WAŁ KIEROWNICY – Fiat Uno

We wszystkich modelach Fiata Uno zastosowano typową przekładnię kierowniczą zębatkową i dzielony wał kierownicy podparty na dwóch tulejach gumowych. Średnica zawracania wynosi 9,4 m przy 4 obrotach koła kierownicy od oporu do oporu. WAŁ KIEROWNICY Wymontowanie wału kierownicy przebiega w sposób następujący. ■    Usunąć nakładkę kola kierownicy, odkręcić nakrętkę i zdjąć koło kierównicy. ■    Odkręcić … Czytaj dalej „WAŁ KIEROWNICY – Fiat Uno”

We wszystkich modelach Fiata Uno zastosowano typową przekładnię kierowniczą zębatkową i dzielony wał kierownicy podparty na dwóch tulejach gumowych. Średnica zawracania wynosi 9,4 m przy 4 obrotach koła kierownicy od oporu do oporu.

WAŁ KIEROWNICY

Wymontowanie wału kierownicy przebiega w sposób następujący.

■    Usunąć nakładkę kola kierownicy, odkręcić nakrętkę i zdjąć koło kierównicy.

■    Odkręcić dolną osłonę wału kierownicy.

■    Rozłączyć kostki przewodów przy stacyjce i przełączniku zespolonym. Odkręcić uchwyt i zdjąć przełącznik zespolony.

■    Odkręcić 4 śruby mocujące od dołu wspornik wału kierownicy.

■    Odkręcić śrubę zacisku przy dolnym przegubie krzyżakowym. Odłączyć wał kierownicy od przekładni kierowniczej.

■    Umocować osłonę wału w imadle i młotkiem oraz punktakiem usunąć od spodu mocowanie łożyska.

■    Wysunąć z osłony górną część wału z tulejami łożyskowymi. Sprawdzić, czy luz między wałem a tulejami łożyskowymi nie jest zbyt duży i czy wał jest współosiowy z osłoną. Sprawdzić luz w przegubach krzyżakowych, czy nie jest nadmierny. Uszkodzone elementy wymienić. Montaż wału kierownicy przebiega w kolejności odwrotnej. Podczas wkładania tulei zwrócić uwagę, aby ich wycięcia były przesunięte względem występów w osłonie.