Naprawa skrzyni biegów
■ Dokonać weryfikacji wszystkich części. Łożyska nie mogą mieć przebarwień (brązowych i niebieskich) oraz muszą obracać się lekko i cicho.
■ Sprawdzić uzębienie kół.
■ Jeśli biegi „wyskakiwały”, to należy wymienić odpowiednią tuleję sprzęgającą z pierścieniem synchronizatora oraz koło zębate, również kiedy nie noszą widocznych śladów zużycia.
Uwaga!
Synchronizator 1/2 biegu ma inną budowę niż dla pozostałych biegów.
■ Wszystkie uszkodzone elementy wymienić.
Demontaż walka głównego
■ Rozbiórka wałka głównego nie jest potrzebna, z wyjątkiem konieczności wymiany wewnętrznej bieżni łożyska tocznego.
■ W przypadku uszkodzonego uzębienia trzeba wymienić kompletny wałek. Demontaż mechanizmu różnicowego
■ Obudowa mechanizmu różnicowego jest dla silnika 1300 Turbo jednoczęściowa, natomiast dla pozostałych dwuczęściowa.
■ Obudowę można rozdzielić po odkręceniu koła przekładni głównej. Oś satelitów daje się usunąć przez wybicie.
■ W przypadku obudowy jednoczęściowej należy w celu wyjęcia osi satelitów wybić kołek rozprężny.
■ Wyjąć z obudowy koła zębate.
■ Wszystkie części oczyścić, a uszkodzone wymienić.
■ Składając mechanizm różnicowy samochodu Fiat Uno Turbo i.e, należy włożyć koła zębate bez podkładek dystansowych, ponieważ nie jest wymagana regulacja luzu międzyzębnego.
■ Włożyć satelity w obudowę i tak je ustawić, aby można było wsunąć oś.
■ Oś satelitów zabezpieczyć kołkiem rozprężnym.
■ Nasunąć koło zębate przekładni głównej i przykręcić momentem 69 Nm.
■ Wcisnąć nowe łożyska stożkowe.
■ Składając mechanizm różnicowy samochodów 1300 D/1700 D, należy wyregulować luz międzyzębny satelitów i kół koronowych. Luz ten powinien wynosić 0.1 mm i reguluje się go podkładkami dystansowymi o grubościach od 0,85 do 1,15 mm.
■ Włożyć koło koronowe w obudowę z otworem pod oś satelitów.
■ Włożyć satelity i wsunąć ich oś.
■ Zmierzyć luz międzyzębny i dobrać podkładkę dystansową o odpowiedniej grubości.
■ Przyłożyć drugą obudowę mechanizmu i „zgrać” znaki ustawcze.
■ Określić luz międzyzębny drugiego kola koronowego i wyregulować odpowiednią podkładką dystansową. Podczas pomiaru połówki obudowy muszą być ze sobą skręcone śrubami.
■ Nasunąć koło zębate przekładni głównej i przykręcić momentem 69 Nm.
■ Wcisnąć nowe łożyska stożkowe.
Wymiana łożysk przekładni głównej
■ Jeśli zachodziła konieczność wymiany łożysk stożkowych, to należy na nowo ustawić ich napięcie wstępne.
■ Wcisnąć w obudowę nową bieżnię zewnętrzną łożyska.
■ Włożyć w obudowę mechanizm różnicowy i przykręcić drugą część
obudowy.
■ Wsunąć drugą, nową bieżnię łożyska.
■ Obrócić kilkakrotnie mechanizm różnicowy i na łożysko nasunąć luźno zewnętrzną bieżnię.
■ Zmierzyć wymiar P.
■ Na pokrywie łożyska określić wymiar H.
■ Tak dobrać podkładki regulacyjne, aby napięcie wstępne wynosiło 0,12 mm.
■ Zamontować pokrywę łożyska z podkładką regulacyjną i przykręcić momentem 25 Nm