Naprawa głowicy silnika 1300 D
Demontaż głowicy
Po wymontowaniu głowicy rozebrać ją i poddać naprawie.
■ Umocować głowicę do uchwytu 1860470000 i zacisnąć w imadle.
■ Zdemontować boczną osłonę i kołnierz.
■ Zdemontować łożyska wałka rozrządu i zaznaczyć ich położenie.
■ Wyjąć wałek rozrządu z głowicy.
■ Wymontować popychacze zaworów i od wewnątrz zaznaczyć miejsce ich zamontowania.
■ Odpowiednim przyrządem ścisnąć sprężynę zaworu i wyjąć uwolnione półstożki zamka. Jeśli półstożki się zacięły, to poluzować je uderzając lekko od góry w przyrząd. Zwolnić zacisk przyrządu.
■ Wyjąć miseczkę górną, sprężynę, uszczelkę trzonka zaworu oraz miseczkę dolną.
■ Wszystkie części pochodzące z jednego zaworu trzymać razem, aby mogły podczas montażu powrócić na swoje miejsce.
■ Kluczem 1852141000 wykręcić świece żarowe.
■ Oczyścić głowicę, usunąć pozostałości nagaru.
Planowanie powierzchni przylegania głowicy
■ Na płycie traserskiej sprawdzić płaskość powierzchni głowicy.
■ Jeżeli odchyłka nie przekracza 0,2 mm, nie trzeba wymontowywać komór wstępnych.
■ Jeśli odchyłka mieści się w granicach 0.2…0,4 mm, to komory wstępne trzeba wyciągnąć i odpowiednio do zeszlifowanego materiału cofnąć w głowicy. Wymagane podkładki dystansowe występują jako część zamienna.
■ Jeśli odchyłka przekracza 0,4 mm, to głowicę trzeba wymienić.
Wymontowanie komór wstępnych (jeśli odchyłka płaskości przekracza 0,2 mm)
■ Po wymontowaniu wtryskiwacza wykręcić specjalnym kluczem 1850178000 pierścień gwintowany.
■ Stalowym pobijakiem wybić komorę wstępną od strony komory spalania.
■ Oczyścić otwór i wcisnąć komorę wstępną z podłożonym pierścieniem dystansowym. Pierścień gwintowany dokręcić momentem 118 N m.