Układy mechaniczne były pierwszymi rozwiązaniami stosowanymi do zabezpieczania pojazdów. Każdy samochód zgodnie z normami europejskimi musi mieć zamykane zamkiem drzwi i montowaną fabrycznie blokadę ruchu kierownicy. Blokada zazwyczaj połączona jest ze stacyjką wykorzystywaną jako główny wyłącznik instalacji elektrycznej i włącznik rozrusznika. Po wyjęciu klucza ze stacyjki mechaniczna blokada ruchu kierownicy włącza się automatycznie. Ten standardowy zestaw zabezpieczeń w praktyce nie stanowi żadnej przeszkody dla złodzieja.
Na rynku dostępne są różnego rodzaju dodatkowe zabezpieczenia mechaniczne jak laski, klamry, blokady unieruchamiające kierownicę, pedały, dźwignię zmiany biegów lub działanie skrzyni biegów. Skuteczność zabezpieczenia mechanicznego jest niewielka. Jego pokonanie wymaga przecięcia lub złamania elementów mocujących bądź blokujących – narzędzia do tego celu (przecinaki, nożyce, piły) o odpowiedniej wytrzymałości i konstrukcji są powszechnie dostępne nawet w supermarketach.
Wśród zabezpieczeń mechanicznych znajduje się grupa dająca większą pewność działania. Należą do niej blokady dźwigni zmiany biegów lub działania skrzyni biegów. Urządzenia te uniemożliwiają jazdę samochodem nawet po uruchomieniu silnika, a do zdjęcia zabezpieczenia konieczne jest odholowanie samochodu do warsztatu i wykonanie często skomplikowanych prac monterskich. Trzeba dodać, że zakup i montaż tego typu urządzenia nie naraża użytkownika samochodu na znaczne koszty i nie wymaga dodatkowych zabiegów konserwacyjnych.
Wśród wielu dostępnych na rynku blokad skrzyń biegów dostępne są także rozwiązania mechaniczno-elektroniczne. Układ elektroniczny wyposażony w pilota zdalnego sterowania lub transponder dodawany do klucza stacyjki decyduje o działaniu elektromagnesu, blokującego możliwość zmiany przełożeń.
-
Najnowsze wpisy
- GPS – Ustalenie położenia skradzionego samochodu
- Wspomaganie układu kierowniczego
- Chrońmy swój samochód
- Zabezpieczenia mechaniczne samochodu przed kradzieżą
- Mazda 626
- Mazda 323
- Układ kierowniczy
- Mazda 121
- Nissan Terrano II 2000
- Suzuki Maruti 800
- Volkswagen Polo III facelifting – PODWOZIE I UKŁAD NAPĘDOWY
- Łada Niva
- Łada Samara
- Volkswagen Polo III facelifting – Nadwozie
- Łada 2105/2107
- Toyota Corolla VIII – SILNIK, UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
- Lexus GS 300
- Toyota Corolla VIII – Nadwozie
- Land Rover Discovery
- Land Rover Defender
- Jakość oleju
- Jakość paliwa
- Jakość materiałów
- Płyny amortyzatorów, hamulcowe
- Oleje silnikowe i smary stałe
- Oleje i smary
- Paliwa gazowe
- Oleje napędowe
- Rola auta w gospodarce
- Rodzaje pojazdów
Strony
Najnowsze komentarze
Kwiecień 2021 P W Ś C P S N « Maj 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Archiwa
Tagi
- airbag
- Alfa Romeo
- Audi
- blokada
- Cadillac
- Chevrolet
- Citroen
- Civic
- Corolla
- Daewoo
- Defender
- Discovery
- Ford
- Honda
- hybryda
- Kawasaki
- kradzież
- Lancia
- Land Rover
- Leon
- Lexus
- Maruti
- Master
- Matiz
- Mazda
- Mercedes
- motoryzacja
- Mustang
- Nissan
- Niva
- Peugeot
- poduszka powietrzna
- Polo
- Polonez
- radiolokacja
- Renault
- Samara
- Seat
- skoda
- technika
- Toyota
- Trevithick
- układ kierowniczy
- Volkswagen
- Łada
Kategorie