Wymiana przekładni kierowniczej – Fiat Uno

PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA Wymiana przekładni kierowniczej ■    Wprowadzić samochód na kanał obsługowo-naprawczy. ■    Odłączyć dolny przegub krzyżakowy od wałka zębnika. ■    Rozłączyć zewnętrzny przegub kulowy od ramienia zwrotnicy, używając do tego ściągacza A.47035 lub 1847038000. ■    Odkręcić śruby mocujące obejmy przekładni kierowniczej do belki przedniego zawieszenia i wyjąć przekładnię z boku. Montaż przekładni kierowniczej przeprowadza się … Czytaj dalej „Wymiana przekładni kierowniczej – Fiat Uno”

kierowniczy unoPRZEKŁADNIA KIEROWNICZA

Wymiana przekładni kierowniczej

■    Wprowadzić samochód na kanał obsługowo-naprawczy.

■    Odłączyć dolny przegub krzyżakowy od wałka zębnika.

■    Rozłączyć zewnętrzny przegub kulowy od ramienia zwrotnicy, używając do tego ściągacza A.47035 lub 1847038000.

■    Odkręcić śruby mocujące obejmy przekładni kierowniczej do belki przedniego zawieszenia i wyjąć przekładnię z boku.

Montaż przekładni kierowniczej przeprowadza się w kolejności odwrotnej. Należy przy tym zwrócić uwagę, aby koła przednie i koło kierownicy były ustawione w położeniu środkowym (jak do jazdy na wprost). Na zakończenie sprawdzić ustawienie zbieżności.

Naprawa przekładni kierowniczej

■    Sprawdzić, czy przeguby kulowe drążków kierowniczych nie wykazują nadmiernego luzu. W przypadku uszkodzenia przegubu należy wymienić cały drążek.

■    Podczas zdejmowania osłon gumowych sprawdzić, czy nie mają dziur lub pęknięć,

■    Sworznie kulowe muszą się dawać lekko poruszyć we wszystkich kierunkach. Drążek nie może jednak opadać pod własnym ciężarem.

■    Wymontować prowadnik listwy zębatej i zębnik.

■    Wyjąć tuleje listwy zębatej.

■    Sprawdzić stopień zużycia listwy zębatej i zębnika. W razie potrzeby wymienić.

Montaż przekładni kierowniczej odbywa się w kolejności odwrotnej, z zachowaniem następujących wymagań.

■    Montując prowadnik należy zapewnić odpowiedni luz między zębnikiem a listwą zębatą. W tym celu trzeba przykręcić pokrywę prowadnika bez podkładek regulacyjnych sprężyny i uszczelki. Określić szczelinomierzem wartość luzu Y. Do zmierzonej wartości dodać 0,05… …0.13 min. Zgodnie z otrzymanym wynikiem dobrać odpowiedniej grubości podkładki regulacyjne, dostępne w trzech grupach (0.10: 0.125 i 0,30 mm).

■    Zamontować sprężynę oraz nową uszczelkę i przykręcić pokrywę z podkładkami regulacyjnymi. Po tej regulacji moment tarcia w obracanym zębniku musi wynosić 1,33…2,15 Nm.

■    Podczas wkładania tulei listwy zębatej kolki prowadzące tulei muszą wejść w otwory obudowy przekładni.