Ustawianie rozrządu (silnik 900) Fiat Uno
Aby prawidłowo ustawić czasy (fazy) rozrządu, to znaczy czasy otwarcia i zamknięcia zaworów, należy „zgrać” znaki ustawcze na kolach zębatych wałka rozrządu i walu korbowego, przy założonym łańcuchu. Operacja ta polega na wykonaniu następujących czynności.
■ Nasunąć koło zębate na wał korbowy.
■ Nasunąć koło zębate na wałek rozrządu.
■ Obrócić powoli wał korbowy i wałek rozrządu, ustawiając w najbliższej odległości znaki.
■ W tym położeniu pozostawić koło zębate na wałku rozrządu, natomiast ściągnąć z powrotem koło z wału korbowego. Założyć na kola łańcuch i jednocześnie wsunąć na miejsce kolo zębate wału korbowego. Sprawdzić, czy oba znaki nadal leżą w jednej linii.
■ Zablokować odpowiednim narzędziem koło zamachowe i dokręcić nakrętki mocujące koła zębate zalecanym momentem. Nie zapomnieć przy tym o kole mimośrodowym napędzającym pompę paliwa, które jest przytrzymywane nakrętką wałka rozrządu.
■ Odgiąć podkładki zabezpieczające.
Jeśli mają być sprawdzane czasy rozrządu, to należy ustawić luz zawór na 0,60 mm (silnik 900) lub 0,80 mm (silniki 1100/1300). Po kontroli trzeba przywrócić wymagane luzy zaworów.