Naprawa tarczy dociskowej i tarczy sprzęgła – Fiat Uno

Naprawa tarczy dociskowej i tarczy sprzęgła ■    Jeśli któryś z elementów jest uszkodzony, to należy wymienić kompletne sprzęgło. ■    Do montażu należy użyć trzpienia centrującego lub starego wałka sprzęgłowego. Tarczę sprzęgła nasadzić na trzpień, który wprowadza się w otwór wału korbowego. Zwrócić uwagę na prawidłowe położenie tarczy, której piasta musi być dłuższym końcem skierowana do … Czytaj dalej „Naprawa tarczy dociskowej i tarczy sprzęgła – Fiat Uno”

Naprawa tarczy dociskowej i tarczy sprzęgła

■    Jeśli któryś z elementów jest uszkodzony, to należy wymienić kompletne sprzęgło.

■    Do montażu należy użyć trzpienia centrującego lub starego wałka sprzęgłowego. Tarczę sprzęgła nasadzić na trzpień, który wprowadza się w otwór wału korbowego. Zwrócić uwagę na prawidłowe położenie tarczy, której piasta musi być dłuższym końcem skierowana do skrzyni biegów.

■    Oprawę tarczy nasunąć na kołki ustalające i dokręcić w kilku fazach 6 śrub mocujących.

Uwaga!

Podczas łączenia skrzyni biegów z silnikiem ostrożnie wprowadzać wałek główny i piastę tarczy sprzęgła! Wałek daje się wsunąć bez oporów tylko wtedy, kiedy tarcza sprzęgła została właściwie wypośrodkowania. Przekrzywienie wałka w trakcie montażu spowoduje, że tarcza sprzęgła będzie wykazywała bicie i sprzęgło nie będzie prawidłowo rozłączać.

■    Podłączyć linkę (cięgno) sprzęgła do pedału i wyregulować wysokość ustawienia pedału (15 mm poniżej pedału hamulca). Do tego celu służy nakrętka regulacyjna na końcówce gwintowanej linki sprzęgła.