URZĄDZENIA STEROWANIA I KONTROLI Fiat 125 P

Rozmieszczenie urządzeń sterowania i kontroli w samochodzie Polski FIAT 125P pokazano na rysunku URZĄDZENIA STEROWANIA I KONTROLI 1  – nawiew nastawny, 2 – dźwignia przełącznika świateł reflektorów, 3    – dźwignia przełącznika kierunkowskazów. 4    – przycisk sygnału dźwiękowego. B -zostaw wskaźników. 6 – dźwignia włączania wycieraczki i spryskiwacza, 7 – wyłącznik zapłonu z urządzeniem zabezpieczającym przed … Czytaj dalej „URZĄDZENIA STEROWANIA I KONTROLI Fiat 125 P”

Rozmieszczenie urządzeń sterowania i kontroli w samochodzie Polski FIAT 125P pokazano na rysunku tmp61a6-8URZĄDZENIA STEROWANIA I KONTROLI
1  – nawiew nastawny, 2 – dźwignia przełącznika świateł reflektorów,
3    – dźwignia przełącznika kierunkowskazów. 4    – przycisk sygnału dźwiękowego. B -zostaw wskaźników. 6 – dźwignia włączania wycieraczki i spryskiwacza, 7 – wyłącznik zapłonu z urządzeniem zabezpieczającym przed kradzieżą, 8 osłona miejsca na głośnik. 9 – osłona miejsca na radioodbiornik, 10 – włącznik dmuchawy,
11    – dźwignia sterowania dopływem gorącego powietrza. 12 – dźwignia Kierowania dopływem zimnego powietrza,
13 – obrotomierz silnika, 14 – zapalniczka.
15 – włącznik wycieraczki i spryskiwacza szyby tylnej samochodu Kombi, 16 -włącznik ogrzewania tylnej szyby, 17 -miejsce na włącznik świateł awaryjnych, 18 -pokrywa schowka, 19 – półka prawa, 20 -skrzynka bezpieczników, 21 – popielniczka. 22 – dźwignia zmiany biegów, 23 – dźwignia hamulca postojowego, 24 gałka ręcznego sterowania przepustnicą gaźnika,
25 – uchwyt zwalniania zamka pokrywy silnika. 26 – gałka włączania urządzenia rozruchowego, 27 – przełącznik regulatora pracy wycieraczki, 28 – gniazdo wtykowe lampy przenośnej,
29 – otwór dodatkowego przełącznika lub urządzenia, 30 – pedał sprzęgła. 31 półka lewa, 32 – pedał hamulca. 33 – włącznik oświetlenia zewnętrznego i wskaźników. 34 – pedał przyspieszenia

•    Nawiew nastawny (1), z kulistą powierzchnią osadzenia w tablicy rozdzielczej, umożliwia regulację kierunku i ilości dopływającego powietrza Odpowiednie kątowe ustawienie umożliwia skierowanie powietrza na szybę boczną lub do wnętrza samochodu. Największe otwarcie przelotu powietrza uzyskuje się przy pokrętle nawiewu obróconym w prawo do oporu, a zamknięcie przelotu następuje przy pokrętle obróconym w lewo do oporu.

•    Dźwignia przełącznika świateł reflektorów (2) przy wychyleniu do dołu włącza światła drogowe (wyłącznik oświetlenia musi być wciśnięty do oporu-do trzeciego położenia).
Światła mijania włączają się po przesunięciu dźwigni do góry.
Wychylenie dźwigni w kierunku koła kierownicy włącza sygnał światłami drogowymi, nawet przy wyłączonym oświetleniu zewnętrznym (ale włączonym zapłonie).

•    Dźwignia przełącznika kierunkowskazów (3) wychylona do dołu sygnalizuje skręt w lewo. wychylona zaś do góry sygnalizuje skręt w prawo. Dźwignia przełącznika po wykonaniu zakrętu automatycznie powraca do położenia środkowego i wyłącza światła kierunkowskazów.

•    Przycisk sygnału dźwiękowego (4) włącza sygnał przy naciśnięciu w dowolnym miejscu.

•    Zestaw wskaźników (5) umożliwia prawidłową eksploatację i ocenę działania najważniejszych zespołów samochodu.

–    Wskaźnik temperatury w układzie chłodzenia przy wychyleniu wskazówki zbliżającym się do czerwonej części skali, sygnalizuje nadmierna temperaturę i konieczność zmniejszenia obciążenia silnika. Jeżeli mimo zmniejszenia obciążenia wskazywana temperatura nie zmniejsza się, to należy zatrzymać samochód i usunąć niesprawność w układzie chłodzenia.

–    Lampka kontrolna (2) ciśnienia oleju w silniku (czerwona) świeci się, gdy ciśnienie nie jest prawidłowe.

Przy pracującym zagrzanym silniku i prędkości obrotowej biegu jałowego, lampka kontrolna ciśnienia oleju może się świecić, mimo że olejenie w silniku jest prawidłowe. Jeśli lampka świeci się mimo zwiększenia prędkości obrotowej lub zaświeci się podczas jazdy, to należy natychmiast wyłączyć silnik, ustalić przyczynę i usunąć niesprawność.