Mercedes należy do tych firm samochodowych, które przywiązują dużą wagę do samochodów typu kombi. Od dawna ma je w swojej gamie, czym przyciąga ogromną rzeszę klientów, poszukujących dużych, rodzinnych samochodów. Nawet ten mniejszy, zbudowany na bazie modelu serii C, ma ponad 4,5 m. długości, co najlepiej świadczy o jego gabarytach. W obecnej wersji zadebiutował zimą 1996 r., prawie trzy lata po prezentacji sedana. W 2000 r. wszedł do sprzedaży nowy model serii C, ale na razie tylko w wersji czterodrzwiowej. Premiera wersji kombi odbędzie się zapewne w marcu 2001 r. podczas salonu w Genewie, a sprzedaż ruszy prawdopodobnie późną wiosną przyszłego roku.
Mocną stroną kombi serii C są nie tylko duże rozmiary. Zaletą jest także szeroka gama silników i nieprzeciętne możliwości uciągu. W przypadku przyczepy z hamulcami wynoszą one aż 1500 kg. Ciekawostkę stanowi również możliwość zamówienia fabrycznego haka holowniczego i automa-
tycznej regulacji wysokości tylnego zawieszenia. Oferta silników obejmuje cztery benzynowe i trzy wysokoprężne jednostki napędowe. Szczególnie interesujące są diesle, zwłaszcza CDI. Mają nowoczesną konstrukcję z rozrządem z czterema zaworami w każdym cylindrze, bezpośredni wtrysk paliwa do cylindra, turbosprężarkę i system zasilania typu common raił. Trzeci diesel, 250 TD, ma również turbosprężarkę, ale pod względem konstrukcyjnym jest bardzo tradycyjny.
Przedział bagażowy kombi serii C, podobnie jak całe wnętrze, wykończono z dbałością o szczegóły i starannością. Pokryto je welurem, a na podłodze umieszczono dodatkowo, dopasowaną do kształtów bagażnika, wykładzinę z tworzywa sztucznego. Nadkola dość mocno ograniczają szerokość bagażnika. Na lewej ścianie odnajdziemy zamykany schowek z apteczką. Praktycznie trudno zmieścić w nim coś więcej. Do zagospodarowania pozostaje jedynie niewielki, także zamykany, schowek na prawej ścianie bagażnika. Dodatkowe urzą-
dzenia można zasilać z umieszczonego po lewej stronie gniazda 12 V. Do maskowania bagaży służy rozsuwana roleta.
Podłoga bagażnika przebiega o 11 cm niżej niż krawędź załadowcza. Pod podłogą umieszczono koło zapasowe, w którego wnętrzu zamontowano spory pojemnik. Obok koła znajduje się akumulator, dlatego trudno tutaj znaleźć dodatkową wolną przestrzeń. Bagażnik można powiększyć przez złożenie asymetrycznie dzielonego oparcia tylnej kanapy. Siedziska montowane są na stałe, ale po złożeniu oparcia podłoga przestrzeni bagażowej pozostaje płaska. Duże pochylenie tylnej szyby mocno ogranicza możliwość wykorzystania przestrzeni ponad dolną linią szyb.