Naprawa skrzyni biegów – fiat Uno

Naprawa skrzyni biegów ■    Dokonać weryfikacji wszystkich części. Łożyska nie mogą mieć przebarwień (brązowych i niebieskich) oraz muszą obracać się lekko i cicho. ■    Sprawdzić uzębienie kół. ■    Jeśli biegi „wyskakiwały”, to należy wymienić odpowiednią tuleję sprzęgającą z pierścieniem synchronizatora oraz koło zębate, również kiedy nie noszą widocznych śladów zużycia. Uwaga! Synchronizator 1/2 biegu ma … Czytaj dalej „Naprawa skrzyni biegów – fiat Uno”

Naprawa skrzyni biegów

■    Dokonać weryfikacji wszystkich części. Łożyska nie mogą mieć przebarwień (brązowych i niebieskich) oraz muszą obracać się lekko i cicho.

■    Sprawdzić uzębienie kół.

■    Jeśli biegi „wyskakiwały”, to należy wymienić odpowiednią tuleję sprzęgającą z pierścieniem synchronizatora oraz koło zębate, również kiedy nie noszą widocznych śladów zużycia.

Uwaga!

Synchronizator 1/2 biegu ma inną budowę niż dla pozostałych biegów.

■    Wszystkie uszkodzone elementy wymienić.

Demontaż walka głównego

■    Rozbiórka wałka głównego nie jest potrzebna, z wyjątkiem konieczności wymiany wewnętrznej bieżni łożyska tocznego.

■    W przypadku uszkodzonego uzębienia trzeba wymienić kompletny wałek. Demontaż mechanizmu różnicowego

■    Obudowa mechanizmu różnicowego jest dla silnika 1300 Turbo jednoczęściowa, natomiast dla pozostałych dwuczęściowa.

■    Obudowę można rozdzielić po odkręceniu koła przekładni głównej. Oś satelitów daje się usunąć przez wybicie.

■    W przypadku obudowy jednoczęściowej należy w celu wyjęcia osi satelitów wybić kołek rozprężny.

■    Wyjąć z obudowy koła zębate.

■    Wszystkie części oczyścić, a uszkodzone wymienić.

■    Składając mechanizm różnicowy samochodu Fiat Uno Turbo i.e, należy włożyć koła zębate bez podkładek dystansowych, ponieważ nie jest wymagana regulacja luzu międzyzębnego.

■    Włożyć satelity w obudowę i tak je ustawić, aby można było wsunąć oś.

■    Oś satelitów zabezpieczyć kołkiem rozprężnym.

■    Nasunąć koło zębate przekładni głównej i przykręcić momentem 69 Nm.

■    Wcisnąć nowe łożyska stożkowe.

■    Składając mechanizm różnicowy samochodów 1300 D/1700 D, należy wyregulować luz międzyzębny satelitów i kół koronowych. Luz ten powinien wynosić 0.1 mm i reguluje się go podkładkami dystansowymi o grubościach od 0,85 do 1,15 mm.

■    Włożyć koło koronowe w obudowę z otworem pod oś satelitów.

■    Włożyć satelity i wsunąć ich oś.

■    Zmierzyć luz międzyzębny i dobrać podkładkę dystansową o odpowiedniej grubości.

■    Przyłożyć drugą obudowę mechanizmu i „zgrać” znaki ustawcze.

■    Określić luz międzyzębny drugiego kola koronowego i wyregulować odpowiednią podkładką dystansową. Podczas pomiaru połówki obudowy muszą być ze sobą skręcone śrubami.

■    Nasunąć koło zębate przekładni głównej i przykręcić momentem 69 Nm.

■    Wcisnąć nowe łożyska stożkowe.

Wymiana łożysk przekładni głównej

■    Jeśli zachodziła konieczność wymiany łożysk stożkowych, to należy na nowo ustawić ich napięcie wstępne.

■    Wcisnąć w obudowę nową bieżnię zewnętrzną    łożyska.

■    Włożyć w obudowę mechanizm różnicowy i    przykręcić    drugą    część

obudowy.

■    Wsunąć drugą, nową bieżnię łożyska.

■    Obrócić kilkakrotnie mechanizm różnicowy i na łożysko nasunąć luźno zewnętrzną bieżnię.

■    Zmierzyć wymiar P.

■    Na pokrywie łożyska określić wymiar H.

■    Tak dobrać podkładki regulacyjne, aby napięcie wstępne    wynosiło 0,12 mm.

■    Zamontować pokrywę łożyska z podkładką regulacyjną i przykręcić momentem 25 Nm