Ciasne łuki i zakręty – Tu potrzebne będą precyzja (łuk, a więc jedzie-my ze stosunkowo dużą prędkością), jak i szybkość (musimy wykonać większy obrót kołem). Przejazd zakrętu wymaga obrócenia kierownicy o kąt co najmniej 90°, konieczne więc będzie przełożenie rąk.
Przypuśćmy, że mamy pokonać zakręt w prawo. Prawą ręką chwytamy kierownicę w jej górnej części między 12 a 9. Punkt chwytu zależy od promienia zakrętu – chodzi o to, by po pociągnięciu wieńca prawą ręką w zakręcie prawa dłoń znalazła się znów w pozycji na 3. Gdy prawa ciągnie, obracając koło kierownicy w kierunku do zakrętu, lewa pozostaje w tym samym miejscu względem samochodu, ślizgając się po wieńcu. Ważne, by pozycja rąk podczas pokonywania zakrętu była identyczna, jak w czasie jazdy na wprost – dłonie na 9 i 3. Można wtedy precyzyjnie korygować tor (np. zacieśnić), poruszając rękami w granicach owych „przepisowych” (jak dla jazdy na wprost i łuków) 90° skrętu. W efekcie możemy pokonywać zakręty wymagające obrócenia kierownicy do % obrotu (270°).
Koła prostujemy „lustrzanym odbiciem” techniki stosowanej na wejściu w zakręt. Jeśli skręcaliśmy głębiej oburącz, obie ręce najpierw powracają do pozycji na 9 i 3 (nie odrywamy ich), po czym lewa chwyta wieniec w okolicy poprzeczki (tam, gdzie będzie spoczywać podczas jazdy na wprost) i ciągnie kierownicę aż do wyprostowania kół, podczas gdy prawa ślizga się po wieńcu, pozostając w tym samym miejscu względem auta. Po zakończeniu manewru koła ustawione są prosto, a ręce trafiają na godz. 9 i 3.
-
Najnowsze wpisy
- GPS – Ustalenie położenia skradzionego samochodu
- Wspomaganie układu kierowniczego
- Chrońmy swój samochód
- Zabezpieczenia mechaniczne samochodu przed kradzieżą
- Mazda 626
- Mazda 323
- Układ kierowniczy
- Mazda 121
- Nissan Terrano II 2000
- Suzuki Maruti 800
- Volkswagen Polo III facelifting – PODWOZIE I UKŁAD NAPĘDOWY
- Łada Niva
- Łada Samara
- Volkswagen Polo III facelifting – Nadwozie
- Łada 2105/2107
- Toyota Corolla VIII – SILNIK, UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
- Lexus GS 300
- Toyota Corolla VIII – Nadwozie
- Land Rover Discovery
- Land Rover Defender
- Jakość oleju
- Jakość paliwa
- Jakość materiałów
- Płyny amortyzatorów, hamulcowe
- Oleje silnikowe i smary stałe
- Oleje i smary
- Paliwa gazowe
- Oleje napędowe
- Rola auta w gospodarce
- Rodzaje pojazdów
Strony
Najnowsze komentarze
Kwiecień 2021 P W Ś C P S N « Maj 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Archiwa
Tagi
- airbag
- Alfa Romeo
- Audi
- blokada
- Cadillac
- Chevrolet
- Citroen
- Civic
- Corolla
- Daewoo
- Defender
- Discovery
- Ford
- Honda
- hybryda
- Kawasaki
- kradzież
- Lancia
- Land Rover
- Leon
- Lexus
- Maruti
- Master
- Matiz
- Mazda
- Mercedes
- motoryzacja
- Mustang
- Nissan
- Niva
- Peugeot
- poduszka powietrzna
- Polo
- Polonez
- radiolokacja
- Renault
- Samara
- Seat
- skoda
- technika
- Toyota
- Trevithick
- układ kierowniczy
- Volkswagen
- Łada
Kategorie