I ’88: początek produkcji Tipo w wersji 5-drzwiowej; II ’90: trzybryłowa wersja Tempra; X 90: Tempra kombi; ’93: wraz z modernizacją karoserii wprowadzono na rynek 3-drzwiowe Tipo.
► Dane techniczne
Nadwozia: Tipo: 3- lub 5-drzw. wym. 3958/1700/1450 mm, poj. bag. 350/ 1100; Tempra sedan dł. 4353; bag. 500 I; kb dl. 4472, bag. 500/1550 l. Silniki: benzynowe: 1.1/56 KM, 1.4/70-78,1.6/76-86,1.8/105-110, 1.8 16V/136, 2.0 8V/115 i 2.0 16V/146 KM; diesle: 1.7/58 KM, 1.9/65 i 1.9 turbo/82-92 KM. Podwozie: napęd przedni, skrzynia 5-bieg. man lub przekł. bezstopniowa; zawieszenie niezal. przód kol. McPhersona, tył wahacze poprz.
► Usterki
• częste awarie systemu chłodzenia – pompy i termostatu
• wycieki oleju z silnika i skrzyni
• korozja nadwozia
• nadmierne zużycie hamulców
• awarie instalacji elektrycznej
Ceny części w zł
reflektor 331
błotnik przedni 338
sprzęgło kompletne 538
klocki hamulcowe (przód) 245
szyba drzwi przednich 245
napęd rozrządu 186
Fiat Tipo 1.4, 1993 r.
► Podsumowanie
Tipo w strategii Fiata miało zastąpić niezbyt udany model Ritmo, a jakością konkurować z najpopularniejszym od lat w Europie niemieckim Golfem. Przestronne, funkcjonalne, o wyższej jakości i trwałości auto zdobyło popularność, choć nie na miarę europejskiego lidera.
Niskie koszty eksploatacji Przestronne wnętrze Niska jakość starszych aut