Wymiana i ustawianie styków przerywacza – Fiat Uno
Przed przystąpieniem do regulacji styków przerywacza sprawdzić, czy ich powierzchnia nie jest nadmiernie wypalona. Tylko niewielkie narosty wolno usuwać pilniczkiem, na ogół jednak styki zużyte powinno się wymieniać.
■ Usunąć kopułkę rozdzielacza i wyjąć palec oraz, po odkręceniu wkręta, osłonę.
■ Odłączyć wtyki przewodów dochodzących do młoteczka i kowadełka.
■ Odkręcić wkręt w płytce przerywacza i wyjąć płytkę z młoteczkiem i kowadełkiem.
■ Oczyścić bieżnię krzywki na wałku rozdzielacza i powlec ją cienko smarem do łożysk tocznych.
■ Nowe styki zamontować w odwrotnej kolejności. Przystąpić do ustawienia przerwy między stykami, która powinna wynosić 0,37…0.43 mm.
■ Przetoczyć samochód z włączonym 4. lub 5. biegiem, aż uzyska się największe rozwarcie styków.
■ Zmierzyć przerwę szczelinomierzem i wyregulować, przestawiając kowadełko kluczem trzpieniowym 3 mm.
■ Wyregulować zapłon.