Wymiana korbowodów silnika 1300 D/1700 D Fiat Uno

Wymiana korbowodów ■    Odłączyć tłoki od korbowodów. W tym celu należy małym wkrętakiem łub rysikiem podważyć w rowku pierścień sprężysty i wyjąć go. Pozwoli to na wyjęcie sworznia tłokowego. ■    Jeśli panewka korbowa obróciła się, to trzeba wymienić kompletny kor bo wód. ■    Luz roboczy panewki korbowej mierzy się tak samo jak panewki głównej. ■   … Czytaj dalej „Wymiana korbowodów silnika 1300 D/1700 D Fiat Uno”

Wymiana korbowodów

■    Odłączyć tłoki od korbowodów. W tym celu należy małym wkrętakiem łub rysikiem podważyć w rowku pierścień sprężysty i wyjąć go. Pozwoli to na wyjęcie sworznia tłokowego.

■    Jeśli panewka korbowa obróciła się, to trzeba wymienić kompletny kor bo wód.

■    Luz roboczy panewki korbowej mierzy się tak samo jak panewki głównej.

■    Do pomiaru luzu sworznia tłokowego w gnieździ© są potrzebne średnicówka i mikromierz. Luz powinien mieścić się w granicach 0,007…0,019 mm. Przy większych luzach można wymienić tulejkę, jednak łącznie ze sworzniem.

■    Wymianę tulejki powinno się zlecić warsztatowi specjalistycznemu, ponieważ będzie konieczna obróbka mechaniczna.

■    Wymiana jednego korbowodu pociąga za sobą konieczność wymiany wszystkich korbowodów, ponieważ fabrycznie są one dobierane w grupach wagowych.

■    Sposób prawidłowego połączenia tłoka z korbowodem pokazano na rysunku 4.29.

Fiat Uno silnik-24Zamek pierścienia sprężystego powinien znaleźć się na górze, pod kątem prostym do wgłębienia w otworze.