Silnik wymontowuje się z samochodu razem ze skrzynią biegów i przekładnią główną, do dołu. Jeśli nie dysponuje się podnośnikiem samochodowym, to należy przewidzieć potrzebne miejsce na stanowisku pracy.
■ Pojazd wprowadzić na podnośnik samochodowy (lub w koniecznym zastępstwie oprzeć pewnie na podstawkach).
■ Zdemontować pokrywę komory silnikowej, zaznaczając wcześniej położenie zawiasów.
■ Odłączyć akumulator, a najlepiej wyjąć go zupełnie z samochodu.
■ Odłączyć przewód od alternatora.
■ Spuścić płyn z zimnego silnika, odłączając przewody układu chłodzenia.
■ Odłączyć przewody gumowe od obudowy termostatu przy silniku.
■ Zdemontować wlot powietrza do filtra.
■ Odczepić linkę sprzęgła od dźwigni wyłączającej i wyciągnąć z uchwytu. Nie załamywać przy tym linki.
■ Ściągnąć przewód z wyłącznika światła cofania.
■ Zdemontować napęd prędkościomierza.
■ Odłączyć przewód powrotny nagrzewnicy.
■ Rozłączyć przewód łączący urządzenie sterujące ze świecami żarowymi.
■ Nad silnikiem ustawić specjalną poprzeczkę 187059000 i umocować do niej zespół napędowy.
■ Odłączyć cięgło wyłączania, przewody paliwowe i złącza.
■ Unieść samochód na podnośniku.
■ Zdjąć koła przednie.
■ Unieść na poprzeczce zespół napędowy, aż zawieszenie silnika zostanie odciążone.
■ Wymontować osłonę nadkoli.
■ Wymontować kompletny układ wydechowy, odłączając go od kolektora.
■ Wypchnąć drążki sterujące z przegubów kulowych dźwigni przy skrzyni biegów. Nie uszkodzić przy tym plastykowych tulejek.
■ Za pomocą ściągacza 1847038000 odłączyć drążki kierownicze od dźwigni zwrotnic.
■ Odkręcić nakrętki Czopów piasty, którą można przy tym unieruchomić, wciskając pedał hamulca.
■ Odłączyć zwrotnicę od kolumny zawieszenia i ściągnąć piasty kół z półosi.
■ Zabezpieczyć półosie drutem przed wypadnięciem ze skrzyni biegów.
■ Odkręcić tylne zawieszenie silnika.
■ Opuścić samochód na podnośniku.
■ Unieść silnik dźwignikiem i zdemontować poprzeczkę.
■ Odłączyć lewe i prawe zawieszenie silnika, a następnie opuścić zespół napędowy na przygotowaną podstawę.
■ Podnieść samochód i wysunąć zespół napędowy.
■ Odłączyć silnik od skrzyni biegów.
Wmontowanie zespołu napędowego przeprowadza się w odwrotnej kolejności. Należy przy tym stosować się do poniższych wskazówek.
■ Zaciski akumulatora mocować po dokładnym ich oczyszczeniu .
■ W prawidłowy sposób napełnić układ smarowania silnika, skrzynię biegów i układ chłodzenia.
■ Podczas skręcania połączeń gwintowych stosować zalecane momenty dokręcania
■ Wielowypusty półosi powlec cienką warstwą smaru.
■ Użyć nowych nakrętek czopów piasty.
■ Wymienić wszystkie nakrętki samozabezpieczające.
■ Po podłączeniu odpowietrzyć pompę wtryskową.
■ Wyregulować położenie pedału sprzęgła.
■ Odpowietrzyć układ chłodzenia.