Wymiana pierścienia uszczelniającego wału korbowego – Fiat Uno

Wymiana pierścienia uszczelniającego wału korbowego ■    Jeśli stwierdzi się wyciek oleju z silnika za kołem zamachowym, to należy wymontować koło zamachowe. ■    Dzięki temu uzyskuje się dostęp do pokrywy z pierścieniem uszczelniającym, którą należy wymontować. ■    Wycisnąć z pokrywy stary pierścień i wcisnąć do oporu nowy. wargą uszczelniającą skierowaną do silnika. ■    Posmarować lekko olejem … Czytaj dalej „Wymiana pierścienia uszczelniającego wału korbowego – Fiat Uno”

Wymiana pierścienia uszczelniającego wału korbowego

■    Jeśli stwierdzi się wyciek oleju z silnika za kołem zamachowym, to należy wymontować koło zamachowe.

■    Dzięki temu uzyskuje się dostęp do pokrywy z pierścieniem uszczelniającym, którą należy wymontować.

■    Wycisnąć z pokrywy stary pierścień i wcisnąć do oporu nowy. wargą uszczelniającą skierowaną do silnika.

■    Posmarować lekko olejem płaską uszczelkę pokrywy i pokrywę przykręcić do silnika. Jeśli była zdejmowana miska olejowa, to zamontować ją z nową uszczelką.

■    Jeśli miejsce styku pierścienia uszczelniającego z wałem korbowym jest wyrobione, to można je spolerować papierem ściernym o ziarnistości 240. Gdy jednak rowek jest zbyt głęboki, wał korbowy trzeba wymontować i oddać do przeszlifowania czopa.

■    Zamontować koło zamachowe, stosując wymagane momenty dokręcania

Naprawa koła zamachowego

Powierzchnię roboczą koła z rowkami lub z niebieskimi miejscami przegrzania trzeba przeszlifować. Należy przy tym zachować odstęp między powierzchnią roboczą a powierzchnią styku sprzęgła.