Zamontowanie paska zębatego silnika 1700 D Fiat Uno

Zamontowanie paska zębatego ■    Zamontować osłonę paska zębatego do kadłuba silnika. ■    Założyć na wałek rozrządu koło zębate i przykręcić momentem 118 N • m. ■    Znaki kontrolne na kołach zębatych ustawić zgodnie z rysunkiem 4.10. ■    Założyć pasek zębaty tak, aby cięgno napędzające było napięte. Uwaga! Pasek zębaty powinno się wymieniać co 20 000 … Czytaj dalej „Zamontowanie paska zębatego silnika 1700 D Fiat Uno”

Fiat Uno silnik-11Zamontowanie paska zębatego

■    Zamontować osłonę paska zębatego do kadłuba silnika.

■    Założyć na wałek rozrządu koło zębate i przykręcić momentem 118 N • m.

■    Znaki kontrolne na kołach zębatych ustawić zgodnie z rysunkiem 4.10.

■    Założyć pasek zębaty tak, aby cięgno napędzające było napięte. Uwaga!

Pasek zębaty powinno się wymieniać co 20 000 km lub kiedy zetknął się z olejem albo z płynem chłodzącym. Również w przypadku najmniejszego uszkodzenia zachodzi konieczność wymiany paska. Pęknięcie paska przy pracującym silniku spowoduje znaczne uszkodzenia.

■    Poluzować rolkę napinającą i przyrządem 1860722000 ustawić napięcie paska {patrz rys. 4.14).

■    Dokręcić rolkę napinającą momentem 20 N • m. Zwrócić uwagę, aby przyrząd do napinania się przy tym nie obrócił.

■    Obrócić dwukrotnie wał korbowy w prawo, patrząc od strony napędu rozrządu.

■    Ponownie „zgrać” znaki kontrolne i sprawdzić prawidłowość ich ustawienia. W razie potrzeby powtórzyć operację ustawiania.

■    Jeszcze raz poluzować rolkę napinającą i sprawdzić napięcie paska. Dopiero wtedy ostatecznie dokręcić ją momentem 44 N m.

■    Zdjąć przyrząd.