’93: prezentacja stylizowanego przez Giugiaro „mniejszego” sedana Lexus GS 300, znanego na niektórych rynkach jako Toyota Aristo; ’98: druga generacja modelu, nieznaczny wzrost mocy, silnik 4.0.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 4965/1795/1425 mm, pojemność bagażnika 405 l, masa własna 1720 kg, ładowność 400 kg.
Silniki: benzynowe, 6-cylindrowe, 24-zaworowe, rzędowe z wtryskiem wielopunktowym: 3.0/212 (T3 ze specjalnym wydechem 219 KM).
Podwozie: napęd na tylną oś, skrzynia 4- lub 5-biegowa automatyczna; zawieszenie niezal. przód podwójne wahacze trójkątne, tył oś wielowahaczowa; stabilizatory.
► Usterki
• najmniej awaryjne auta: zdarzają się usterki fabrycznego audio (niewłaściwa obsługa)
• drobne defekty bogatego wyposażenia
• zużycie zawieszenia (na polskich drogach)
Ceny części w zł
reflektor 3929
błotnik przedni 1409
przekładnia hydr. (aut.) 4224
klocki hamulcowe (przód) 529
szyba drzwi przednich 608
napęd rozrządu 725
Lexus GS 300 3.0, 1995 r.
► Podsumowanie
Bardzo bogate wyposażenie, zapewniające nadzwyczajny komfort zawieszenie i perfekcyjna niezawodność – limuzyna Lexusa nawet w swoim mniejszym i starszym wydaniu GS 300 zapewnia wszystko to, czego szukają najbardziej wybredni. Muszą być bogaci, bo utrzymanie kosztuje krocie. Wysoki komfort jazdy Niezawodność Wysokie koszty utrzymania