Alfa Romeo Sportwagon Nadwozie

Bogata oferta samochodów na rynku zmusza producentów do znajdowania rozwiązań oryginalnych, skierowanych do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Przykładem takich działań jest nowy model Alfy Romeo – Alfa Sportwagon. Samochód ten, najprościej rzecz ujmując, to odmiana kombi opracowana na bazie limuzyny Alfa 156, stanowiąca odpowiedź koncernu Fiat na cieszące się dużym zainteresowaniem rodzinne samochody wielofunkcyjne o podwyższonym … Czytaj dalej „Alfa Romeo Sportwagon Nadwozie”

Bogata oferta samochodów na rynku zmusza producentów do znajdowania rozwiązań oryginalnych, skierowanych do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Przykładem takich działań jest nowy model Alfy Romeo – Alfa Sportwagon. Samochód ten, najprościej rzecz ujmując, to odmiana kombi opracowana na bazie limuzyny Alfa 156, stanowiąca odpowiedź koncernu Fiat na cieszące się dużym zainteresowaniem rodzinne samochody wielofunkcyjne o podwyższonym standardzie, zaliczane do segmentu C/D.
Alfa Romeo to marka mająca od początku swego istnienia mocny i wyrazisty sportowy charakter. Wszystkie modele wyróżniają się osiągami, nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi i niepowtarzalną, niezwykle dynamiczną stylizacją. Tak też było, gdy na rynek wprowadzono limuzynę 156. Zaproponowano klientom samochód komfortowy, dobrze wyposażony, z bogatą ofertą zaawansowanych technicznie silników i zespołów napędowych.
Moda na auta w odmianie kombi spowodowała powstanie modelu Sportwagon.
Już sama nazwa wskazuje, że kombi Alfy Romeo ma specyficzny charakter, odpowiadający tradycji działań producenta. Nadwozie modelu Sportwagon nie jest typową przeróbką limuzyny na kombi. Kształt tylnej części auta opracowano, uwzględniając wymagania stawiane pojazdom wielofunkcyjnym, ale jednocześnie podporządkowano go dynamice i sportowej linii tej marki. Stylizacja nadwozia „popsuła” w pewnym sensie walory użytkowe, przedział bagażowy nie jest może tak duży, jak można by sądzić na podstawie gabarytów auta, ale za to pojazd utrzymał lekką, dynamiczną sylwetkę, właściwe proporcje, jest zwarty i w żaden sposób nie kojarzy się z samochodem dostawczym. Taki też był cel stylistów. Alfa Sportwagon przeznaczona jest bowiem dla osób spędzających aktywnie wolny czas, chętnie odbywających dłuższe podróże turystyczne, a na co dzień korzystających z samochodu podkreślającego zajmowane stanowisko lub rangę firmy, w której pracują. Drugą grupą przewidywanych przez producenta użytkowników modelu Sportwagon są rodziny, dla których samochód jest pomysłem na zagospodarowanie wolnego czasu. Stąd więcej wagi projektanci przywiązywali do wyglądu pojazdu niż do wielkości i funkcji przestrzeni bagażowej, powiększonej przez rozbudowę nadwozia.

Tak jak w limuzynie odmiana kombi ma bardzo sztywny, okalający całe wnętrze szkielet, którego zadaniem jest zagwarantowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa biernego pasażerów. Sztywność skrętna nadwozia Alfy Sportwagon wynosi 960 kNm/radian, a odporność na zginanie 6500 Nm/mm. Celowi temu służy także przednia strefa zgniotu, szereg wzmocnień bocznych i dodatkowe elementy wzmacniające podłogę bagażnika. Zwiększona sztywność nadwozia wpłynęła na poprawę komfortu akustycznego auta, wyeliminowano drgania o niskich częstotliwościach i ograniczono przenoszenie drgań z zawieszenia i zespołu napędowego. Dla podwyższenia poziomu bezpieczeństwa biernego Alfa Sportwagon standardowo wyposażana jest w cztery poduszki bezpieczeństwa (dwie boczne) i przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i z ogranicznikami napięcia, zmniejszającymi możliwość urazów kości klatki piersiowej. Producent przewiduje montaż (opcjonalnie w początkowym okresie sprzedaży samochodu) bocznych kurtyn, zabezpieczających wszystkich pasażerów w czasie uderzenia w bok pojazdu. Wszystkie modele Alfy 156 mają system ABS.
Wnętrze nowej Alfy niczym się nie różni od wnętrza limuzyny. Ten sam, oryginalny zestaw wskaźników, ergonomicznie usytuowane, łatwe w użyciu dźwigienki i pokrętła, skierowana ku prowadzącemu konsola centralna, kilka podręcznych schowków. Kierowcy o każdym typie sylwetki nie mają problemów z zajęciem wygodnej pozycji za kierownicą- fotel ma pełną regulację położenia siedziska i oparcia, zmienne położenie ma również kierownica. Fotele przednie o sportowym profilu mocno obejmują tułów, a podniesione boki siedziska stabilizują położenie ud w czasie szybko pokonywanych zakrętów. Tylna kanapa zapewnia wysoki komfort i dobrą pozycję dwóm dorosłym pasażerom. Dla trzeciego przewidziano opcjonalnie montowany zagłówek i trzypunktowy pas bezpieczeństwa, ale kształt i szerokość kanapy nie gwarantują wygody podróży we trójkę