’87: prezentacja auta (sedan); ’88: wersja kombi; ’90: napęd 4×4, automatyczna skrzynia biegów; ’92: zmiany stylistyczne, początek montażu w Lublinie; ’96 koniec montażu w Polsce.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw.: wym. 4408/1714/1406 mm, poj. bag. 470 l; kombi: 5-drzw. dł. 4398 mm, poj. bagażnika 425/1640 l.
Silniki: benz. 4-cyl.: 1.4/64-75 KM, 1.6/75-92, 1.8/100, 1.9/107-125, 1.9 16V/150-160, 2.0/120, 2.0 16V/152-196; diesle: 1.8 td/90 KM, 1.9/64-69,1.9 td/90 KM.
Podwozie: napęd na przednie koła lub 4×4, skrzynie 5-bieg. man. lub 4-bieg. aut.; zawiesz. niezal. przód kol. McPhersona, tył drążki skrętne.
► Usterki
• defekty zapłonu, rozrusznika, kontrolek
• zużyte przeguby
• problemy z gaźnikiem
• awaryjny układ chłodzenia
• nietrwałe paski klinowe
• niska trwałość synchronizatorów
Ceny części w zł
reflektor 349
błotnik przedni 540
sprzęgło kompletne 573
klocki hamulcowe (przód) 143
szyba drzwi przednich 164
napęd rozrządu 140
Peugeot 405 1.6, 1994 r.
► Podsumowanie
Starszy model Peugeota dość licznie występuje na naszych drogach z tej racji, że był montowany w Lublinie. Ale nie ten fakt wpływa na opinie użytkowników, lecz to że jest to auto przestronne, dobrej jakości, wyposażone w przyzwoite silniki. Szczególnie godne polecenia ostatnie roczniki.
Niezła jakość wykonania Przestronne wnętrze Wyposażenie do 94 r.