
Lłiz roboczy zaworu | mm | 0.030-0.066 |
Ugięcie sprężyn zaworu przy obciążeniu kontrolnym | ||
– wewnętrznej | mm/kG | 31/14.6 |
mm/kG | 21.5/27,6 | |
– zewnętrznej | mm/kG | 36/38,1 |
mm/kG | 26.5/58.4 | |
Średnice czopów wałka rozrządu | ||
– 1. | mm | 29,944-29.960 |
– 2. | mm | 47,935-47,950 |
– 3. | mm | 48.135-48,150 |
– 4. | mm | 48,335-48,350 |
– 5. | mm | 48.535-48,550 |
Średnica popychacza | mm | 36,975-36,995 |
Luz popychacza | mm | 0,005—0,050 |
Wznios krzywki | mm | 8,0 |
Grubości płytek regulacyjnych | mm | 3,250-4,700 |
– stopniowane co | mm | 0,050 |
Luz montażowy wałka rozrządu | mm | 0,030-0,070 |
Luz zaworów (silnik zimny) | ||
– zaworu ssącego | mm | 0,40 |
– zaworu wydechowego | mm | 0,50 |
Fazy rozrządu | ||
– luz kontrolny zaworów | mm | 0,80 |
– otwarcie zaworu ssącego | 0: | |
– zamknięcie zaworu ssącego | 40- po ZW | |
otwarcie zaworu wydechowego | 30″ przed ZW | |
– zamknięcie zaworu wydechowego | 10″ po ZZ | |
Średnice czopa walka pośredniego | ||
– 1. | mm | 35,593-35.618 |
– 2. | mm | 31,940-31.960 |
Średnice gniazda wałka pośredniego | ||
– 1. | mm | 35,664…35,684 |
– 2. | mm | 32,000-32.020 |
Luz montażowy czopa | ||
– 1. | mm | 0,040-0,080 |
– 2. | mm | 0,046-0,091 |
Pompa oleju | ||
Luz kola zębate — obudowa | mm | 0,080-0,150 |
Luz kola zębate — pokrywa | mm | 0.020…0.105 |
Luz międzyzębny | mm | 0.31 |
Ciśnienie oleju w temperaturze 100″C | bar | 3.4…4.9 |
Ugięcie sprężyny zaworu nadmiarowego przy obciążeniu kontrolnymOtwarcie zaworu termostatu — początek — koniec otwarcia |
mm/kG9C
*c |
22,5/8,976…80 84 |
Chłodzenie | ||
Włączenie wentylatora | ||
— stopień 1. | 86…90 | |
– stopień 2. | °C | 90…94 |
Wyłączenie wentylatora | ||
– stopień 1. | aC | 81 …85 |
– stopień 2. | °c | 85…89 |
Otwarcie termostatu | ||
— początek | °c | 78…82 |
koniec otwarcia | °c | 95 |
– skok zaworu | mm | 7.5 |
Luz wirnik pompy – obudowa | mm | 0,8…1.3 |
Ciśnienie do kontroli szczelności układu | bar | 0,78 |
Zasilanie | ||
Typ pompy zasilającej | Bosch 0580464024 | |
Wydatek pompy | dm*/h | 120 |
Pobór prądu | A | 6…7 |
Maksymalne ciśnienie tłoczenia | bar | 7,0 |
Typ regulatora ciśnienia | Bosch 0280160213 | |
Ciśnienie robocze (silnik 12 V, bieg jałowy) | bar | 3.04 0,06 |
Typ przepływomierza powietrza | Bosch 0280200046 | |
Typ zaworu powietrza dodatkowego | Bosch 0280140179 | |
Typ czujnika położenia przepustnicy | Bosch 0280120314 | |
Typ czujnika temperatury płynu chłodzącego | Bosch 0280130026 | |
Typ urządzenia sterującego | Bosch 0280000336 | |
Typ wtryskiwacza (żółta końcówka) | Bosch 0280130026 | |
Typ turbosprężarki | IHI VL 2-8410 | |
Zapłon | ||
Typ układu zapłonowego | Marelli Microplex MED 603 B | |
Typ cewki zapłonowej | Marelli BAE 209 BK | |
Typ modułu | Marelli AEI 500 B | |
Świeco zapłonowe | Bosch FR 6 DTC | |
– przerwa iskrowa | mm | |
SPRZĘGŁO | ||
Średnice tarczy sprzęgła | mm | 190/134 |
Siła sprężyny tarczowej | kG | 450 |
Ustawienie pedału sprzęgła powyżej pedału hamulca | mm | 0…5 |
SKRZYNIA BIEGÓW | ||
Przelozenia 1. biegu | 4.091 | |
2. biegu | 2.235 | |
3. biegu | 1,469 | |
4. biegu | 1,043 | |
5. biegu | 0,863 | |
wstecznego biegu | 3,714 | |
Przełożenie przekładni głównej | 17/61 (3,588) | |
Napięcie wstępne łożysk mechanizmu różnicowego | mm | 0.12 |
Luz międzyzębny kół mechanizmu różnicowego | nie regulowany | |
HAMULCE | ||
Hamulco przednie | ||
Tarcza hamulcowa | ||
– średnica | mm | 240 |
– grubość | mm | 19.90…20,10 |
— grubość po obróbce | mm | 18.55 |
– grubość minimalna | mm | 18.2 |
Minimalna grubość okładzin ciernych | mm | 1,5 |
średnica tłoczka zacisku | mm | 48.0 |
Hamulce tylne | ||
Tarcza hamulcowa | ||
– średnica | mm | 227 |
– grubość | mm | 10.70…10.90 |
grubość po obróbce | mm | 9,70 |
grubość minimalna | mm | 9.0 |
Minimalna grubość okładzin ciernych | mm | 1.5 |
Średnica tłoczka zacisku | mm | 34.0 |
Pompa hamulcowa | ||
średnica | mm | 22.225 (7/8″) |
Typ serwa | Master Vsc 7″ | |
Wystawanie popychacza | mm | 0.825…1.025 |
USTAWIENIE KÓŁ | ||
Pochylenie kola przedniego | 25’±30′ | |
Zbieżność kól przednich | mm | 1.0±1 |
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy | 215’±20′ | |
Pochylenie koła tylnego | 0 | |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | ||
Typ rozrusznika | Marelli E 95-12 V-0.9 kW | |
Bosch 94-12 V-0,8 kW | ||
Kierunek obrotów patrząc od strony zębnika | prawy | |
Typ alternatora | Bosch KI-14 V-65 A 23 | |
Typ regulatora napięcia | Bosch EL-14 V-4C | |
Akumulator | 12 V-45 Ah-225 A |
FIAT UNO 45 D/60 D
1300 D | 1700 0 | ||
SILNIK | |||
Średnica cylindra | mm | 76.0 | 83.0 |
Skok tłoka | mm | 71,5 | 79.2 |
Pojemność | cm1 | 1301 | 1714 |
Stopień sprężania | 20 | 20,5 | |
TłokiŚrednica – grupa A |
mm | 75.95 | 82,93 |
– grupa C | mm | 75.97 | 82,95 |
– grup3 E | mm | 75,99 | 82,97 |
Wysokość pomiaru (od dołu) | mm | 14 | 18 |
Nadwymiary | 0.15/0,35/0,55 | 0,2/0,4/0,6 | |
Odchyłka mas | 9 | ±2,5 | ±5 |
Luz sworznia tłokowego | mm | 0.007…0.013 | 0.003…0.009 |
Luz roboczy tłoka | mm | 0.040…0.060 | 0,060.,.0,080 |
Luz pierścieni tłokowych w rowkach– 1. | mm | 0,070…0,120 | 0,080…0,130 |
– 2. | mm | 0,040…0,072 | 0,040.-0,072 |
– 3. | mm | 0,030…0,065 | 0,030.-0,062 |
Luz zamka pierścieni tłokowych – 1. |
mm | 0,30…0,50 | 0,30…0,50 |
– 2. | mm | 0,30…0,50 | 0,30…0,50 |
– 3. | mm | 0,25…0,50 | 0.25.0,50 |
Korbowody | |||
Odchyłka mas | 9 | ±2.5 | ±2.5 |
Luz sworznia tłokowego | mm | 0,007…0,019 | 0,014…0,020 |
Wał korbowy | |||
średnica czopa głównego | mm | 48,189…48,209 | 52.985…53.005 |
Średnica czopa korbowego | mm | 43,988.44.008 | 50.782…50.802 |
Szerokość czopa korbowego | mm | 32,475…32.525 | 27.975-28.025 |
Luz panewek głównych | mm | 0.026…0.081 | 0.022…0.067 |
Luz panewek korbowych | mm | 0.022…0.084 | 0.028…0.075 |
Luz osiowy | mm | 0,055…0,265 | 0.055…0.305 |
1300 0 | 1700 D | ||
GłowicaŚrednica tulei tłożyskowych walka rozrządu – A |
mm | 25,045…25,070 | 29.065-29.090 |
B | mm | 27,045…27,070 | |
Otwór popychacza | mm | 37,000-37,025 | 37.000-37,025 |
Otwór pod prowadnicę zaworu | mm | 14,950-14,977 | 14.998-15,016 |
— nadwymiaryWcisk prowadnicy w otwór | mm | 0,063-0,108 | 0,05/0,10/0,250,021-0,066 |
Pochylenie przylgni gniazda zaworu | 45* | 45* | |
Szerokość przylgni | mm | 2,0 | 2,7 |
Średnica trzonka zaworu | mm | 7,974…7.992 | 7,974…7,992 |
Średnica grzybka zaworu ssącego |
mm | 33,850-34,150 | 38,300-38.600 |
— wydechowego | mm | 28,850…29.150 | 33.300…33.600 |
Luz roboczy zaworu | mm | 0.030-0.066 | 0,023-0,059 |
Ugięcie sprężyn zaworu przy obciążeniu kontrolnym — wewnętrznej |
mm/kG | 31/14,1-15,1 | 26.5/56…61 |
– zewnętrznej | mm/kGmm/kG | 21.5/26.4…28,7 36/36.7-39.6 |
|
Średnico czopów walka rozrządu – 1. |
mm/kG | 26.5/55.9…60.325,000-25,015 | 27.945-27,960 |
– 2. | mm | 27,000-27,015 | 29.000…29,015 |
– 3. | mm | 29,945.29,960 | 29,945-29,960 |
Szerokość czopa ustalającego | mm | 9.970…10.100 | |
Wznios krzywki | mm | 9.2 | 9,0 |
Luz wałka rozrządu | mm | 0.030…0.070 | 0,050-0,090 |
Średnica popychacza | mm | 36.975-36.995 | 36,975..36.995 |
Luz popychacza | mm | 0.005 .0.050 | 0,005-0.050 |
Grubości płytek regulacyjnych | mm | 3.250…4.700 | 3,250-4,700 |
– stopniowana co | mm | 0.050 | 0.050 |
Łożysko kołnierzowe wałka rozrządu – średnica 1. |
mm | 29.990-30.015 | 27.990-28.015 |
średnica 2. | mm | 29.990 .30,015 | |
luz roboczy | mm | 0.030…0.070 | 0.030…0.070 |
Luz zaworów (silnik zimny) – zawór ssący |
mm | 0,80 | 0,50 |
zawór wydechowy | mm | 0,30 | 0,35 |
Fazy rozrządu – luz zaworów kontrolny |
mm | 0,80 | 0,50 |
otwarcie zaworu ssącego | 3″ po ZZ | 4 przed ZZ | |
– zamknięcie zaworu ssącego | 29 po ZZ | 40* po ZW | |
otwarcie zaworu wydechowego | 29 przed ZW | 45 przed ZW | |
– zamknięcie zaworu wydechowego | 3U przed ZZ | 5: po ZZ | |
Wałek pośredni – średnica czopa 1. |
mm | 38.393…38.418 | |
średnica czopa 2. | mm | 36.893…36.918 | |
– średnica gniazda 1. | mm | 33.464-33.484 | |
średnica gniazda 2. | mm | 36.964…36.984 | |
— luz roboczy | mm | 0.046…0.091 | |
Pompa olejuLuz koła zębate obudowa | mm | 0,016-0,055 | 0,080-0.186 |
Luz kota zębate — pokrywa | mm | 0,045-0,120 | 0,025-0.056 |
Luz międzyzębny | mm | 0,025-0,100 | |
Ciśnienie oleju w temperaturze 100*C | bar | 3.43-4.9 | 3.5…5.0 |
ChłodzenieWłączenie wentylatora — stopień 1. |
VC | 86…90 | 86-90 |
stopień 2. | aC | 90-94 | 90-94 |
1300 D | 1700 D | ||
Wyłączenie wentylatora | |||
– stopień 1. | *C | 81.-85 | 81. ..85 |
– stopień 2. | *C | 85…89 | 85…89 |
Otwarcie termostatu | |||
– początek | VC | 78…82 | 78…82 |
– pełne otwarcie | VC | 95 | 90 |
skok zaworu | mm | 7,5 | 7.5 |
Luz wirnik pompy – obudowa | mm | 0,8…1.3 | 0,8…1.3 |
Ciśnienie do kontroli szczelności ukłsdu | bar | 0.78 | 0.78 |
Zasilanie | |||
Typ pompy wtryskowej | Bosch | Bosch | |
VE 4/8 F 2500 R 61 | VE4/9F2300R54 | ||
Wtryskiwacz | Bosch | Bosch Y 430 K00 673 | |
– typ iglicy | KCA 30 S 36/4 | KCA17S53 | |
– typ | DN12 SD 1750 | DNO SD 1930 | |
Ciśnienie kontrolne | bar | 125…133 | 135.143 |
Regulacja pompy | mm | 0.82 | 1.0 |
SPRZĘGŁO | |||
Średnice tarczy sprzęgła | mm | 170/120 | 200/137 |
Siła sprężyny tarczowej | kG | 250 | 410 |
Ustawienie pedału sprzęgła poniżej pedału hamulca | mm | 15 | 15 |
SKRZYNIA BIEGÓW | |||
Przełożenia 1. biegu | 3.909 | 3.909 | |
2. biegu | 2.056 | 2.056 | |
3. biegu | 1.342 | 1.342 | |
4. biegu | 0.964 | 0.964 | |
5. biegu | 0.831 | 0.831 | |
wstecznego biegu | 3.615 | 3.515 | |
Przełożenie przekładni głównej | 14/57 | 15/56 | |
(4-.071) | (3.733) | ||
Napięcie wstępne łożysk mechanizmu różnicowego | mm | 0.08 | 0.08 |
Luz międzyzębny kół mechanizmu różnicowego | mm | 0.10…0.20 | 0.10…0.20 |
HAMULCE PRZEDNIE | |||
Tarcza hamulca | |||
– średnica | mm | 227 | 227 |
– grubość | mm | 10.7…10.9 | 10.7…10.9 |
Momenty dokręcania | ||
Element dokręcany | Wymiar gwintu | Momentdokręcania |
N-m | ||
Silniki 900/900 ES | ||
Pokrywa panewek walu korbowego | M10x1,25 | 69 |
Miska olejowa | M6 | 7.8 |
Głowica do kadłuba | M9 | 59 |
Wspornik zawieszenia silnika | M8 | 25 |
Nakrętka elastycznej wkładki zawieszenia | M12x1,25 | 49 |
Kolektor wydechowy do głowicy | M8 | 20 |
Korbowód | M8x1 | 41 |
Koło zamachowe | M8 | 44 |
Mimośród na wałku rozrządu (napęd pompy paliwa) | M10 x 1,25 | 49 |
Wspornik osi dźwigienek zaworowych (nakrętka samozabezpieczająca) | Ml 0x1,25 | 39 |
Nakrętka wału korbowego | M18 x 1,5 | 98 |
Alternator do kadłuba | M10x1.25 | 49 |
Wyłącznik cieplny | M16 x 1,5 | 49 |
Świeca zapłonowa | M14 x 1.25 | 32 |
Silniki 1100/1300 | ||
Pokrywa panewek wału korbowego | M10 x 1,25 | 80 |
Śruby odpowietrznika skrzyni korbowej | M8 | 23 |
Śruba pokrywy skrzyni korbowej | M6 | 10 |
Wspornik zawieszenia silnika | M10x1.25 | 59 |
Nakrętka elastycznej wkładki zawieszenia | M12x1.25 | 49 |
Głowica (śruby i nakrętki) | M10x1,25 | 40+ 90°+ 90 |
Pokrywa głowicy | M6 | 8.5 |
Obudowa wałka rozrządu do głowicy | M8 | 20 |
Kolektor ssący i wydechowy | M8 | 28 |
Korbowód | M9 x 1 | 51 |
Koło zamachowe | M10x 1,25 | 83 |
Koło zębate na wałku rozrządu | M10x 1.25 | 83 |
Nakrętka wspornika napinacza paska zębatego | M10x 1,25 | 44 |
Śruba koła zębatego przy wałku pośrednim | M10x 1.25 | 83 |
Rozdzielacz zapłonu | M8 | 15 |
Pompa oleju | M8 | 18 |
Nakrętka kola pasowego | M20x 1.5 | 137 |
Dolny wspornik alternatora | M10x 1,25 | 49 |
Górne mocowanie alternatora | M10x1,25 | 49 |
Czujnik ciśnienia Oleju | M14 x 1,5 | 32 |
Wyłącznik cieplny lub czujnik temperatury płynu chłodzącego | M16 x 1,5 | 49 |
Świeca zapłonowa | (stożkowy) M14 x 1,25 |
37 |
Silnik 1300 Turbo | ||
Pokrywa panewek walu korbowego | M10 x 1.25 | 80 |
Odpowietrznik skrzyni korbowej | M8 | 23 |
Podpora silnika przy kadłubie | M10x 1.25 | 59 |
Głowica do kadłuba | M10x 1,25 | 40+90*+ 90* |
Boczne mocowanie głowicy | M8 | 30 |
Śruba mocowania górnej głowicy do dolnej | M8 | 20 |
Górny i dolny przewód wlotowy przy głowicy | M8 | 25 |
Wspornik górnej głowicy przy przewodzie wlotowym | M8 | 25 |
Kolektor wydechowy | M8 | 25 |
Wspornik kolektora wydechowego przy kadłubie | M8 | 25 |
Nakrętka śruby korbowodu | M9 x 1 | 51 |
Koło zamachowe | M10x 1,25 | 83 |
Koło zębate na wałku rozrządu | M10x 1,25 | 83 |
Rolka napinacza do wspornika | M10 x 1,25 | 44 |
1.1. DANE TECHNICZNE | MOMENTY DOKRĘCANIA | |
Element dokręcany | Wymiar gwintu | Moment dokręcania N • m |
Kolo zębate na wałku pośrednim | M10x1,25 | 83 |
Kolo pasowe na wale korbowym | M20x1.5 | 137 |
Nakrętka mocowania osi przepustnicy przy mimośrodzie przewodu | ||
wlotowego | M8 | 20 |
Nakrętka regulatora ciśnienia paliwa | M16x 1,5 | 48 |
Wspornik rolki cięgna gazu | M8 | 25 |
Nakrętka samozabezpieczająca mocowania turbosprężarki do głowicy | ||
i kolektora wydechowego | M8 | 29 |
Nakrętka kołpakowa złącza przewodu doprowadzającego płyn do | ||
turbosprężarki | M16x1 | 40 |
Mocowanie przewodu układu chłodzenia do turbosprężarki | M8 | 25 |
Pompa oleju do kadłuba | M8 | 25 |
Pokrywa rozdzielacza zapłonu do kadłuba | M8 | 25 |
Pompa płynu do kadłuba | M8 | 25 |
Pokrywa pompy płynu chłodzącego | M8 | 15 |
Wspornik alternatora do kadłuba | M10x1.25 | 49 |
Górny wspornik alternatora do obudowy pompy płynu chłodzącego | M8 | 20 |
Mocowanie alternatora do wspornika górnego | M10*1,25 | 49 |
Mocowanie alternatora do wspornika dolnego | M10x 1,25 | 49 |
Świeca zapłonowa | M14x 1,25 | 37 |
Czujnik temperatury oleju | M16x1,5 | 49 |
Czujnik temperatury płynu chłodzącego | M14 x 1,5 | 27 |
Czujnik ciśnienia oleju sterujący lampką kontrolną | MUx1,5 | 32 |
Czujnik ciśnienia oleju sterujący wskaźnikiem | M14 x 1,5 | 37 |
Silnik 1300 D | ||
Pokrywa panewek głównych wału korbowego | M10x1,25 | 80 |
Śruby zawieszenia silnika przy kadłubie | M10x 1,25 | 59 |
Głowica do kadłuba (śruby) | M12x1,25 | 65 + 90 +90“ |
Głowica do kadłuba (nakrętki) | M10x 1,25 | 65 1 40 +40″ |
Głowica do kadłuba (śruby) | M3x 1.25 | 30 |
Pierścień mocowania komory wstępnej w głowicy | M32 x 1,5 | 118 |
Kolektor ssący i wydechowy | M8 x 1,25 | 27 |
Pokrywa stopy korbowodu | M9x1 | 51 |
Koło zamachowe (śruby samozabezpieczającc) | M10x1.25 | 83 |
Pokrywa czopa walka rozrządu (nakrętki) | M8 x 1,25 | 20 |
Koło zębate walka rozrządu | M12x1,25 | 118 |
Wspornik riapinacza paska zębatego | M10 x 1,25 | 56 |
Śruba rolki napinającej | M10x 1,25 | 56 |
Mocowanie wspornika pompy wtryskowej do kadłuba | M8x 1.25 | 29 |
M6 x 1 | 15 | |
Mocowanie pompy wtryskowej z tyłu | M8x 1,25 | 29 |
Mocowanie wspornika pompy wtryskowej do wspornika alternatora | M8x 1,25 | 29 |
Mocowanie pompy wtryskowej do uchwytu przy głowicy (nakrętka) | M8 x 1,25 | 29 |
śruba koł3 zębatego przy pompie wtryskowej | M12x1.75 | 49 |
Śruba napędzanego koła zębatego pompy oleju | M12x1.25 | 119 |
Mocowanie pompy oleju do kadłuba | M8 x 1,25 | 18 |
Mocowanie króćca wylotowego płynu przy głowicy | M8 x 1,25 | 22 |
Nakrętka koła pasowego na wale korbowym | M20x 1.5 | 137 |
Mocowanie alternatora do górnego wspornika | M10x1,25 | 49 |
Mocowanie alternatora do dolnego wspornika | Ml 0x 1,25 | 49 |
Mocowanie pompy wtryskowej do górnego wspornika alternatora | M10x 1.25 | 49 |
Mocowanie dolnego wspornika alternatora do kadłuba | M8x 1,25 | 29 |
Wtryskiw8CZ, kompletny | M24 x 2 | 78 |
Świeca żarowa | M12x1.25 | 15 |
Czujnik ciśnienia oleju sterujący lampką kontrolną | M14 x 1,5 | 32 |
Czujnik termometru | Mm 16×1.5 | 34 |
Mocowanie pompy ssącej do głowicy | M8x 1.25 | 25 |
Nakrętka na końcówce świecy żarowej | M5x0,8 | 4 |
Czujnik ciśnienia oleju Sterujący wskaźnikiem | M12x1 | 26 |
1. WSTĘP | ||
Element dokręcany | Wymiar gwintu | Moment dokręcania N m |
Silnik 1700 D | ||
Mocowanie środkowej pokrywy do kadłuba | M12x1,25 | 113 |
Mocowanie przedniej i tylnej pokrywy do kadłuba (śruba samozabezpieczająca |
M12x 1.25 | 113 |
Mocowanie odpowietrznika do kadłuba | M8 x 1 | 20 |
Głowica do kadłuba | M12x1.25 | 100 + 90 +90 |
Śruba bocznego mocowania głowicy do kadłuba | M8 | 30 |
Nakrętka śruby korbowodu | M10x1 | 74 |
Kolektor ssący i wydechowy | M8 | 25 |
Mocowanie elastycznego uchwytu przy obudowie pompy płynu chłodzącego |
M12 x 1.25 | 80 |
Kolo zamachowe | M12 x 1,25 | 142 |
Śruba koła zębatego na wałku rozrządu | M12 x 1.25 | 118 |
Śruba wspornika napinacza nie regulowanego | M10x 1,25 | 44 |
Nakrętka mocowania napinacza regulowanego | M10x 1,25 | 44 |
Pokrywa wałka rozrządu | M8 | 19 |
Nakrętka mocowania końcowej podpory wałka rozrządu i pompy podciśnieniowej |
M8 | 19 |
Mocowanie pompy wtryskowej (śruba) | M8 | 245 |
Mocowanie pompy wtryskowej (nakrętka) | M8 | 245 |
Koło zębate pompy wtryskowej (nakrętka) | M12 x 1,75 | 49 |
Mocowanie uchwytu do wspornika filtra oleju i pompy wtryskowej | M8 | 29 |
Górna nakrętka mocowania wspornika filtra oleju i pompy wtryskowej | M12x1,25 | 98 |
Dolna śruba mocowania wspornika filtra oleju i pompy wtryskowej | M10x 1,25 | 71 |
Śruba koła zębatego na wale korbowym (gwint lewoskrętny) | M14x 1,5 | 180 |
Mocowanie alternatora do kadłuba | Ml2 x 1,25 | 69 |
Wtryskiwacz, kompletny | M24 x 2 | 78 |
Świeca żarowa | M12 x 1,25 | 15 |
Śruby mocowania pompy płynu ■ podpora silnika do kadłuba | M8 x 1 | 25 |
Czujnik ciśnienia oleju sterujący lampką kontrolną | M14 x 1,5 | 32 |
Czujnik temperatury płynu chłodzącego | M16 x 1,5 | 34 |
Czujnik ciśnienia oleju sterujący wskaźnikiem | M14 x 1,5 | 30 |
Mocowanie uchwytu do podnoszenia silnika (od strony paska zębatego) |
M8 x 1.25 | 34 |
Nakrętka rowkowa mocowania komory wstępnej w głowicy | M32 x 1,5 | 118 |
Nakrętka samozabezpieczająca mocowania alternatora do górnego wspornika |
M10x 1.25 | 43 |
Zawieszenie zespołu napędowego | ||
Poduszka gumowa przy podporze | M8 | 24 |
Nakrętka samozabezpieczająca przy wsporniku skrzyni biegów | M12 x 1,25 | 88 |
Nakrętka samozabezpieczająca poduszki gumowej przy wsporniku skrzyni biegów |
M8 | 24 |
Wspornik przy przekładni głównej | M8 | 24 |
Nakrętka samozabezpieczająca wspornika przy przekładni głównej | M10 x 1,25 | 49 |
Poduszka gumowa wspornika przy przekładni głównej | M8 | 24 |
Konsola przy nadwoziu od strony silnika (nie dotyczy silnika 900/900 ES) | M10x 1,25 | 49 |
Konsola przy nadwoziu od strony silnika (tylko silnik 900/900 ES) | M8 | 24 |
Sprzęgło | ||
Sprzęgło do kola zamachowego | M6 | 16 |
Widełki wyłączania sprzęgła | M8 | 26 |
Skrzynia biegów | ||
Pokrywa mechanizmu ustalającego wodziki | M8 | 25 |
Pokrywa obudowy | M8 | 25 |
Płyt8 pośrednia i pokrywa obudowy (skrzynia 5-biegowa) | M8 | 25 |
Połączenie obudowy skrzyni biegów z obudową sprzęgła | M8 | 25 |
Mocowanie obudowy sprzęgła do silnika | M12x1,25 | 78 |
Rozrusznik | M8 | 25 |
1.1. DANE TECHNICZNE | MOMENTY DOKRĘCANIA | |
Element dokręcany | Wymiar gwintu | Moment dokręcania N m |
Pokrywa obudowy sprzęgła przy silniku | M6 | 10 |
Widełki | M6 | 18 |
Drążek sterujący | M8 | 15 |
Górna dźwignia zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów | M10x 1,25 | 31 |
Nakrętka mocowania kół 5. biegu na wałku głównym i napędowym (skrzynia 5-biegowa) |
M20 x 1.5 | 118 |
Zewnętrzna dźwignia wyboru biegów | M8 | 15 |
Koło tarczowe przekładni głównej do obudowy mechanizmu różnicowego |
M10 x 1,25 | 69 |
Pokrywa uszczelki w obudowie sprzęgła | M6 | 7,8 |
Pokrywa łożyska mechanizmu różnicowego | M8 | 25 |
Osłona pokrywy łożyska | M6 | 10 |
Mocowanie linki prędkościomierza | M6 | 12 |
Korek spustu oleju | M22 x 1.5 | 46 |
Układ kierowniczy | ||
Nakrętka koła kierownicy | M16x 1,5 | 49 |
Przegub krzyżakowy do walu kierownicy (nakrętka samozabezpieczająca) | M8 | 27 |
Obudowa przekładni do poprzeczki | M8 | 24 |
Nakrętka ustalająca końcówki drążka kierowniczego | M12 x 1,25 | 34 |
Nakrętka samozabezpieczająca mocowania przegubu drążka kierowniczego do ramienia zwrotnicy |
M10x 1,25 | 34 |
Uchwyt górnej kolumny kierowniczej | M6 | 4.4 |
Zawieszenie przednie | ||
Pierścień gwintowany łożysk kół | M62 x 1,5 | 59 |
Nakrętka czopa piasty (do zagniatania) | M20x 1,5 | 265 |
Śruba tarczy koł3 | M12x 1,25 | 86 |
Wahacz do belki poprzecznej | M12x 1.25 | 88 |
Sworzeń zwrotnicy (nakrętka samozabezpieczająca) | M10x1.25 | 49 |
Amortyzator do zwrotnicy (nakrętka samozabezpieczająca) | M10x 1.25 | 49 |
Nakrętka pokrywy górnego mocowania amortyzatora | M8 | 24 |
Nakrętka górnego mocowania amortyzatora | Ml 2×1.25 | 59 |
Wahacz i belka poprzeczna z tylu do nadwozia | M10x 1,25 | 60 |
Belka poprzeczna z przodu do nadwozia | Ml 0x1,25 | 60 |
Zawieszenie tylne | ||
Nakrętka czopa piasty (do zagniatania) | M20x 1,6 | 216 |
Śruba tarczy koła | Ml 2×1.25 | 86 |
Wspornik belki do nadwozia | M8 | 20 |
Wahacz belki do wspornika | M10 x 1.25 | 70 |
Amortyzator do wahacza | M10x1.25 | 31 |
Amortyzator do nadwozia | M10x1.25 | 31 |
Wspornik górnego mocowania amortyzatora | M8 | 12 |
Hamulce | ||
Dźwignia hamulca do nadwozia | M8 | 15 |
Cylindorek hamulcowy do tarczy nośnej | M6 | 10 |
Korektor siły hamowania do wspornika | M8 | 20 |
Wspornik korektora do belki zawieszenia | M8 | 20 |
Śruba regulacyjna korektora | M8 | 20 |
Pompa hamulcowa i serwo. połączenie wzajemne i (lub) z nadwoziem | M8 | 25 |
Przewód hamulcowy do pompy, korektora i zaworu dwudrożnego | M10x1 | 11 |
Przewód hamulcowy do zacisku | M10x 1 | 11 |
Przewód elastyczny do tylnego zaworu dwudrożnego | M10x 1 | 18 |
Mocowanie zacisku | M10x 1,25 | 53 |
Tarcza nośna hamulca do tylnej osi | M8 | 20 |
Nakrętka mocowania wspornika pedałów do nadwozia (silnik 900/900 ES) |
M8 | 15 |
Odpowietrznik przedniego zacisku | M8 | 6,4 |
Odpowietrznik tylnego cylinderka | M8 | 6,4 |
WYKAZ BEZPIECZNIKÓW W SAMOCHODACH FIAT UNO 45/55/70 (rys. 1 .$)
Oznaczeniebezpiecznika | Obwody zabezpieczone |
1 (10 A) | Światło hamowania – kierunkowskazy z lampką kontrolną światło cofania – wskaźnik poziomu paliwa – lampka kontrol¬ na ciśnienia oleju lampka kontrolna temperatury płynu chłodzącego – lampka kontrolna płynu hamulcowego |
2 (20 A) | Wycieraczki i spriskiwacze z przodu i z tylu |
3 (7.5 A) | Światło postojowe przednie lewe i tylne prawe – oświetlenie dźwigienek nagrzewnicy |
4 (7,5 A) | Światło postojowe przednie prawe i tylne lewe z lampką kontrolną – oświetlenie zestawu wskaźników – oświetlenie tablicy rejestracyjnej |
5 (10 A) | Światło przeciwmgłowe tylne z kontrolką – światło mijania lewe |
6 (10 A) | Światło mijania prawe |
7 (10 A) | Światło drogowe lewe z lampką kontrolną |
8 (10 A) | Światło drogowe prawe |
9 (25 A) | Sygnał dźwiękowy wentylator chłodnicy |
10 (20 A) | Dmuchawa (dwustopniowa) |
11 (20 A) | Ogrzewanie szyby tylnej z lampką kontrolną |
12 (10 A) | Oświetlenie wnętrza zapalniczka |
13 (10 A) | Światła awaryjne z lampką kontrolną |
14 (20 A) | Wolny |
nie zabezpieczone | Zapłon alternator – rozrusznik – lampka kontrolna ładowania przekaźnik szyby ogrzewanej |