Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi:
5° dla silnika 900,
8° dla silnika 900 ES (przy 750 obr/min),
10° dla silników 1100/1300.
■ Doprowadzić silnik do normalnej temperatury pracy.
■ Wyregulować prędkość obrotową biegu jałowego.
■ Sprawdzić kąt zwarcia, ustawić odstęp między stykami.
■ Odłączyć przewód podciśnieniowy przy rozdzielaczu lub module elektronicznym (silnik 900 ES).
■ Kontrolę zapłonu powinno się przeprowadzać w sposób dynamiczny, to znaczy za pomocą lampy stroboskopowej. Lampę taką należy podłączyć do 1. cylindra, pozostawić silnik na biegu jałowym i oświetlić znak na obudowie sprzęgła, pod gumową osłoną (w silniku 900 ES przy kole pasowym wału korbowego).
■ Błyski lampy powinny następować w chwili mijania się znaków kontrolnych. Jeśli tak się nie dzieje, to należy poluzować nakrętkę w podstawie rozdzielacza i odpowiednio obrócić obudowę rozdzielacza (nie ma możliwości regulacji w silniku 900 ES). Następnie nakrętkę dokręcić i ponownie sprawdzić zapłon. Podczas regulacji zapłonu może się zmienić prędkość obrotowa biegu jałowego, którą należy odpowiednio korygować.
■ Po zakończeniu regulacji z powrotem podłączyć przewód podciśnieniowy.
Jeżeli nie dysponuje się lampą stroboskopową, to można zastosować metodę zastępczą (nie w przypadku silnika 900 ES), którą należy jednak traktować jako awaryjną.
■ Do żarówki 12 V przylutować dwa przewody i zaopatrzyć je w „krokodylki”.
■ Jeden „krokodylek” podłączyć do masy. a drugi do zacisku cewki zapłonowej, z którego wychodzi cienki przewód do rozdzielacza zapłonu.
■ Włączyć zapłon, żarówka powinna się zaświecić.
■ Samochód z włączonym zapłonem i na najwyższym biegu przetoczyć do tyłu. aż żarówka zgaśnie. Od tej chwili przesuwać powoli samochód do przodu, aż do chwili rozbłyśnięcia światła żarówki (otwarcie styków przerywacza). W tym ustawieniu znaki kontrolne zapłonu powinny znaleźć się w jednej linii. Jeśli samochód przetoczymy zbyt daleko, to należy go cofnąć do położenia wyjściowego, z uwagi na istnienie luzów w mechanizmie napędu rozdzielacza.
■ Regulację zapłonu przeprowadza się w sposób poprzednio opisany. Należy pamiętać o późniejszym sprawdzeniu prędkości obrotowej biegu jałowego.