Założeniem konstruktorów Priusa było zachowanie jak największej liczby cech „zwykłego” auta osobowego: jego funkcjonalności, dynamiki, prostoty użytkowania. Toteż z zewnątrz przypomina on typowego sedana niższej klasy średniej, mieszczącego pięć osób z bagażem o objętości do 390 dm3. Aerodynamiczne korekty sylwetki nadwozia pozwoliły obniżyć współczynnik czołowego oporu powietrza do wartości 0,29. W kabinie siedzi się wysoko, co z jednej strony wpływa pozytywnie na widoczność z miejsca kierowcy, z drugiej zaś umożliwia zajęcie wygodnej, naturalnej pozycji. Kanapa tylna jest składana asymetrycznie, co ułatwia przewóz większych ładunków. Przy kolumnie kierownicy umieszczono dźwignię sterującą przekładnią. Ma ona pięć położeń, do jazdy do przodu przewidziano tylko jedno (D), ciekawostkę stanowi natomiast funkcja B (hamowania silnikiem spalinowym). Uruchomienie pojazdu jest możliwe tylko przy ustawieniu dźwigni w położeniu P (Park) j załączeniu hamulca pomocniczego, obsługiwanego nogą. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce włączony zostaje silnik elektryczny, którego pracy nie słychać, toteż użytkownik jest informowany o gotowości do jazdy poprzez zapalenie się kontrolki „Ready”. Nie ma pedału sprzęgła. Centralne miejsce na tablicy przyrządów zajmuje wyświetlacz, na którym można obserwować przepływ energii pomiędzy poszczególnymi członami hybrydowego układu napędowego. Służy on też do przekazywania informacji o ewentualnych usterkach oraz o funkcjonowaniu systemu audio i nawigacji satelitarnej (jedyna opcja). Poziom wykończenia i jakość użytych materiałów nie odbiegają od przyzwoitych, japońskich standardów. Kabina jest izolowana od hałasów silnika i zawieszenia. Bogate wyposażenie seryjne obejmuje m.in. regulację położenia kolumny kierownicy i wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, filtr pyłkowy, automatyczną klimatyzację, dwie poduszki gazowe, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami, mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX, oraz liczne schowki i uchwyty.
Toyota Prius została od podstaw zaprojektowana z myślą o minimalizacji zużycia paliwa. Wzrost masy, spowodowany przez zestaw akumulatorów, postarano się zrekompensować lekką konstrukcją stalowej karoserii z blach o podwyższonej wytrzymałości, eliminacją alternatora i rozrusznika i zastosowaniem nowoczesnych materiałów w budowie silnika.
-
Najnowsze wpisy
- GPS – Ustalenie położenia skradzionego samochodu
- Wspomaganie układu kierowniczego
- Chrońmy swój samochód
- Zabezpieczenia mechaniczne samochodu przed kradzieżą
- Mazda 626
- Mazda 323
- Układ kierowniczy
- Mazda 121
- Nissan Terrano II 2000
- Suzuki Maruti 800
- Volkswagen Polo III facelifting – PODWOZIE I UKŁAD NAPĘDOWY
- Łada Niva
- Łada Samara
- Volkswagen Polo III facelifting – Nadwozie
- Łada 2105/2107
- Toyota Corolla VIII – SILNIK, UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
- Lexus GS 300
- Toyota Corolla VIII – Nadwozie
- Land Rover Discovery
- Land Rover Defender
- Jakość oleju
- Jakość paliwa
- Jakość materiałów
- Płyny amortyzatorów, hamulcowe
- Oleje silnikowe i smary stałe
- Oleje i smary
- Paliwa gazowe
- Oleje napędowe
- Rola auta w gospodarce
- Rodzaje pojazdów
Strony
Najnowsze komentarze
Grudzień 2019 P W Ś C P S N « Maj 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Archiwa
Tagi
- airbag
- Alfa Romeo
- Audi
- blokada
- Cadillac
- Chevrolet
- Citroen
- Civic
- Corolla
- Daewoo
- Defender
- Discovery
- Ford
- Honda
- hybryda
- Kawasaki
- kradzież
- Lancia
- Land Rover
- Leon
- Lexus
- Maruti
- Master
- Matiz
- Mazda
- Mercedes
- motoryzacja
- Mustang
- Nissan
- Niva
- Peugeot
- poduszka powietrzna
- Polo
- Polonez
- radiolokacja
- Renault
- Samara
- Seat
- skoda
- technika
- Toyota
- Trevithick
- układ kierowniczy
- Volkswagen
- Łada
Kategorie