Rozmieszczenie urządzeń sterowania i kontroli w samochodzie Polski FIAT 125P pokazano na rysunku URZĄDZENIA STEROWANIA I KONTROLI
1 – nawiew nastawny, 2 – dźwignia przełącznika świateł reflektorów,
3 – dźwignia przełącznika kierunkowskazów. 4 – przycisk sygnału dźwiękowego. B -zostaw wskaźników. 6 – dźwignia włączania wycieraczki i spryskiwacza, 7 – wyłącznik zapłonu z urządzeniem zabezpieczającym przed kradzieżą, 8 osłona miejsca na głośnik. 9 – osłona miejsca na radioodbiornik, 10 – włącznik dmuchawy,
11 – dźwignia sterowania dopływem gorącego powietrza. 12 – dźwignia Kierowania dopływem zimnego powietrza,
13 – obrotomierz silnika, 14 – zapalniczka.
15 – włącznik wycieraczki i spryskiwacza szyby tylnej samochodu Kombi, 16 -włącznik ogrzewania tylnej szyby, 17 -miejsce na włącznik świateł awaryjnych, 18 -pokrywa schowka, 19 – półka prawa, 20 -skrzynka bezpieczników, 21 – popielniczka. 22 – dźwignia zmiany biegów, 23 – dźwignia hamulca postojowego, 24 gałka ręcznego sterowania przepustnicą gaźnika,
25 – uchwyt zwalniania zamka pokrywy silnika. 26 – gałka włączania urządzenia rozruchowego, 27 – przełącznik regulatora pracy wycieraczki, 28 – gniazdo wtykowe lampy przenośnej,
29 – otwór dodatkowego przełącznika lub urządzenia, 30 – pedał sprzęgła. 31 półka lewa, 32 – pedał hamulca. 33 – włącznik oświetlenia zewnętrznego i wskaźników. 34 – pedał przyspieszenia
• Nawiew nastawny (1), z kulistą powierzchnią osadzenia w tablicy rozdzielczej, umożliwia regulację kierunku i ilości dopływającego powietrza Odpowiednie kątowe ustawienie umożliwia skierowanie powietrza na szybę boczną lub do wnętrza samochodu. Największe otwarcie przelotu powietrza uzyskuje się przy pokrętle nawiewu obróconym w prawo do oporu, a zamknięcie przelotu następuje przy pokrętle obróconym w lewo do oporu.
• Dźwignia przełącznika świateł reflektorów (2) przy wychyleniu do dołu włącza światła drogowe (wyłącznik oświetlenia musi być wciśnięty do oporu-do trzeciego położenia).
Światła mijania włączają się po przesunięciu dźwigni do góry.
Wychylenie dźwigni w kierunku koła kierownicy włącza sygnał światłami drogowymi, nawet przy wyłączonym oświetleniu zewnętrznym (ale włączonym zapłonie).
• Dźwignia przełącznika kierunkowskazów (3) wychylona do dołu sygnalizuje skręt w lewo. wychylona zaś do góry sygnalizuje skręt w prawo. Dźwignia przełącznika po wykonaniu zakrętu automatycznie powraca do położenia środkowego i wyłącza światła kierunkowskazów.
• Przycisk sygnału dźwiękowego (4) włącza sygnał przy naciśnięciu w dowolnym miejscu.
• Zestaw wskaźników (5) umożliwia prawidłową eksploatację i ocenę działania najważniejszych zespołów samochodu.
– Wskaźnik temperatury w układzie chłodzenia przy wychyleniu wskazówki zbliżającym się do czerwonej części skali, sygnalizuje nadmierna temperaturę i konieczność zmniejszenia obciążenia silnika. Jeżeli mimo zmniejszenia obciążenia wskazywana temperatura nie zmniejsza się, to należy zatrzymać samochód i usunąć niesprawność w układzie chłodzenia.
– Lampka kontrolna (2) ciśnienia oleju w silniku (czerwona) świeci się, gdy ciśnienie nie jest prawidłowe.
Przy pracującym zagrzanym silniku i prędkości obrotowej biegu jałowego, lampka kontrolna ciśnienia oleju może się świecić, mimo że olejenie w silniku jest prawidłowe. Jeśli lampka świeci się mimo zwiększenia prędkości obrotowej lub zaświeci się podczas jazdy, to należy natychmiast wyłączyć silnik, ustalić przyczynę i usunąć niesprawność.