Ustawianie rozrządu (silnik 900) Fiat Uno

Ustawianie rozrządu (silnik 900) Fiat Uno Aby prawidłowo ustawić czasy (fazy) rozrządu, to znaczy czasy otwarcia i zamknięcia zaworów, należy „zgrać” znaki ustawcze na kolach zębatych wałka rozrządu i walu korbowego, przy założonym łańcuchu. Operacja ta polega na wykonaniu następujących czynności. ■ Nasunąć koło zębate na wał korbowy. ■ Nasunąć koło zębate na wałek rozrządu. … Czytaj dalej „Ustawianie rozrządu (silnik 900) Fiat Uno”

Ustawianie rozrządu (silnik 900) Fiat Uno

Aby prawidłowo ustawić czasy (fazy) rozrządu, to znaczy czasy otwarcia i zamknięcia zaworów, należy „zgrać” znaki ustawcze na kolach zębatych wałka rozrządu i walu korbowego, przy założonym łańcuchu. Operacja ta polega na wykonaniu następujących czynności.

■ Nasunąć koło zębate na wał korbowy.

■ Nasunąć koło zębate na wałek rozrządu.

■    Obrócić powoli wał korbowy i wałek rozrządu, ustawiając w najbliższej odległości znaki.

■    W tym położeniu pozostawić koło zębate na wałku rozrządu, natomiast ściągnąć z powrotem koło z wału korbowego. Założyć na kola łańcuch i jednocześnie wsunąć na miejsce kolo zębate wału korbowego. Sprawdzić, czy oba znaki nadal leżą w jednej linii.

■    Zablokować odpowiednim narzędziem koło zamachowe i dokręcić nakrętki mocujące koła zębate zalecanym momentem. Nie zapomnieć przy tym o kole mimośrodowym napędzającym pompę paliwa, które jest przytrzymywane nakrętką wałka rozrządu.

■    Odgiąć podkładki zabezpieczające.

Jeśli mają być sprawdzane czasy rozrządu, to należy ustawić luz zawór na 0,60 mm (silnik 900) lub 0,80 mm (silniki 1100/1300). Po kontroli trzeba przywrócić wymagane luzy zaworów.