GTI – trzy litery, jeden problem: jak sprostać wysokim oczekiwaniom, związanym z tym sportowym symbolem?
Jedynym prawdziwym GTI był Golf GTI z roku 1976 (110 KM). Jednak te trzy litery na nadwoziu stały się raczej zwiastunem określonego pakietu wyposażeniowego.
Producent z Wolfsburga jest świadomy spoczywającej na nim odpowiedzialności i dlatego zdecydował się na wypuszczenie na rynek Polo GTI. 120 KM mocy, 9,1 s od startu do stu, 200 km/h maksymalnej prędkości.
W kategorii osiągów najmocniejsze Polo bez wątpienia zasługuje na miano GTI. Do niego pasuje też znakomicie soczyste brzmienie chętnie wchodzącego na obroty 1,6-litrowego silnika. Mimo to dawnych wrażeń GTI brak. Czterocylindrowemu silnikowi z dwoma górnymi wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder brakuje drapieżności. Prawdziwe GTI reagują na dodanie gazu energiczniej, bardziej spontanicznie. Właśnie tak jak pierwsze VW GTI z 1976 roku. Tamten ważył jednak 885 kg, a nie 1036.
Za wzrost masy odpowiedzialne jest przede wszystkim wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo. Do niego należy także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS. Ujarzmia ona 120 KM, zapobiega (prawie zawsze) buksowaniu kół GTI zastosowano sztywniejsze sprężyny na przedniej osi i grubszy o 2 mm stabilizator. Te nakłady się opłaciły. Polo znakomicie trzyma się drogi, nie rezygnując przy tym z komfortu.
Wilk w skórze Polo, któremu niepotrzebne są spoilery, jedynie subtelny retusz stylistyczny. Ale czeluść pomiędzy kołami i błotnikiem prezentuje się mało sportowo. W ramach rekompensaty Polo pokazuje poprzez obręcze kół marki BBS lakierowane na czerwono zaciski hamulców.
Najmocniejsze seryjne Polo, rozpoznawalne jest jedynie po emblemacie.
-
Najnowsze wpisy
- GPS – Ustalenie położenia skradzionego samochodu
- Wspomaganie układu kierowniczego
- Chrońmy swój samochód
- Zabezpieczenia mechaniczne samochodu przed kradzieżą
- Mazda 626
- Mazda 323
- Układ kierowniczy
- Mazda 121
- Nissan Terrano II 2000
- Suzuki Maruti 800
- Volkswagen Polo III facelifting – PODWOZIE I UKŁAD NAPĘDOWY
- Łada Niva
- Łada Samara
- Volkswagen Polo III facelifting – Nadwozie
- Łada 2105/2107
- Toyota Corolla VIII – SILNIK, UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
- Lexus GS 300
- Toyota Corolla VIII – Nadwozie
- Land Rover Discovery
- Land Rover Defender
- Jakość oleju
- Jakość paliwa
- Jakość materiałów
- Płyny amortyzatorów, hamulcowe
- Oleje silnikowe i smary stałe
- Oleje i smary
- Paliwa gazowe
- Oleje napędowe
- Rola auta w gospodarce
- Rodzaje pojazdów
Strony
Najnowsze komentarze
Styczeń 2021 P W Ś C P S N « Maj 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Archiwa
Tagi
- airbag
- Alfa Romeo
- Audi
- blokada
- Cadillac
- Chevrolet
- Citroen
- Civic
- Corolla
- Daewoo
- Defender
- Discovery
- Ford
- Honda
- hybryda
- Kawasaki
- kradzież
- Lancia
- Land Rover
- Leon
- Lexus
- Maruti
- Master
- Matiz
- Mazda
- Mercedes
- motoryzacja
- Mustang
- Nissan
- Niva
- Peugeot
- poduszka powietrzna
- Polo
- Polonez
- radiolokacja
- Renault
- Samara
- Seat
- skoda
- technika
- Toyota
- Trevithick
- układ kierowniczy
- Volkswagen
- Łada
Kategorie