Usterki silnika diesla z wtryskiem bezpośrednim

Jakie mogą być przyczyny tego, że silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim nie rozwija pełnej mocy, szarpie i opadły z sił trafia do warsztatu? W tym rozdziale, opracowanym na podstawie doświadczeń z praktyki warsztatowej, przedstawimy sposoby wykrywania usterek zgłaszanych przez klientów. Zestawiliśmy 14 przypadków różnych usterek, charakteryzujących się jednak zbliżonymi objawami: zbyt małą mocą silnika albo … Czytaj dalej „Usterki silnika diesla z wtryskiem bezpośrednim”

Jakie mogą być przyczyny tego, że silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim nie rozwija pełnej mocy, szarpie i opadły z sił trafia do warsztatu? W tym rozdziale, opracowanym na podstawie doświadczeń z praktyki warsztatowej, przedstawimy sposoby wykrywania usterek zgłaszanych przez klientów. Zestawiliśmy 14 przypadków różnych usterek, charakteryzujących się jednak zbliżonymi objawami: zbyt małą mocą silnika albo szarpaniami w czasie jego pracy.

Przedstawiane objawy usterek nie są odnoszone do konkretnej marki samochodu i mogą występować w silnikach dowolnego producenta. Objawy te należy zatem traktować jedynie przykładowo, gdyż nie odzwierciedlają żadnych charakterystycznych wad określonego modelu. Z tego względu w opisach pomiarów pominięto wszystkie specyficzne dla konkretnego silnika wartości. Miarodajne dla każdorazowej diagnozy są wartości producenta (aktualne!). Oczywiście zakładamy tutaj, że układy mechaniczne silnika są na tyle sprawne, iż można je wykluczyć jako przyczynę zgłaszanych niedomagań.

Warto także pamiętać, że dla skutecznej diagnozy najważniejsza jest rozmowa pracownika przyjmującego zlecenie z klientem oraz jazda próbna.