Ford Mustang, jest uosobieniem ideału amerykańskiego auta. To szybki, piękny krajowy i w miarę tani samochód. Najtańsza jest wersja z silnikiem V6 o poj. 4 l i mocy 210 KM. Najdroższą jest wersja Mustang GT Premium, która dzięki 300-konnemu silnikowi V8 o poj. 4,6 l osiąga 100 km/h w nieco ponad 5 s. Pewnie dlatego w tylnym zawieszeniu sportowego Mustanga można, jak przed laty znaleźć sztywną oś, czyli mało wyrafinowane rozwiązanie. Jednak nie oszczędzono na wnętrzu. Jest ono wykonane znacznie porządniej, niż można by się spodziewać po amerykańskim aucie. Mamy zestaw wskaźników z możliwością płynnej zmiany koloru podświetlenia. Do wyboru jest 125 kolorów, łatwo więc dobrać odpowiedni do swojego nastroju.
Z pewnością premiera tak udanego modelu Mustanga nieprzypadkowo zbiegła się z 40. rocznicą istnienia tego modelu. Te fakty wspomagane intensywną kampanią reklamowy spowodowały niesamowitą modę na muskularny samochód ze stajni Ford Motor Company z dzikim koniem na masce.
Ford Mustang jest chyba najczęściej tuningowanym autem w USA. Ford podaje, że Amerykanie wydają rocznie na tuning swoich Mustangów ponad 800 mln dolarów! Jest więc o co walczyć. Swoje propozycję poprawienia i zindywidualizowania fabrycznego modelu zgłosiło już piętnastu poważnych „tunerów”, a wśród nich takie firmy, jak: Shelby, Saleen, Roush Performance, Steeda Autosport, Tiger Racing i Parnelli Jones. Co ciekawe, zestaw części do fabrycznego tuningu przygotował również Ford SVT – Special Vehicle Team. Dzięki niemu klienci mogą wybierać wśród części Ford Racing Performance Parts. Chyba najciekawszym elementem zestawu jest gotowy do zamontowania silnik V8 „Cammer” o pojemności 5 l, w wersji ze sprężarką mechaniczną osiągający 550 KM. Najmocniejsze wersje stuningowanych przez niezależne firmy Mustangów już teraz łatwo przekraczają granicę 400 KM.
Ford Mustang V
Ford Mustang, jest uosobieniem ideału amerykańskiego auta. To szybki, piękny krajowy i w miarę tani samochód. Najtańsza jest wersja z silnikiem V6 o poj. 4 l i mocy 210 KM. Najdroższą jest wersja Mustang GT Premium, która dzięki 300-konnemu silnikowi V8 o poj. 4,6 l osiąga 100 km/h w nieco ponad 5 s. Pewnie dlatego … Czytaj dalej „Ford Mustang V”