Mercedes E class Kombi

Większe kombi Mercedesa, zbudowane na bazie modelu serii E, ma ponad cztery lata, ale na początku tego roku przeszło niewielką modernizację. Pokazano je po raz pierwszy podczas salonu w Genewie w 1996 r., rok po prezentacji wersji sedan. Blisko pięciometrowej długości nadwozie gwarantuje ogromną ilość miejsca we wnętrzu. Pojemność przedziału bagażowego sięga tutaj blisko 2 m3. Kombi serii E może holować hamowaną przyczepę o masie ponad dwóch ton. To rzeczywiście doskonała propozycja dla miłośników caravaningu, zwłaszcza dla właścicieli największych przyczep kempingowych.
Gama silników obejmuje aż sześć benzynowych i trzy wysokoprężne jednostki napędowe. Wśród tych pierwszych na uwagę zasługuje wersja 55 AMG, o mocy 260 kW. AMG to symbole firmy tunerskiej, związanej od lat z Mercedesem, stanowiącej i dzisiaj część koncernu. Modernizuje ona tylko Mercedesy i jest doskonale znana ze swych osiągnięć. Zmiany, dokonywane przez AMG, w silnikach owocują znacznym przyrostem mocy, bez szkodliwych, ubocznych skutków w zakresie awaryjności czy trwałości. W ślad za tym idzie modernizacja podwozia i układów hamulcowych. Z kolei wśród diesli serii E nie ma już starych konstrukcji. Oferta obejmuje tyko nowoczesne silniki wysokoprężne CDI. Interesującą ciekawostką jest możliwość zamówienia napędu 4×4 w wersjach 280, 320 i 430.
Wykończenie wnętrza kombi serii E przypomina samochody typowo luksusowe, zarówno ze względu na jakość welurowych wykładzin jak i na precyzję wykończenia. Są tutaj haki do mocowania bagażu, maskownica w formie rolety oraz 12-woltowe gniazdo do zasilania dodatkowych urządzeń. Dodatkowa prowadnica w tylnej części umożliwia podnoszenie rolety aż do dachu, co znacznie ułatwia załadunek bez konieczności całkowitego jej zwijania. Niemal niezauważalne są nadkola i szerokość bagażnika na całej powierzchni jest prawie jednakowa. Po otwarciu pokrywy schowka po lewej stronie spotka nas spora niespodzianka. Ukryto tam koło zapasowe. Dzięki temu pod podłogą przedziału bagażowego znalazło się miejsce na dodatkowy duży schowek. Nawet w nim zastosowano welurowe wykładziny. Na prawej ścianie jest miejsce na apteczkę i trójkąt ostrzegawczy. Podłoga bagażnika przebiega na tej samej wysokości co krawędź załadowcza. Po rozłożeniu asymetrycznie dzielonego oparcia tylnej kanapy przedłużona przestrzeń ładunkowa ma płaską podłogę. Tutaj jednak rozkładane są również siedziska tylnej kanapy. Pochylenie tylnej szyby, podobnie jak w serii C, jest duże i ogranicza możliwość wykorzystania przestrzeni bagażowej ponad dolną linią szyb.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Osobowe, Test i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.