W samochodach Fiat Uno silnik jest zabudowany poprzecznie i tworzy wraz ze skrzynią biegów i przekładnią główną wspólny zespół napędowy.
Podstawowa budowa silników wysokoprężnych o pojemnościach 1300 cm3 i 1700 cm3 jest jednakowa, z wyjątkiem pompy oleju i jej napędu. W obu silnikach wał korbowy jest podparty na pięciu łożyskach, wałek rozrządu jest napędzany paskiem zębatym, który służy również do napędu pompy wtryskowej. Do zasilania układu smarowania w silniku 1300 służy wirnikowa pompa oleju (typu Eaton) umieszczona w misce olejowej i napędzana paskiem zębatym przez wałek pośredni i koło o uzębieniu śrubowym.
W silniku 1700 układ smarowania jest zasilany typową pompą zębatą, umieszczoną z przodu wału korbowego. Obie pompy są wyposażone w zawory redukcyjne. Olej przedostaje się do miejsc łożyskowania silnika przez pełnoprzepływowy filtr oleju.