’63: debiut modelu 901 – praojca „911”; 73: istotna modernizacja karoserii; 74: pierwsze Turbo; ’88: modyfikacje nadwozia; ’90: nowe 911 Turbo; ’93: nowy styl; ’97: zmiana modelu.
► Dane techniczne
Nadwozia: coupe 2-drzw., wym. 4290/1650/1320 mm, poj. bagaż. 90-200 l; wym. turbo: szer./wys. 1775/1310 mm; też targa i kabriolet.
Silniki: benz., bokser: 3.2/217-231 KM, 3.3 turbo/286-300; od ’88: 3.6/250-285 3.3 turbo/320-355, 3.6 turbo/408 (GT2: 430), 3.7/300.
Podwozie: napęd na tylne kota lub stały 4×4, skrzynia 5-, 6-bieg. man. lub 4-bieg. aut. (również Tiptronic); zawieszenie niezal.: przód kol. resorujące, przód i tył drążki skrętne.
► Usterki
• wycieki oleju
• defekty alternatora i zapłonu w starszych modelach
• usterki w układzie rozrządu
• szybko zużywające się tarcze hamulcowe i opony
• wycieki oleju
Ceny części w zł
reflektor 511
błotnik przedni 3096
sprzęgło kompletne 2593
klocki hamulcowe (przód) 367
szyba drzwi przednich 516
napęd rozrządu 1223
Porsche 911 3.6, 1992 r.
► Podsumowanie
Nawet najbardziej sportowe i luksusowe auta trafiają na nasz rynek. Porsche także przestało być niedostępne. „911” to auto świetnie dopracowane, o wysokiej jakości i sportowych osiągach. Dla dwóch osób bez bagażu, za to z dużą gotówką bądź złotymi kartami kredytowymi.
Prestiżowe sportowe auto Wzorowa niezawodność Duże koszty utrzymania