Sprawdzanie czujników i nastawników układu Common Rail

Sprawdzanie czujników i nastawników Czujniki i nastawniki odpowiadają w dużym stopniu elementom innych nowoczesnych układów wtryskowych silników wysokoprężnych i benzynowych. Typowymi dla układu Common Rail są: czujnik ciśnienia w zasobniku oraz czujnik Halla na wałku rozrządu. Czujnik Halla służy do rozpoznawania cylindrów, bowiem wtryskiwacze muszą byc sterowane sekwencyjnie, czyli pojedynczo i w odpowiedniej kolejności. Obok … Czytaj dalej „Sprawdzanie czujników i nastawników układu Common Rail”

Sprawdzanie czujników i nastawników

Czujniki i nastawniki odpowiadają w dużym stopniu elementom innych nowoczesnych układów wtryskowych silników wysokoprężnych i benzynowych. Typowymi dla układu Common Rail są: czujnik ciśnienia w zasobniku oraz czujnik Halla na wałku rozrządu. Czujnik Halla służy do rozpoznawania cylindrów, bowiem wtryskiwacze muszą byc sterowane sekwencyjnie, czyli pojedynczo i w odpowiedniej kolejności. Obok zwykłych nastawników, takich jak: przetwornik elektropneumatyczny sterowania AGR, sterowania turbosprężarki i odłączania kanału dolotowego, typowe dla układu Common Rail są nastawniki wtryskiwaczy, zawór regulacyjny ciśnienia, zawór elektromagnetyczny odłączania sekcji tłoczących i elektryczny zawór awaryjnego zatrzymania silnika.

Podczas sprawdzania czujników i nastawników można postępować w taki sam sposób. W celu sprawdzenia elektrycznego zaleca się stosowanie skrzynki wtykowej (adapter-box), która umożliwia dokonywanie pomiarów bezpośrednio na stykach sterownika.