X 92: prezentacja na salonie w Paryżu; IV ’93: początek produkcji; IX ’94: wersja Easy z automatycznym sprzęgiem; VIII ’96: zmiana silnika (z 1.2 na 1.1); VIII ’98: drobny face lifting modelu.
► Dane techniczne
Nadwozia: hatchback: 3-drzw., wym. 3433/1630/1423 mm, poj. bagażnika 168/261/1096 l.
Silniki: benz., 4-cyl. 8-zaworowe: 1.1/60 KM przy 5250 obr./min; moment 93 Nm przy 2500 obr./min; 1.2/55 KM przy 5300 obr./min, 90 Nm przy 2800 obr./min.
Podwozie: napęd na przednie koła, skrzynia 5-bieg. man., półautomatyczne sprzęgło lub 3-bieg. aut. „Matic”; zawieszenie: przód niez. kol. McPhersona, tył oś skrętna.
► Usterki
• szybko zużywające się amortyzatory
• wycieki oleju, zużyte uszczelniacze zaworów
• nieszczelności układu chłodzenia
• nietrwałe uszczelki drzwi
• defekty wskaźników
Ceny części w zł
reflektor 299
błotnik przedni 325
sprzęgło kompletne 567
klocki hamulcowe (przód) 177
szyba drzwi przednich 218
napęd rozrządu 497
Renault Twingo 1.2, 1995 r.
► Podsumowanie
Swoim stylem miało dokonać rewolucji. Po blisko dziesięciu latach Twingo ma swoich zwolenników i przeciwników, ale rekordy popularności biją inne modele tej firmy. Typowe małe miejskie auto dla indywidualistów. Funkcjonalne, niezbyt przestronne, ale też niezbyt kosztowne w utrzymaniu.
Funkcjonalne wnętrze Mały wybór silników Przeciętne hamulce