Rozbiórka silnika 1700 D
■ Spuścić olej z silnika.
■ Zamocować silnik do stojaka za pomocą uchwytu 1861001011.
■ Zdemontować następujące elementy: pokrywę rury wlotowej z filtrem,
– wspornik alternatora,
– alternator i pasek klinowy,
– górną część osłony paska zębatego,
– dolną osłonę blaszaną paska zębatego,
– wskaźnik bagnetowy z osłoną.
– pompę podciśnieniową z lewej strony głowicy,
– obudowę kolektora oleju,
– rurę wlotową,
– kolektor wydechowy,
– przewód łączący pompę płynu chłodzącego z obudową termostatu, pompę płynu chłodzącego i obudowę termostatu.
■ Wymontować elementy napędu rozrządu:
– zdjąć koło pasowe z wału korbowego.
– zdemontować rolkę napinającą pasek klinowy,
– zdjąć pasek klinowy,
– zdemontować rolkę pośrednią przy kole zębatym pompy wtryskowej.
– kluczem 186473000 odkręcić koła zębate wałka rozrządu i pompy wtryskowej i ściągnąć je przyrządem 1842128000.
■ Zdjąć osłonę paska zębatego od strony silnika.
■ Zdemontować przewody wtryskowe i nadmiarowe przy pompie wtryskowej i wtryskiwaczach.
■ Zdemontować wspornik pompy wtryskowej i zdjąć pompę.
■ Odkręcić filtr oleju, specjalną opaską lub wbitym wkrętakiem.
■ Kluczem 1850177000 odkręcić wtryskiwacze i odłożyć w miejsce wykluczające możliwość ich uszkodzenia.
■ Wykręcić świece żarowe.
■ Zdemontować wspornik filtra oleju i pompy wtryskowej.
■ Zdjąć pokrywę zaworów.
■ Odkręcić śruby głowicy i ostrożnie zdjąć głowicę, w razie potrzeby pomagając sobie lekkimi uderzeniami młotka z tworzywa sztucznego.
Uwaga!
Nie wolno podważać głowicy żadnymi przedmiotami wsuwanymi między głowicę a kadłub.
■ Zablokować koło zamachowe przyrządem 1860647000.
■ Wykręcić śrubę koła napędzającego pasek zębaty na wale korbowym.
■ Zdjąć koło zębate.
■ Obrócić silnik tak, aby wal korbowy znalazł się na górze i odkręcić miskę olejową.
■ Zdemontować sprzęgło i koło zamachowe.
■ Zdjąć kołnierz znajdujący się pod kołem zamachowym.
■ Zdemontować rurę wskaźnika bagnetowego.
■ Zdemontować smok pompy oleju.
■ Zdjąć wspornik z kadłuba od strony napędu rozrządu (pompa oleju).
■ Odkręcić nakrętki pokryw korbowodów i zdjąć pokrywy.
■ Wyjąć od dołu tłoki z korbowodami (od strony głowicy). Usunąć skrobakiem ewentualny nagar na krawędzi otworów cylindrów, uważając, aby nie uszkodzić przy tym gładzi.
Uwaga!
Korbowody i ich pokrywy przechowywać w stanie złożonym, jak przed wymontowaniem; luźno wkręcić nakrętki. Tłoki i korbowody przetrzymywać w sposób wykluczający możliwość ich uszkodzenia.
■ Odkręcić pokrywy panewek głównych i wyjąć wał korbowy. Włożyć z powrotem pokrywy i wkręcić luźno śruby mocujące.
Wszystkie części odtłuścić, z wyjątkiem panewek głównych i korbowodowych, które po wzrokowej kontroli będą zastąpione nowymi.