Lexus i Toyota

Pozytywny wizerunek firmy i jej szefa bardzo pomaga w interesach, a wybór właściwej marki samochodu służbowego nie może być przypadkowy. Od niedawna Toyota Motor Poland zdecydowała się na wprowadzenie na polski rynek samochodów marki Lexus, która została specjalnie stworzona dla klientów, dbających o swój wizerunek. Lexus, istniejący na światowych rynkach od 12 lat, zdobył rzesze wielbicieli i można się spodziewać, że również w Polsce będzie cieszył się zainteresowaniem. Szefowi firmy proponujemy Lexusa RX 300, auto rekreacyjno-terenowe, o modnej obecnie koncepcji i pod wieloma względami dość atrakcyjne. Już sam zakup pojazdu jest bezproblemowy, gdyż jak przystało na ekskluzywną markę, wyposażenie samochodu jest „kompletne”, co znacznie upraszcza podjęcie decyzji wyboru wersji. Eleganckie wnętrze i perfekcyjne wręcz wykończenie zadowala najbardziej wymagających nabywców. Nie trzeba też zastanawiać się nad silnikiem, gdyż oferowany jest tylko jeden. Jest to benzynowa jednostka napędowa, znana z modelu Toyota Camry, o pojemności skokowej 3 dm3 i mocy 148 kW. Napęd przenoszony jest przez automatyczną skrzynię biegów na wszystkie koła. Konstruktorzy z góry wykluczyli, że posiadacz Lexusa będzie sprawdzał jego możliwości w trudnym terenie, o czym również świadczy zastosowanie samonośnego nadwozia. W europejskiej wersji położono nacisk na komfort jazdy po utwardzonych nawierzchniach, dodatkowo wyciszając wnętrze i zmieniając charakterystykę sprężyn i amortyzatorów. Mimo stosunkowo dużych wymiarów i masy, dynamika pojazdu jest dobra, a czasy rozpędzania powodują, że na drodze Lexus nie będzie ostatni. Ten wygodny samochód znakomicie nadaje się do pokonywania znacznych dystansów i nawet bagażnik ma słuszną wielkość.
W tej sytuacji, auto dla żony szefa nie musi być już takie duże. Trochę z przekory, a trochę dla urozmaicenia, proponujemy 2-osobowego, sportowego roadstera – Toyotę MR2, pojazd można by powiedzieć niezwykle twarzowy. Jazda odkrytym samochodem pozwala każdej pani zaprezentować się z jak najlepszej strony, a w chłodne dni zakłada się po prostu sztywny dach z tworzywa sztucznego. Wtedy przydaje się seryjnie montowana klimatyzacja, pozwalająca na utrzymanie ciepłej atmosfery we wnętrzu. Silnik umieszczony jest centralnie, co umożliwiło równe rozłożenie masy pojazdu na poszczególne osie. Zawieszenie przednie oparte na kolumnach McPhersona oraz tylne na kolumnach prowadzących i podwójnych wahaczach, nie jest specjalnie skomplikowane, jednak dość skuteczne. Napęd na tylne koła przenoszony jest przez manualną skrzynię przekładniową. Benzynowa jednostka napędowa z pojemności skokowej 1,8 dm3 uzyskuje 105 kW mocy. Ma tylko 4 cylindry, co dla niektórych może być liczbą niewystarczającą. Jednak zastosowany system zmiennych faz rozrządu WT-i podnosi elastyczność i kulturę pracy. System WT-i w zależności od aktualnych parametrów pracy jednostki napędowej zmienia czas otwarcia i zamknięcia zaworów. Samochód jest dynamiczny, co w dzisiejszych czasach permanentnego pośpiechu można uznać za zaletę.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Osobowe i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.