Naprawa głowicy silnika 1300 D Fiat Uno

Naprawa głowicy silnika 1300 D Demontaż głowicy Po wymontowaniu głowicy rozebrać ją i poddać naprawie. ■    Umocować głowicę do uchwytu 1860470000 i zacisnąć w imadle. ■    Zdemontować boczną osłonę i kołnierz. ■    Zdemontować łożyska wałka rozrządu i zaznaczyć ich położenie. ■    Wyjąć wałek rozrządu z głowicy. ■    Wymontować popychacze zaworów i od wewnątrz zaznaczyć miejsce … Czytaj dalej „Naprawa głowicy silnika 1300 D Fiat Uno”

Fiat Uno silnik-13Naprawa głowicy silnika 1300 D

Demontaż głowicy

Po wymontowaniu głowicy rozebrać ją i poddać naprawie.

■    Umocować głowicę do uchwytu 1860470000 i zacisnąć w imadle.

■    Zdemontować boczną osłonę i kołnierz.

■    Zdemontować łożyska wałka rozrządu i zaznaczyć ich położenie.

■    Wyjąć wałek rozrządu z głowicy.

■    Wymontować popychacze zaworów i od wewnątrz zaznaczyć miejsce ich zamontowania.

■    Odpowiednim przyrządem ścisnąć sprężynę zaworu i wyjąć uwolnione półstożki zamka. Jeśli półstożki się zacięły, to poluzować je uderzając lekko od góry w przyrząd. Zwolnić zacisk przyrządu.

■    Wyjąć miseczkę górną, sprężynę, uszczelkę trzonka zaworu oraz miseczkę dolną.

■    Wszystkie części pochodzące z jednego zaworu trzymać razem, aby mogły podczas montażu powrócić na swoje miejsce.

■    Kluczem 1852141000 wykręcić świece żarowe.

■    Oczyścić głowicę, usunąć pozostałości nagaru.

Planowanie powierzchni przylegania głowicy

■    Na płycie traserskiej sprawdzić płaskość powierzchni głowicy.

■    Jeżeli odchyłka nie przekracza 0,2 mm, nie trzeba wymontowywać komór wstępnych.

■    Jeśli odchyłka mieści się w granicach 0.2…0,4 mm, to komory wstępne trzeba wyciągnąć i odpowiednio do zeszlifowanego materiału cofnąć w głowicy. Wymagane podkładki dystansowe występują jako część zamienna.

■    Jeśli odchyłka przekracza 0,4 mm, to głowicę trzeba wymienić.

Wymontowanie komór wstępnych (jeśli odchyłka płaskości przekracza 0,2 mm)

■    Po wymontowaniu wtryskiwacza wykręcić specjalnym kluczem 1850178000 pierścień gwintowany.

■    Stalowym pobijakiem wybić komorę wstępną od strony komory spalania.

■    Oczyścić otwór i wcisnąć komorę wstępną z podłożonym pierścieniem dystansowym. Pierścień gwintowany dokręcić momentem 118 N m.