Wymiana przekładni kierowniczej
■ Wprowadzić samochód na kanał obsługowo-naprawczy.
■ Odłączyć dolny przegub krzyżakowy od wałka zębnika.
■ Rozłączyć zewnętrzny przegub kulowy od ramienia zwrotnicy, używając do tego ściągacza A.47035 lub 1847038000.
■ Odkręcić śruby mocujące obejmy przekładni kierowniczej do belki przedniego zawieszenia i wyjąć przekładnię z boku.
Montaż przekładni kierowniczej przeprowadza się w kolejności odwrotnej. Należy przy tym zwrócić uwagę, aby koła przednie i koło kierownicy były ustawione w położeniu środkowym (jak do jazdy na wprost). Na zakończenie sprawdzić ustawienie zbieżności.
Naprawa przekładni kierowniczej
■ Sprawdzić, czy przeguby kulowe drążków kierowniczych nie wykazują nadmiernego luzu. W przypadku uszkodzenia przegubu należy wymienić cały drążek.
■ Podczas zdejmowania osłon gumowych sprawdzić, czy nie mają dziur lub pęknięć,
■ Sworznie kulowe muszą się dawać lekko poruszyć we wszystkich kierunkach. Drążek nie może jednak opadać pod własnym ciężarem.
■ Wymontować prowadnik listwy zębatej i zębnik.
■ Wyjąć tuleje listwy zębatej.
■ Sprawdzić stopień zużycia listwy zębatej i zębnika. W razie potrzeby wymienić.
Montaż przekładni kierowniczej odbywa się w kolejności odwrotnej, z zachowaniem następujących wymagań.
■ Montując prowadnik należy zapewnić odpowiedni luz między zębnikiem a listwą zębatą. W tym celu trzeba przykręcić pokrywę prowadnika bez podkładek regulacyjnych sprężyny i uszczelki. Określić szczelinomierzem wartość luzu Y. Do zmierzonej wartości dodać 0,05… …0.13 min. Zgodnie z otrzymanym wynikiem dobrać odpowiedniej grubości podkładki regulacyjne, dostępne w trzech grupach (0.10: 0.125 i 0,30 mm).
■ Zamontować sprężynę oraz nową uszczelkę i przykręcić pokrywę z podkładkami regulacyjnymi. Po tej regulacji moment tarcia w obracanym zębniku musi wynosić 1,33…2,15 Nm.
■ Podczas wkładania tulei listwy zębatej kolki prowadzące tulei muszą wejść w otwory obudowy przekładni.