Sprawdzanie panewek głównych i luzu osiowego
Sprawdzić, czy panewki i ich gniazda noszą ślady uszkodzenia lub zużycia. Uszkodzone panewki należy zawsze wymienić. Luz między panewką a czopem głównym powinien zawierać się w granicach 0.026—0,071 mm (silnik 900) lub 0.036…0.086 mm (silniki 1100/1300).
Luz mierzy się w ten sam sposób, jak przy panewkach korbowych, z tą różnicą, że pokrywy czopów głównych dokręca się momentem 69 N m (silnik 900) lub 80 N m (silniki 1100/1300).
Kiedy podczas pomiaru stwierdzi się luz przekraczający 0,10 mm, to należy wymienić panewki na podwymiarowe i odpowiednio przeszlifować wszystkie czopy. Zaleca się przeprowadzenie pomiaru kontrolnego również dla nowych panewek.
W celu sprawdzenia luzu osiowego należy zamontować wał korbowy razem z półpierścieniami oporowymi i przykręcić pokrywy łożysk. Do czoła bloku cylindrów przymocować podstawę z czujnikiem zegarowym, którego trzpień pomiarowy przystawić do końcowego czopa wału korbowego. Jeśli wał ma zamontowane koło zamachowe, to czujnik można przystawić od strony koła. Włożyć wkrętak i przesunąć wał korbowy w jedną stronę. Napiąć wstępnie czujnik i ustawić na zero. Wał korbowy przesunąć w drugą stronę, odczytując wartość luzu na czujniku. Luz ten powinien mieścić się w granicach 0,060…0,260 mm (silnik 900) lub 0,055…0,265 mm (silniki 1100/1300) i daje się regulować półpierścieniami oporowymi, które można wymienić na grubsze o 0.127 mm. W silniku 900 półpierścienie są umieszczone przy trzeciej podporze, od strony koła zamachowego natomiast w silnikach 1100/1300 przy podporze środkowej.