Wymiana pierścienia uszczelniającego wału korbowego
■ Jeśli stwierdzi się wyciek oleju z silnika za kołem zamachowym, to należy wymontować koło zamachowe.
■ Dzięki temu uzyskuje się dostęp do pokrywy z pierścieniem uszczelniającym, którą należy wymontować.
■ Wycisnąć z pokrywy stary pierścień i wcisnąć do oporu nowy. wargą uszczelniającą skierowaną do silnika.
■ Posmarować lekko olejem płaską uszczelkę pokrywy i pokrywę przykręcić do silnika. Jeśli była zdejmowana miska olejowa, to zamontować ją z nową uszczelką.
■ Jeśli miejsce styku pierścienia uszczelniającego z wałem korbowym jest wyrobione, to można je spolerować papierem ściernym o ziarnistości 240. Gdy jednak rowek jest zbyt głęboki, wał korbowy trzeba wymontować i oddać do przeszlifowania czopa.
■ Zamontować koło zamachowe, stosując wymagane momenty dokręcania
Naprawa koła zamachowego
Powierzchnię roboczą koła z rowkami lub z niebieskimi miejscami przegrzania trzeba przeszlifować. Należy przy tym zachować odstęp między powierzchnią roboczą a powierzchnią styku sprzęgła.