Rozbiórka silnika 1700 D Fiat Uno

Rozbiórka silnika 1700 D ■    Spuścić olej z silnika. ■    Zamocować silnik do stojaka za pomocą uchwytu 1861001011. ■    Zdemontować następujące elementy: pokrywę rury wlotowej z filtrem, –    wspornik alternatora, –    alternator i pasek klinowy, –    górną część osłony paska zębatego, –    dolną osłonę blaszaną paska zębatego, –    wskaźnik bagnetowy z osłoną. –    pompę podciśnieniową … Czytaj dalej „Rozbiórka silnika 1700 D Fiat Uno”

Rozbiórka silnika 1700 D

■    Spuścić olej z silnika.

■    Zamocować silnik do stojaka za pomocą uchwytu 1861001011.

■    Zdemontować następujące elementy: pokrywę rury wlotowej z filtrem,

–    wspornik alternatora,

–    alternator i pasek klinowy,

–    górną część osłony paska zębatego,

–    dolną osłonę blaszaną paska zębatego,

–    wskaźnik bagnetowy z osłoną.

–    pompę podciśnieniową z lewej strony głowicy,

–    obudowę kolektora oleju,

–    rurę wlotową,

–    kolektor wydechowy,

–    przewód łączący pompę płynu chłodzącego z obudową termostatu, pompę płynu chłodzącego i obudowę termostatu.

■    Wymontować elementy napędu rozrządu:

–    zdjąć koło pasowe z wału korbowego.

–    zdemontować rolkę napinającą pasek klinowy,

–    zdjąć pasek klinowy,

–    zdemontować rolkę pośrednią przy kole zębatym pompy wtryskowej.

–    kluczem 186473000 odkręcić koła zębate wałka rozrządu i pompy wtryskowej i ściągnąć je przyrządem 1842128000.

■    Zdjąć osłonę paska zębatego od strony silnika.

■    Zdemontować przewody wtryskowe i nadmiarowe przy pompie wtryskowej i wtryskiwaczach.

■    Zdemontować wspornik pompy wtryskowej i zdjąć pompę.

■    Odkręcić filtr oleju, specjalną opaską lub wbitym wkrętakiem.

■    Kluczem 1850177000 odkręcić wtryskiwacze i odłożyć w miejsce wykluczające możliwość ich uszkodzenia.

■    Wykręcić świece żarowe.

■    Zdemontować wspornik filtra oleju i pompy wtryskowej.

■    Zdjąć pokrywę zaworów.

■    Odkręcić śruby głowicy i ostrożnie zdjąć głowicę, w razie potrzeby pomagając sobie lekkimi uderzeniami młotka z tworzywa sztucznego.

Uwaga!

Nie wolno podważać głowicy żadnymi przedmiotami wsuwanymi między głowicę a kadłub.

■    Zablokować koło zamachowe przyrządem 1860647000.

■    Wykręcić śrubę koła napędzającego pasek zębaty na wale korbowym.

■    Zdjąć koło zębate.

■    Obrócić silnik tak, aby wal korbowy znalazł się na górze i odkręcić miskę olejową.

■    Zdemontować sprzęgło i koło zamachowe.

■    Zdjąć kołnierz znajdujący się pod kołem zamachowym.

■    Zdemontować rurę wskaźnika bagnetowego.

■    Zdemontować smok pompy oleju.

■    Zdjąć wspornik z kadłuba od strony napędu rozrządu (pompa oleju).

■    Odkręcić nakrętki pokryw korbowodów i zdjąć pokrywy.

■    Wyjąć od dołu tłoki z korbowodami (od strony głowicy). Usunąć skrobakiem ewentualny nagar na krawędzi otworów cylindrów, uważając, aby nie uszkodzić przy tym gładzi.

Uwaga!

Korbowody i ich pokrywy przechowywać w stanie złożonym, jak przed wymontowaniem; luźno wkręcić nakrętki. Tłoki i korbowody przetrzymywać w sposób wykluczający możliwość ich uszkodzenia.

■    Odkręcić pokrywy panewek głównych i wyjąć wał korbowy. Włożyć z powrotem pokrywy i wkręcić luźno śruby mocujące.

Wszystkie części odtłuścić, z wyjątkiem panewek głównych i korbowodowych, które po wzrokowej kontroli będą zastąpione nowymi.