Wymontowanie/wmontowanie silnika 1300 D/1700 D Fiat Uno

Silnik wymontowuje się z samochodu razem ze skrzynią biegów i przekładnią główną, do dołu. Jeśli nie dysponuje się podnośnikiem samochodowym, to należy przewidzieć potrzebne miejsce na stanowisku pracy. ■    Pojazd wprowadzić na podnośnik samochodowy (lub w koniecznym zastępstwie oprzeć pewnie na podstawkach). ■    Zdemontować pokrywę komory silnikowej, zaznaczając wcześniej położenie zawiasów. ■    Odłączyć akumulator, a … Czytaj dalej „Wymontowanie/wmontowanie silnika 1300 D/1700 D Fiat Uno”

Fiat Uno silnik-4Silnik wymontowuje się z samochodu razem ze skrzynią biegów i przekładnią główną, do dołu. Jeśli nie dysponuje się podnośnikiem samochodowym, to należy przewidzieć potrzebne miejsce na stanowisku pracy.

■    Pojazd wprowadzić na podnośnik samochodowy (lub w koniecznym zastępstwie oprzeć pewnie na podstawkach).

■    Zdemontować pokrywę komory silnikowej, zaznaczając wcześniej położenie zawiasów.

■    Odłączyć akumulator, a najlepiej wyjąć go zupełnie z samochodu.

■    Odłączyć przewód od alternatora.

■    Spuścić płyn z zimnego silnika, odłączając przewody układu chłodzenia.

■    Odłączyć przewody gumowe od obudowy termostatu przy silniku.

■    Zdemontować wlot powietrza do filtra.

■    Odczepić linkę sprzęgła od dźwigni wyłączającej i wyciągnąć z uchwytu. Nie załamywać przy tym linki.

■    Ściągnąć przewód z wyłącznika światła cofania.

■    Zdemontować napęd prędkościomierza.

■    Odłączyć przewód powrotny nagrzewnicy.

■    Rozłączyć przewód łączący urządzenie sterujące ze świecami żarowymi.

■    Nad silnikiem ustawić specjalną poprzeczkę 187059000 i umocować do niej zespół napędowy.

■    Odłączyć cięgło wyłączania, przewody paliwowe i złącza.

■    Unieść samochód na podnośniku.

■    Zdjąć koła przednie.

■    Unieść na poprzeczce zespół napędowy, aż zawieszenie silnika zostanie odciążone.

■    Wymontować osłonę nadkoli.

■    Wymontować kompletny układ wydechowy, odłączając go od kolektora.

■    Wypchnąć drążki sterujące z przegubów kulowych dźwigni przy skrzyni biegów. Nie uszkodzić przy tym plastykowych tulejek.

■    Za pomocą ściągacza 1847038000 odłączyć drążki kierownicze od dźwigni zwrotnic.

■    Odkręcić nakrętki Czopów piasty, którą można przy tym unieruchomić, wciskając pedał hamulca.

■    Odłączyć zwrotnicę od kolumny zawieszenia i ściągnąć piasty kół z półosi.

■    Zabezpieczyć półosie drutem przed wypadnięciem ze skrzyni biegów.

■    Odkręcić tylne zawieszenie silnika.

■    Opuścić samochód na podnośniku.

■    Unieść silnik dźwignikiem i zdemontować poprzeczkę.

■    Odłączyć lewe i prawe zawieszenie silnika, a następnie opuścić zespół napędowy na przygotowaną podstawę.

■    Podnieść samochód i wysunąć zespół napędowy.

■    Odłączyć silnik od skrzyni biegów.

Wmontowanie zespołu napędowego przeprowadza się w odwrotnej kolejności. Należy przy tym stosować się do poniższych wskazówek.

■    Zaciski akumulatora mocować po dokładnym ich oczyszczeniu .

■    W prawidłowy sposób napełnić układ smarowania silnika, skrzynię biegów i układ chłodzenia.

■    Podczas skręcania połączeń gwintowych stosować zalecane momenty dokręcania

■    Wielowypusty półosi powlec cienką warstwą smaru.

■    Użyć nowych nakrętek czopów piasty.

■    Wymienić wszystkie nakrętki samozabezpieczające.

■    Po podłączeniu odpowietrzyć pompę wtryskową.

■    Wyregulować położenie pedału sprzęgła.

■    Odpowietrzyć układ chłodzenia.