Niewiele modeli wprowadzanych na rynek miało tak trudne zadanie jak Peugeot 206. Aby godnie zastąpić utytułowanego, wszechstronnego i popularnego poprzednika, jakim byI Peugeot 205, trzeba olśnić klientów rozpieszczonych różnorodnością ofert. Staruszek „205” kilkanaście lat podbijał świat wersjami z silnikami benzynowymi, dieslem, sportowym GTI, dla koneserów były „automat” i kabrio. Zainteresowanie „dwie-ścieszóstką” było więc ogromne.
Czym „206” przekonał do siebie Francuzów? Pierwsze wrażenie ze spotkania oko w oko: Peugeot jest bezczelny i sympatyczny. Tylko wyraziste podkreślenie indywidualizmu auta mogło dać mu przewagę nad głównymi konkurentami – Renault Clio, Oplem Corsą, VW Polo. Styliści stanęli na wysokości zadania. Długie, wyciągnięte daleko na maskę silnika reflektory, pochylona mocno przednia szyba, bezpieczna wysoka krawędź drzwi, krótki słupek „C” -to zwraca uwagę. Ciekawie wygląda też znajdujący się poniżej zderzaka uśmiechnięty fartucho-spojler z atrapą chłodnicy i projektorowymi reflektorami przeciwmgielnymi oraz asymetryczny wlot powietrza na klapie silnika od strony pasażera.
Zajęcie miejsca w kabinie nie sprawiał kłopotów, nawet w wersjach trzydrzwiowych fotele odsuwają się, wpuszczając bezproblemów na tylną kanapę. W każdej wersji czujemy się inaczej. XR Presence, XT i XS pozwalają nam regulować wysokości fotela kierowcy, ponadto w wersji XS sportowo profilowane fotele zapewniają lepszą podporę w czasie jazdy. Wyższej jakości tapicerka charakteryzuje też droższe wersje. Na pocieszenie właścicieli najtańszego XR – tylko oni bez dopłaty mają schowki pod siedziskami foteli. W najuboższych! wersjach trochę razi twardy plastik, z którego wykonano kokpit.
Poza tym ergonomia, przejrzystość i styIowa linia „mostku kapitańskiego” to silne atuty „dwieścieszóstki”. Miękko wyściełana klapa nisko umieszczonego schowka na rękawiczki i poręczna półeczka powyżej rozwiązują problem przestrzenny, który trudno było pokonać konkurentom. Miejsca we wnętrzu nie brakuje. Odległość jaka dzieli nas od przedniej szyby jest nie spotykana w tym segmencie aut. Przestrzeni na nogi i nad głową na przednich fotelach wystarczy nawet osobom wyższym niż 190 cm. Z tyłu jest nieco gorzej, nad głową mamy jeszcze kilka centymetrów do sufitu, nogi mieszczą się jednak z trudem.
-
Najnowsze wpisy
- GPS – Ustalenie położenia skradzionego samochodu
- Wspomaganie układu kierowniczego
- Chrońmy swój samochód
- Zabezpieczenia mechaniczne samochodu przed kradzieżą
- Mazda 626
- Mazda 323
- Układ kierowniczy
- Mazda 121
- Nissan Terrano II 2000
- Suzuki Maruti 800
- Volkswagen Polo III facelifting – PODWOZIE I UKŁAD NAPĘDOWY
- Łada Niva
- Łada Samara
- Volkswagen Polo III facelifting – Nadwozie
- Łada 2105/2107
- Toyota Corolla VIII – SILNIK, UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
- Lexus GS 300
- Toyota Corolla VIII – Nadwozie
- Land Rover Discovery
- Land Rover Defender
- Jakość oleju
- Jakość paliwa
- Jakość materiałów
- Płyny amortyzatorów, hamulcowe
- Oleje silnikowe i smary stałe
- Oleje i smary
- Paliwa gazowe
- Oleje napędowe
- Rola auta w gospodarce
- Rodzaje pojazdów
Strony
Najnowsze komentarze
Kwiecień 2021 P W Ś C P S N « Maj 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Archiwa
Tagi
- airbag
- Alfa Romeo
- Audi
- blokada
- Cadillac
- Chevrolet
- Citroen
- Civic
- Corolla
- Daewoo
- Defender
- Discovery
- Ford
- Honda
- hybryda
- Kawasaki
- kradzież
- Lancia
- Land Rover
- Leon
- Lexus
- Maruti
- Master
- Matiz
- Mazda
- Mercedes
- motoryzacja
- Mustang
- Nissan
- Niva
- Peugeot
- poduszka powietrzna
- Polo
- Polonez
- radiolokacja
- Renault
- Samara
- Seat
- skoda
- technika
- Toyota
- Trevithick
- układ kierowniczy
- Volkswagen
- Łada
Kategorie