Wymiana i ustawianie styków przerywacza – Fiat Uno

Wymiana i ustawianie styków przerywacza – Fiat Uno Przed przystąpieniem do regulacji styków przerywacza sprawdzić, czy ich powierzchnia nie jest nadmiernie wypalona. Tylko niewielkie narosty wolno usuwać pilniczkiem, na ogół jednak styki zużyte powinno się wymieniać. ■    Usunąć kopułkę rozdzielacza i wyjąć palec oraz, po odkręceniu wkręta, osłonę. ■    Odłączyć wtyki przewodów dochodzących do młoteczka … Czytaj dalej „Wymiana i ustawianie styków przerywacza – Fiat Uno”

Wymiana i ustawianie styków przerywacza – Fiat Uno

Przed przystąpieniem do regulacji styków przerywacza sprawdzić, czy ich powierzchnia nie jest nadmiernie wypalona. Tylko niewielkie narosty wolno usuwać pilniczkiem, na ogół jednak styki zużyte powinno się wymieniać.

■    Usunąć kopułkę rozdzielacza i wyjąć palec oraz, po odkręceniu wkręta, osłonę.

■    Odłączyć wtyki przewodów dochodzących do młoteczka i kowadełka.

■    Odkręcić wkręt w płytce przerywacza i wyjąć płytkę z młoteczkiem i kowadełkiem.

■    Oczyścić bieżnię krzywki na wałku rozdzielacza i powlec ją cienko smarem do łożysk tocznych.

■    Nowe styki zamontować w odwrotnej kolejności. Przystąpić do ustawienia przerwy między stykami, która powinna wynosić 0,37…0.43 mm.

■    Przetoczyć samochód z włączonym 4. lub 5. biegiem, aż uzyska się największe rozwarcie styków.

■    Zmierzyć przerwę szczelinomierzem i wyregulować, przestawiając kowadełko kluczem trzpieniowym 3 mm.

■    Wyregulować zapłon.