Fiat 125P

Podstawowymi odmianami samochodu Polski FIAT 125P: –    czterodrzwiowa Berlina , –    pięciodrzwiowe Kombi , wyposażone w silniki o pojemności 1500 cm3 lub 1300 cm3. Pięcioosobowy samochód Polski FIAT 125P o rozstawie osi 2506 mm i szerokości 1630 mm  jest samochodem najbardziej przestronnym, zapewniającym wygodną jazdę również osobom o dużym wzroście. Ponadto seryjnie montowane zagłówki w … Czytaj dalej „Fiat 125P”

Podstawowymi odmianami samochodu Polski FIAT 125P:
–    czterodrzwiowa Berlina ,
–    pięciodrzwiowe Kombi ,
wyposażone w silniki o pojemności 1500 cm3 lub 1300 cm3.

Pięcioosobowy samochód Polski FIAT 125P o rozstawie osi 2506 mm i szerokości 1630 mm  jest samochodem najbardziej przestronnym, zapewniającym wygodną jazdę również osobom o dużym wzroście. Ponadto seryjnie montowane zagłówki w siedzeniach przednich (Lada ma je tylko w wersji 1500 S) i elektryczna pompka spryskiwacza szyby zapewniają zwiększone bezpieczeństwo i wygodę jazdy

•    Zastosowane zawieszenia i układ kierowniczy samochodu sprawiają, że drobne nierówności drogi nie przenoszą się na samochód podczas jazdy, a kierowanie jest łatwe i przyjemne. Podczas pokonywania zakrętów siły na kole kierownicy są małe i dobra jest samopowracalność kierownicy do jazdy prosto.

Zbiornik paliwa o znacznej objętości i umiarkowane zużycie paliwa przez silnik umożliwiają przejazd długich tras bez potrzeby częstego korzystania z usług stacji paliwowych.
W przypadku jazd w złym terenie, niezbyt duży prześwit samochodu Polski FIAT 125P (zwłaszcza przy misce olejowej silnika) i miękkie zawieszania, zmuszają do zachowania ostrożności i rozwagi.
W tym przypadku samochody Lada i Zastava z większym prześwitem zawieszenia, mają korzystniejsze właściwości jezdne.

Pod względem pojemności bagażnika Polski FIAT 125P Berlina ustępuje samochodom Lada i Zastava, w której istnieje możliwość złożenia tylnego siedzenia. Lada nie zapewnia jednak osobom wysokim wygody we wnętrzu a twardsze zawieszenia i konieczność stosowania większej siły na kole kierownicy, przy dłuższych jazdach są wyraźnie odczuwalnym mankamentem.

Również samochód Zastava bez zagłówków, z większą hałaśliwością we wnętrzu pochodzącą od zgrupowanego zespołu napędowego, twardszym zawieszeniem, z mniejszą ilością miejsca na tylnym siedzeniu i tęczną pompką spryskiwacza szyby, ustępuje pod względem wygody jazdy samochodom Polski FIAT 125P.