’75: prezentacja „924”; ’81: początek produkcji „944” – restylizowa-nej „924”; ’85: „944” turbo; ’88: zakończenie produkcji „924”; ’91: zastąpienie modelu 944 przez „968”; ’93: prezentacja Boxstera.
► Dane techniczne
Nadwozia: coupe: 924: wym. 4210/ 1685/1275 mm; 944: dł./szer. 4200/1735 mm; poj. bagaż. 250/ 500 l; 968: dł./szer.: 4320/1735 mm, bagaż. 225/5101, też kabriolet.
Silniki: benz., 4-cyl.: 924: 2.5/150-160 KM, 944: 2.5/150-163 (S: 190) KM, 2.5 turbo/220 (Turbo S: 250), 3.0/211 (S2); 968: 3.0/240.
Podwozie: napęd tylny, skrzynia 5-, 6-bieg. man. lub 3-, 4-bieg. aut.; zaw.: niez. przód kol. resorujące, tył wahacze ukośne, drążki skrętne.
► Usterki
• przegrzanie silników turbo
• w starszych modelach zrywające się paski klinowe
• wycieki oleju
• mało trwały wydech
• niesprawny układ podnoszenia reflektorów
Ceny części w zł
reflektor 224
błotnik przedni 1722
sprzęgło kompletne 3789
klocki hamulcowe (przód) 518
szyba drzwi przednich 591
napęd rozrządu 1082
Porsche 924 2.5, 1988 r.
► Podsumowanie
Aerodynamika i twarde zawieszenie, a więc to czego szuka fan sportu. Wnętrze 2 + 2, ale nie więcej niż dla dwóch osób, za to ergonomiczne – dźwignie i przełączniki pod ręką. Widoczność zadowalająca, wysoki poziom jakości wykończenia i bezpieczeństwa. Pewne zachowanie się na drodze. Dobre osiągi i sportowy styl Ocena i koszty użytkowania Słabo rozwinięty serwis